Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1666)
Mustasukkaisuudenkin voi naamioida ikäväksi. Jos on mustasukkainen tyyppi, ei kestä eroa puolisosta ja sitten tulee "ikävä" toisen luo.
Olen kuullut kuukupista mutta pitää senkin sisältö jonnekin kaataa ja kädet veressä sen kanssa ährätä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut kuukupista mutta pitää senkin sisältö jonnekin kaataa ja kädet veressä sen kanssa ährätä.
Tosi nainen tekee verilettuja.
Ajatella, täällä joku pätee sillä, että tietää, että "Tee" kasvaa Afrikassa ja Aasiassa ja ties missä :D
Otapa selvää mistä kaikesta sitä teetä voi tehdä. Lähes kaikki myrkyttömät kasvit käy teeksi. Vadelma, horsma, mustikka, koivunlehti ja luonnonkukat ym ym
Vierailija kirjoitti:
Ei liene kovin paha rikos kaataa sisältöä maaperään. Menisikö sinne verta toisinaan ihan muutenkin, muutakin kuin ihmisen verta.
Vieressä on järvi, jossa kädet voi pestä. Tai voihan sen verenkin sinne kipata.
Verta sitä muuten on kaloissakin. Kyllä nämä joutuvat kaikki kädet veressä tuolla ähräämään, paitsi jos eivät ollenkaan kalaa saa. Muutama teloo itseään niin on kädet veressä sitten sen takia.
Ei se veri niin kaameaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuudenkin voi naamioida ikäväksi. Jos on mustasukkainen tyyppi, ei kestä eroa puolisosta ja sitten tulee "ikävä" toisen luo.
Eikä tuolla ollut edes puhelinta, jonka avulla voisi seurata, että mitä kumppani tekee, kenen kanssa juttelee ja keiden kanssa liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, täällä joku pätee sillä, että tietää, että "Tee" kasvaa Afrikassa ja Aasiassa ja ties missä :D
Otapa selvää mistä kaikesta sitä teetä voi tehdä. Lähes kaikki myrkyttömät kasvit käy teeksi. Vadelma, horsma, mustikka, koivunlehti ja luonnonkukat ym ym
Pakuritee! Tosin tuolta taitaa olla vaikeaa löytää pakuria?
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti noita nössöjä jotka vain ikävän vuoksi jätti pelin kesken. Mennään korpeen ja jo kohta aletaan nyyhkiin ikävää ja pusipulaa. Keskenkasvuisia läheisriippuvaisia tyyppejä, onneksi eivät ole mun vävyehdokkaita.
Jos itse olisin tuollaisessa kisassa, en ikimaailmassa tuollaisen tunteen vuoksi heittäisi kintaita naulaan. Niin lapsellista, että eikö noita hävetä olla tuollaisia lapatossuja. Missä sisu, luonteenlujuus, muna? Luovuttajia olivat.
Nuorena sitä vielä kaipaa sitä kumppania. Eipä sitä sitten vanhempana ole niin väliä, vaikka ei näkisi kuukauteen. Semmoista se on. Nuorena hormonit hyrrää ja kumppania tulee ihan erilailla ikävä , kuin vaikka 60v. Silloin sitä toista on jo nähnyt tarpeeksi, eikä ikävä ihan heti tule :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti noita nössöjä jotka vain ikävän vuoksi jätti pelin kesken. Mennään korpeen ja jo kohta aletaan nyyhkiin ikävää ja pusipulaa. Keskenkasvuisia läheisriippuvaisia tyyppejä, onneksi eivät ole mun vävyehdokkaita.
Jos itse olisin tuollaisessa kisassa, en ikimaailmassa tuollaisen tunteen vuoksi heittäisi kintaita naulaan. Niin lapsellista, että eikö noita hävetä olla tuollaisia lapatossuja. Missä sisu, luonteenlujuus, muna? Luovuttajia olivat.
Nuorena sitä vielä kaipaa sitä kumppania. Eipä sitä sitten vanhempana ole niin väliä, vaikka ei näkisi kuukauteen. Semmoista se on. Nuorena hormonit hyrrää ja kumppania tulee ihan erilailla ikävä , kuin vaikka 60v. Silloin sitä toista on jo nähnyt tarpeeksi, eikä ikävä ihan heti tule :D
Nuorena? Jaakkohan oli kuvausten aikana jo keski-ikäinen, 41-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika uusavuttomia tuntuvat olevan. Muutama päivä puolisosta erossa, se jollekulle liikaa.
Eipä noissa paljoa ole kenessäkään eräjormaa.
Ikävä mielletään yleensä positiiviseksi tunteeksi, se ei ole huono asia eikä avuttomuutta ensinkään.
Ihmisten erot tunnetiloissa ovat yksilöllisiä ja riippuvat monista tekijöistä. Ikävän tunteminen on normaali osa syvää, merkityksellistä suhdetta, mutta sen puuttuminen voi olla merkki siitä, että suhteen dynamiikka on muuttunut.
Ikävä on normaali tunne. Mutta sen ei pidä antaa määrätä ihmisen tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.
Ihmisen tulee kestää epämiellyttäviä tunteita. Jos ei kestä, on itseään kasvatettava siinä asiassa. Vasta sitten voi sanoa olevansa aikuinen.
Tässä asiassa voi mennä myös takapakkia. Kasvua ei siis oikeasti tapahdu vaan enemmän tai vähemmän hetkellisesti voi piiskata itseään olemaan välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään "uusavuttomuutta" jos kaipaa rakkaitaan :D
Et taida tietää mitä uusavuton tarkoittaa. Lähimmäisten kaipaamista se ei kuitenkaan tarkoita.
Minä en tiedä. Miten se eroaa ihan vain avuttomasta? Mitä sillä uus-etuliitteellä yritetään kertoa? Tätä olen aina ihmetellyt.
No vaikka sitä, että ei osaa kuoria keitettyä perunaa tai yleensä sitä, että ei osaa tehdä jotain aika normaalia tavallista asiaa, jonka yleensä kaikki ihmiset osaa.
Ja miten se avuton ja uusavuton eroaa toisistaan, niin vaikka niin, että se avutonkin on menneinä aikoina osannut edes sen perunan kuoria, vaikka ei muuta olisi osannutkaan, mutta tämä uusavuton ei osaa kuoria edes sitä perunaa.
Olipa vaikea selittää, mutta ehkä tästä selvisi.
Mutta avuttomuudella/uusavuttomuudella ei tarkoiteta ihmisen tunteita vaan fyysistä tekemistä.
Kertokaa te jotka seuraatte mitä ruoka-aineita heillä on käytössä, ei touhu voi olla pelkän mustikan ja kalan varassa. En ole seurannut alusta alkaen. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa te jotka seuraatte mitä ruoka-aineita heillä on käytössä, ei touhu voi olla pelkän mustikan ja kalan varassa. En ole seurannut alusta alkaen. Kiitos
Muutama gramma suolaa.
Nyt löytyi kolmas, joka on mun mielestä vahvoilla. Eetu (kertoi viettäneen kesät Pudasjärvellä ja Suomussalmella mummolassa). Hyvin osasi lautan rakentaa ja kalat perkata+fileroida. Olen kaiketi oikeilla jäljillä? Petran ja Esan kera trio.
Ihmettelen, miten suola oli vapaaehtoinen valinta! Kenellä se suola nyt olikaan.
Mut kiva peilata, miten itse tekisi, ei ehkä osaisikaan. Näin maalaisnaisena paremmat keinot opittuna, esimerkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä noiden touhuja seuraamalla selville saa.
Mukaan sai ottaa kaksi näistä:
Suklaata, 600g
Kuivattuja pähkinöitä, rusinoita ja hedelmiä, 500g
Biltong kuivalihaa, 500g
Suolaa, 100g
Muuten pitää pärjätä sillä, mitä tuolta luonnosta onnistuu repimään. Kalastaa saa ja kalastusvälineitä annetaan. Marjoja ja muita kasveja sekä sieniä saa syödä. Metsästää ei saa, mutta oletan että selkärangattomia saa syödä jos löytää ja maittaa. Kaikki tämä tietysti rauhoitusmääräykset, alamitat ym. huomioon ottaen. Siimakelana näyttää toimivan lauta, johon ainakin harjuksen alamitta on merkitty.
Eli kyllä se touhu aika lailla mustikan ja kalan varassa on. Varsinkin sen kalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuolla ollut edes puhelinta, jonka avulla voisi seurata, että mitä kumppani tekee, kenen kanssa juttelee ja keiden kanssa liikkuu.
No ei kai nyt kukaan, joka on niin mustasukkainen, että pitää puolison menemisiä jatkuvasti vahtia, tuonne edes lähtisi. Ei kuitenkaan varmaan tule osallistujille yllätyksenä se, että tuolla ollaan ilman puhelinta ja yhteydenpito mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten suola oli vapaaehtoinen valinta! Kenellä se suola nyt olikaan.
Tarkoitatko, että ihmettelet, miksei suolaa ilman muuta saa mukaan vakiovarusteena? Vai sitä, miksi joku valitsisi suolan, kun ruokaakin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai nyt kukaan, joka on niin mustasukkainen, että pitää puolison menemisiä jatkuvasti vahtia, tuonne edes lähtisi. Ei kuitenkaan varmaan tule osallistujille yllätyksenä se, että tuolla ollaan ilman puhelinta ja yhteydenpito mahdollisuuksia.
No luulisi, että tuonne ei lähtisi myöskään kukaan, joka kammoaa yli kaiken kylmää vettä ja luulisi, että kylmä vesi ei tulisi yllätyksenä, mutta niin vain taisi käydä.
Näkyykö ohjelman lopussa ohjelman käsikirjoittaja ja ohjaaja. Oisko naisen tekele?
Koivunlehtitee pitää tehdä vihreistä, mielellään jo ennen juhannusta tuoreista lehdistä. Tuolla on koivut ihan keltaisia, ei taida enää teetä tulla.