Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1668)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoija-Petteri: Tsiisus mikä nössö! Ikävä yhyy uliuli. Vajaa kolme vuorokautta kesti tissiposki. Miksi edes lähteä tollaseen skabaan, jos on noin pehmo vässykkä? Ja kyllä mulla on varaa sanoa, olen viettänyt yli kuukauden yksin erämassa, useamman kerran, kaikkina vuodenaikoina.
Sinä ehkä sitten olet, mutta olen aika varma että suurimmalla osalla palstailijoista ei ole omakohtaista kokemusta ollenkaan - metsässä käyntiä ei lasketa..
Aika iso osa väkiluokasta on käynyt ainakin armeijan, jotkut partionkin, ja lisäksi aika moni harrastaa retkeilyä, vaellusta ja luonnossa liikkumista muutenkin kuin lähipuistossa merkkilenkkarit jalassa.
Juu, mutta retkeilyn harrastaminen ei ole ihan sama asia, kuin tuollainen yksin oleilu erämaassa. Armeijassa, sen paremmin partiossakaan ei olla metsässä yksin, vaan isolla joukolla ja muonatkin on yleensä mukana, samoin teltat, jotka pitää vain pystyttää.
Katsoin just jakson neljä. Enpä ole ennen törmännyt ohjelmaan, missä valitetaan niin paljon. Koko ajan. Jos toi yksi vanha nainen on otettu sarjaan koomikkona, niin oudolta kuulostaa. Koko ohjelma on tyhjää täynnä, mitään edistystä missään ei ole tapahtunut. No saihan autistinen aikatauluista kiinni pitävä nainen tehtyä jonkinmoisen kulkuvälineen veteen. Tosin senkin kantaminen/ raahaaminen rantaan jää kesken, kun tekijä pyllähtääkin työstä väsyneenä tekeleensä päälle.
Luonnollisesti aikatauluista kiinni pitäminen on tärkeintä tämän kaltaisessa hurjassa toimintajännärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoija-Petteri: Tsiisus mikä nössö! Ikävä yhyy uliuli. Vajaa kolme vuorokautta kesti tissiposki. Miksi edes lähteä tollaseen skabaan, jos on noin pehmo vässykkä? Ja kyllä mulla on varaa sanoa, olen viettänyt yli kuukauden yksin erämassa, useamman kerran, kaikkina vuodenaikoina.
Sinä ehkä sitten olet, mutta olen aika varma että suurimmalla osalla palstailijoista ei ole omakohtaista kokemusta ollenkaan - metsässä käyntiä ei lasketa..
Aika iso osa väkiluokasta on käynyt ainakin armeijan, jotkut partionkin, ja lisäksi aika moni harrastaa retkeilyä, vaellusta ja luonnossa liikkumista muutenkin kuin lähipuistossa merkkilenkkarit jalassa.
Juu, mutta retkeilyn harrastaminen ei ole ihan sama asia, kuin tuollainen yksin oleilu erämaa
Jos sinä olet täys perässävedettävä vässykkä joka ei huomaa mitään jos sitä ei erikseen osoiteta ja sittenkään et opi sitä niin ei se sitä tarkoita että "suurin osa palstailijoista" sitä olisi kuten sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petra, 29v, eräopas Muoniosta tuntuu toimivan järkevimmin ja on selvästi rauhallinen ammattilainen. Liisa, 60v, tuo ilmeisesti tahatonta komiikkaakin ohjelmaan mutta ihan sympaattinen päpättäjä. Hommat vaan ei alussa tahdo luistaa ja myöntää sen itsekin.
Eräopas alkaa ekana päivänä vasta illan pimetessä miettiä majoitusta. Tämäkö on ammattimaista toimintaa?
Kyllä. Illalla heidät sinne tuotiin, niin ensin katiska järveen ja sitten väliaikainen(!) majoitus, koska seuraavana päivänä teki rauhassa kunnollisen tulisijoineen. Noin minäkin olisin toiminut.
Illalla? Jotkuthan ehti ihan päivänvalossa tekemään majoituksen, rakentaa veneen ja laittaa verkotkin. Tämä eräopas alkoi ajatella väliaikaista majoitusta vasta iltahämärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kestää mainiosti yksinoloakin. Itselleni ei olisi mikään ongelma olla tuolla yksin noilla varusteilla 2-3kk, jos saisin ruokaa, wc-paperia, ja tehdä kunnollisen majan. Nälkää en kestäisi, enkä hyttysiä.
Kommentistasi huomaa että kotisohvalla kirjoitellaan vailla minkäänlaista kokemuspohjaa. Vessapaperi tärkein varuste, ja luulet pärjääväsi helposti tuolla 2-3kk?! Harhansa kullakin. Oliskohan 2-3 päivää realistisempi tavoite? Wc-paperia... 🤭 on teillä prioriteetit.
Itse kans repesin tuolle vessapaperijutulle! Järvi vieressä, eikä pärjätä ilman vessapaperia!
Ja sitten juodaan sitä vettä, missä käyty takapuoli pesemässä. Hyi hyi hyi.
Terveisin Kaupunkilainen
Ymmärrätkö, että vettä voi ottaa astiaan tai sammaleeseen, yms, ei sitä peffaa tarvi järveen upottaa. 😅
Vierailija kirjoitti:
Katsoin just jakson neljä. Enpä ole ennen törmännyt ohjelmaan, missä valitetaan niin paljon. Koko ajan. Jos toi yksi vanha nainen on otettu sarjaan koomikkona, niin oudolta kuulostaa. Koko ohjelma on tyhjää täynnä, mitään edistystä missään ei ole tapahtunut. No saihan autistinen aikatauluista kiinni pitävä nainen tehtyä jonkinmoisen kulkuvälineen veteen. Tosin senkin kantaminen/ raahaaminen rantaan jää kesken, kun tekijä pyllähtääkin työstä väsyneenä tekeleensä päälle.
Luonnollisesti aikatauluista kiinni pitäminen on tärkeintä tämän kaltaisessa hurjassa toimintajännärissä.
Sisältöä!
Mun duunaamista olis yylsä katsoa, kun en puhua pölöttäis mitään ja muutenkin pitäisin kaikki mahdolliset tunnekokemukset sisälläni. Pakertaisin vain mykkänä ja istusin tuijottamassa.
Samana päivänä on viety 8 kilpailijaa 8 eri paikkaan. Kuka viedään viimeisenä. No tietenkin sellainen joka pärjää vaikka pimeässä ja on ammattilainen. Eli eräopas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta retkeilyn harrastaminen ei ole
Minä en ole perässä vedettävä vässykkä, enkä varsinaisesti edes tarkoittanut puolustaa tätä "vässykkää", kuhan nyt kommentoin, kun fakta kuitenkin on, että kukaan meistä.kukaan ei tiedä, miten tuolla pärjäisi, ennen kuin kokeilee. Me kaikki, jotka ollaan tässä parhaillaankin puhelimet kädessä ja kommunikoidaan kinaamalla toistemme kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kestää mainiosti yksinoloakin. Itselleni ei olisi mikään ongelma olla tuolla yksin noilla varusteilla 2-3kk, jos saisin ruokaa, wc-paperia, ja tehdä kunnollisen majan. Nälkää en kestäisi, enkä hyttysiä.
Kommentistasi huomaa että kotisohvalla kirjoitellaan vailla minkäänlaista kokemuspohjaa. Vessapaperi tärkein varuste, ja luulet pärjääväsi helposti tuolla 2-3kk?! Harhansa kullakin. Oliskohan 2-3 päivää realistisempi tavoite? Wc-paperia... 🤭 on teillä prioriteetit.
Itse kans repesin tuolle vessapaperijutulle! Järvi vieressä, eikä pärjätä ilman vessapaperia!
Lapissa ongelmana käytetyt pyyhkeet ja vessaparit luonnossa🤨
Juurikin näiden kaupunkilaisten ansiosta, jotka raahaavat paalin vessapaperia pikkuretkelle.
Arvasin eka putoajan. Seuraavistakin vahva veikkaus. Viimeisimpiä ketä talven lumisateissa näkee on luultavasti myös se biologi. Sen verran hienon luolankin löysi toltiltaan. (oon kattonu 2jaksoa)
Hei Ritva, tänä keskustelun tehtävänä ei oo tarkoitus paljastaa juonta, ja osa katsoo tätä ilmaisen version tahdissa. Keskustella voi mielipiteistä, havannoista ym. Mutta spoilaaminen eli juonen paljastaminen on ehdoton ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa teidän veikkauksia ketkä pärjää parhaiten kilpailijoista.
Eetu ja Aki. Veikkaan, että Eetu voittaa.
Eetu lähtee kotia kun tulee pakkaset. Sillä on krooninen joku pallitulehdus ja kovat kivut välillä. Itse youtubessa vaivasta kertonut.
Spoilaaminen tarkoittaa toiselle etukäteen kertomista jonkin tarinan, kuten elokuvan, kirjan tai pelin, juonesta, jolloin itse kokemuksen tai yllätyksen arvo pilautuu tai tärveltyy. Suomeksi termi tulee englannin sanasta "spoil" ja se on arkikielinen termi, joka voi tarkoittaa myös yleisemmin jonkin asian pilaamista.
Esimerkkejä spoilaamisesta:kertoo toiselle etukäteen elokuvan tai sarjan juonen
Miten spoilaamista vältetään:
Kunnioita muiden kokemusta: Muista, että moni haluaa itse kokea tarinan ensin ilman ennakkotietoa.
Pehmeä poika tuo pitkälettinen tatuointimestari. Ja heikosti tuntee itsensä kun tuonne on tunkenut ja itkeminen alkaa heti. Etelän vetelä.
Kovasti arvostelijoita dissataan, että helppo on sohvalta huudella. On meitä lajin harrastajia kuitenkin olemassa, jotka ollaan vietetty pitkiä aikoja yksin paljon haastavammissakin olosuhteissa, ei me sentään aina metsäsässä olla joten tännekin ehtii kommentoimaan. Kun kerrankin tulee mielenkiintoinen ohjelmaformaatti, niin harmittaa todella, että osa kilpailijoista on tuollaisia tissiposkia, jotka keskeyttää jo kolmantena päivänä koti-ikävän takia kuin joku eskarilainen konsanaan. Veikkaan että routa ajaa liudan porsaita kotiin seuraavaksi.
On tuolla pari-kolme ihan potentiaalistakin kilpailijaa, mutta tuo täytehöttö harmittaa, kun osaaviakin survivalisteja löytyisi. Tuotanto haluaa ilmeisesti varmistaa, ettei kuvaukset veny kuukausien mittaisiksi. Enkä nyt dissaa kaikkia, on osassa kilpailijoita potentiaalia, mutta miksi sinne työnnetään noita täysin kokemattomia ulisijoita, sitä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kans repesin tuolle vessapaperijutulle! Järvi vieressä, eikä pärjätä ilman vessapaperia! Ja sitten juodaan sitä vettä, missä käyty takapuoli pesemässä. Hyi hyi hyi.
Terveisin Kaupunkilainen
On siellä aika monet poron- ja aslakinpaskatkin. Jos ei nyt ihan samalla kivellä pyrstöään pese mistä vetensä ottaa, niin kyllä 15 kuutiokilometriin kakat aika hyvin laimenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa teidän veikkauksia ketkä pärjää parhaiten kilpailijoista.
Eetu ja Aki. Veikkaan, että Eetu voittaa.
Eetu lähtee kotia kun tulee pakkaset. Sillä on krooninen joku pallitulehdus ja kovat kivut välillä. Itse youtubessa vaivasta kertonut.
Neljännen jakson katsoin just ja ainakin tässä vaiheessa Eetulla näyttäisi menevän kaikkein vahvimmin. Sillehän ei sitten tietenkään mitään voi, jos jonkun tuollaisen terveydellisen asian takia joutuu keskeyttämään. Tässä kohtaa liputan kuitenkin Eetun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältöä!
Mun duunaamista olis yylsä katsoa, kun en puhua pölöttäis mitään ja muutenkin pitäisin kaikki mahdolliset tunnekokemukset sisälläni. Pakertaisin vain mykkänä ja istusin tuijottamassa.
Susta tulisi takuullta katsojien suosikki. Salamyhkäinen nuuskamuikkunen.