Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1666)
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut netistä kilpailijoiden esittelyn, mutta en ole katsonut ohjelmaa ollenkaan, vain lukenut Vauva-palstalta tapahtumista. Aki on tainnut tippua, mitä tapahtui?
Minä halusin vilkaista ohjelmaa, koska olen katsellut monista maista näitä juttuja. Ymmärän kurjan kylmyyden, nälän ja vaaran erämaassa vaikka olen vain marjastanut ja vähän telttaillut.
Ihmettelin, kun nuorempi nainen meni uimaan jäiseen veteen, eikä lämmintä paikkaa kuivatella? Mies taas kuvattiin onnettomana uikuttajan, kun mulskahti vaatteineen veteen. Hieno käsikirjoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut netistä kilpailijoiden esittelyn, mutta en ole katsonut ohjelmaa ollenkaan, vain lukenut Vauva-palstalta tapahtumista. Aki on tainnut tippua, mitä tapahtui?
Ei ole tippunut. Tai siis tiputtautunut.
Lähinnä rypi munasillaan järvessä kivikossa. Tyylihän se on tuokin kokea verkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologin sivuilla:
"Pistäytymiseksi jäi osaltani tuo leikki. Vaan maikkari leikkasi pois ison osan motivaatiokuoppani syystä. Syksyllä tuli ennen kisaa taloudellisia intressejä lähteä valtaamaan Ruotsia marja- ja sienikartoilla, mikäli ensimmäisenä siihen markkinaan oltaisiin keretty. Ensinmmäisenä siihen markkinaan kerkeäminen taas olisi saattanut mennä ohi kökkiessä yksin Alonessa. Taloudellisesti oisin saattanut tehdä takkiin, vaikka oisin voittanut.Useampi kun on ihmetellyt mulle suoraankin lähtöäni, niin siinäpä pois leikattu iso lisäsyy."
Miltä sivuilta tuo on? Eikö tuo olisi kannattanut miettiä ennen kuvauksiin menoa? Eiköhän nuillakin ole joku varasija tsydeemi, jos joku vaikka taittaa nilkkansa ennen kuvauksia. Olisi antanut paikkansa jollekin sellaiselle, joka olisi pärjännyt pidempään kuin viisi päivää. Eikä hän missään nimessä olisi voitt
Ihan samaa meinasin kommentoida, että minkä ihmeen takia ei luovuttanut paikkaansa jollekin toiselle, jos sinne lähtiessään jo tiesi haluavansa nopeasti pois muiden intressien vuoksi. Ketjussa aiemmin kerrottiin, että ohjelmaan hakijoita oli yli 500, kai siitä joukosta jonkun muun olisi saanut tilalle..
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoiksi pukea, mikä koto-suomalaisessa 'alonessa' mättää. Se on kuin varjo alkuperäisestä ja samoin ovat osallistujat.
Liekö syynä ero palkkiopotissa?
Katselin sitä jenkkiversiota joitakin jaksoja, ja kyllä omamme on minulle enemmän mieleen. Se toinen on vain jotenkin liian amerikkalainen. Seikkailuleffamainen, ja sitten on ne perheen kanssa käsi kädessä rukoilut ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä halusin vilkaista ohjelmaa, koska olen katsellut monista maista näitä juttuja. Ymmärän kurjan kylmyyden, nälän ja vaaran erämaassa vaikka olen vain marjastanut ja vähän telttaillut.
Ihmettelin, kun nuorempi nainen meni uimaan jäiseen veteen, eikä lämmintä paikkaa kuivatella? Mies taas kuvattiin onnettomana uikuttajan, kun mulskahti vaatteineen veteen. Hieno käsikirjoitus?
Eihän se vesi vielä mitään jäistä ollut. Onhan hän voinut totuttaa itsensä kylmään vaikka avantouinnilla. Ja onhan kodassa voinut olla lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä rypi munasillaan järvessä kivikossa. Tyylihän se on tuokin kokea verkkoja.
Sehän vasta yritti saada ne verkot veteen, ei vielä ollut kokemassa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi minua alkaa ärsyttää tämä läheisriippuvaisen viljely. Ottakaa nyt edes selvää siitä, mitä se tarkoittaa ja mihin se liittyy. Vai teettekö te tarkoituksella näiden osallistujien puolisoita alkoholisteja ja/tai sellaisia, jotka eivät huomio tämän osallistujan tarpeita.
Se, ettei osaa olla yksin, on riippuvuutta.
Tiedän varsin hyvin mitä läheisriippuvuus tarkoittaa, eikä se missään nimessä tarkoita sitä, että kumppanissa olisi yhtään mitään vikaa. Läheisriippuvuus syntyy epäterveissä ja tasapainottomissa ihmissuhteissa ja oireilee mm. sillä tavalla, ettei ihminen kykene olemaan yksin edes viikkoa. Yhtenä syynä se, että taustalla on niin voimakas hylätyksi tulemisen pelko. Jos ei jatkuvasti ole kumppanin lahkeessa kiinni tai kumppani jollain muulla tavalla kontrollissa, voi se toinen vaikka ott
Ei ole olemassa mitään yhtä kiveen hakattua läheisriippuvaistyyppiä eikä kaikki läheisriippuvaiset ole epäterveissä parisuhteissa. Aivan kuin ei ole olemassa yhtä ainutta ADHD-mallia/profiilia, yhtä ainutta psykopaattia, yhtä ainutta skitsofreenikkoa. Läheisriippuvuus ei edes ole mikään tieteellinen termi eikä sille ole mitään tutkittua mallia.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku teistä pääsee seuraavaan Alone Suomi -ohjelmaan, niin tässä vinkkilista :
1. Lihota itseäsi ennen ohjelmaa niin paljon kuin pystyt. Läski auttaa selviytymään.
2. Opettele tekemään tuli kosteista puista, tuulella, sateella jne...
3. Ota selvää syötävistä kasveista ja miten niitä käytetään.
4. Opettele käyttämään puukkoa, kirvestä, katiskaa, kalaverkkoja jne...
5. Opettele tekemään itsellesi maja ja makuusija, joka pysyy kuivana.
6. Opettele kalojen käsittely.
7. Nuku makuupussissa ulkona ja opettele pysymään lämpimänä.Jatkakaa listaa...
Ensiaputaidot, luonnonlääkkeet, riittävä fyysinen kunto ja mielenterveys reilassa.
On todella kummallista,miten tietämättöminä ja osaamattomina ovat kisaan ilmoittautuneet,mutta tuotannolta on täysin edesvastuutonta,etteivät he ole kysyneet lainkaan,mitkä lähtökohdat tuolla pärjäämiseen on ja jos ovat kysyneet,voittaja on kyllä valikoitu jo etukäteen. Rahaa tulee,kun kansa katsoo untuvikkojen kommelluksia ja saa iloa ja juttua työpaikan kahvipöytään pilkatessaan muita. Vastenmielinen formaatti tällä kokoonpanolla.
Mikä on sellainen tumma korkean kattilan mallinen esine, jotain kangasta tms. kuitenkin, korkeus ehkä 40 senttiä ja halkaisija 30, joka muutamalla on näkynyt? Joku taisi kerätä siihen marjoja, toinen pisti kalat verkot kokiessaan. En löydä sitä varusteluettelosta. Onko se ehkä makuupussin suoja kaksinkerroin taitettuna?
Toinen mitä ihmettelen on muutamalla osallistujalla nähty kahvipannu. Sen sentään tunnistan kahvipannuksi, mutta sellaistakaan ei ole varustelistassa edes vapaavalintaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologin sivuilla:
"Pistäytymiseksi jäi osaltani tuo leikki. Vaan maikkari leikkasi pois ison osan motivaatiokuoppani syystä. Syksyllä tuli ennen kisaa taloudellisia intressejä lähteä valtaamaan Ruotsia marja- ja sienikartoilla, mikäli ensimmäisenä siihen markkinaan oltaisiin keretty. Ensinmmäisenä siihen markkinaan kerkeäminen taas olisi saattanut mennä ohi kökkiessä yksin Alonessa. Taloudellisesti oisin saattanut tehdä takkiin, vaikka oisin voittanut.Useampi kun on ihmetellyt mulle suoraankin lähtöäni, niin siinäpä pois leikattu iso lisäsyy."
Miltä sivuilta tuo on? Eikö tuo olisi kannattanut miettiä ennen kuvauksiin menoa? Eiköhän nuillakin ole joku varasija tsydeemi, jos joku vaikka taittaa nilkkansa ennen kuvauksia. Olisi antanut paikkansa jollekin sellaiselle, joka olisi pärjännyt pidempään kuin viisi
Selittelyn makua biologilla. Olihan se kalastus ihan onnetonta ja pelkäsi kylmää vettä kuin ruttoa. Tajusi itsekin että hommasta ei tule yhtään mitään. Jälkikäteen selittelee muilla syillä. Jos oikeasti syy olisi ollut tuossa Ruotsin markkinoiden valtaamisessa, niin millainen tollo olisi ylipäätänsä lähtenyt mukaan ohjelmaan hengailemaan pusikkoon viideksi päiväksi, kun bisneksien edistyminen vaatii nopeaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku teistä pääsee seuraavaan Alone Suomi -ohjelmaan, niin tässä vinkkilista :
1. Lihota itseäsi ennen ohjelmaa niin paljon kuin pystyt. Läski auttaa selviytymään.
2. Opettele tekemään tuli kosteista puista, tuulella, sateella jne...
3. Ota selvää syötävistä kasveista ja miten niitä käytetään.
4. Opettele käyttämään puukkoa, kirvestä, katiskaa, kalaverkkoja jne...
5. Opettele tekemään itsellesi maja ja makuusija, joka pysyy kuivana.
6. Opettele kalojen käsittely.
7. Nuku makuupussissa ulkona ja opettele pysymään lämpimänä.Jatkakaa listaa...
Ensiaputaidot, luonnonlääkkeet, riittävä fyysinen kunto ja mielenterveys reilassa.
On todella kummallista,miten tietämättöminä ja osaamattomina ovat kisaan ilmoittautuneet,mutta tuotannolta on täysin edesvastuutonta,etteivät he ole kysy
En minä pilkkaa näitä esiintyjiä lainkaan, päinvastoin tulee sääli ja harmistus heidän puolestaan. Pienet onnistumiset taas saa minut jatkamaan vielä katselua.
Ihmettelen miksei se biologi ottanut katiskaa, jos veteen joutuminen on noin iso pelko? Sehän on vain ajan kysymys koska tuollainen pressu repeää.
Jokainen fyysisesti terve emännän viereen lusikkaan nukkumaan lähtijä on vienyt paikan joltain joka olisi ehkä yrittänyt tosissaan ja luonut sitä kiinnostavaa kontsaa. Liha on heikko muunkin kuin ravinnonpuutteen vuoksi.
Mielenkiintoisin ja hauskin on se porilainen 60 v. Nainen. Pessimisti ei voi pettyä -asenne on loistava. Eikä ruikuta ikäväänsä. Elää hetkesä👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kyllä biologi ajatellu yhtään mihin lähtee. Kylmän veden noin suuri pelkohan oli varmasti tiedossa etukäteen.
Ehkä kuvitteli osaavansa tehdä lautan, jota käyttäen kalastaa kastumatta.
Biologihan oli sellainen laiha luikku. Sellaiset palelee kylmässä vedessä herkemmin. En ihmettele jos kylmä vesi suorastaan sattuu, kuten väitti. Kipuhan on elimistön tapa hälyttää, että olet vaarassa. Jos ei ole rasvaa eristeenä, tärkeät sisäelimet jäähtyvät nopeammin, ja hypotermia uhkaa.
Se mikään laiha ollut ja tuo oikeasti laiha, vanha mies selviää vedessä oikein hyvin ja pää pelaa.
Ei saanut biologin tyttöystävä sankaria kotiin, luovuttajan sai.
Jaakko on facebook sivujensa
Hah, arvasin. Suhteessa ollu epävarmuutta, sen menettämisen pelosta luovutti. Ja joka tapauksessa menetti.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut kuukupista mutta pitää senkin sisältö jonnekin kaataa ja kädet veressä sen kanssa ährätä.
Houkuttelee petoeläimet paikalle😂
Yksin erämaassa joopa joo. Ea-porukka käy joka päivä kilpailijoiden luona tarkistamassa voinnin. Lisäksi jokaisella mukana turvapuhelin. Sekin on tavallaan henkinen tuki. Mutta kun nallukka jäi kotiin, voi kyynel.
Sitten leikitään että ollaan yksin erämaassa.
Mitähän tuosta formaatista pitäisi ajatella. Mainosajan myynti ainakin onnistunut ja ollut tuottoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoiksi pukea, mikä koto-suomalaisessa 'alonessa' mättää. Se on kuin varjo alkuperäisestä ja samoin ovat osallistujat.
Liekö syynä ero palkkiopotissa?
Katselin sitä jenkkiversiota joitakin jaksoja, ja kyllä omamme on minulle enemmän mieleen. Se toinen on vain jotenkin liian amerikkalainen. Seikkailuleffamainen, ja sitten on ne perheen kanssa käsi kädessä rukoilut ennen lähtöä.
Perheet ja muut sidonnaisuudet voisi jättää kokonaan juonesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se vesi vielä mitään jäistä ollut. Onhan hän voinut totuttaa itsensä kylmään vaikka avantouinnilla. Ja onhan kodassa voinut olla lämmintä.
Inarijärven veden lämpötila lokakuussa on alle 10 C. Se on sellaista talvi- ja avantouintiin sopivaa. Itse kun olen mennyt patikkareissulla noin kylmään veteen pesulle niin henki on salpautunut, mutta minä en olekaan mikään avantouimari.