Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1668)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kestää mainiosti yksinoloakin. Itselleni ei olisi mikään ongelma olla tuolla yksin noilla varusteilla 2-3kk, jos saisin ruokaa, wc-paperia, ja tehdä kunnollisen majan. Nälkää en kestäisi, enkä hyttysiä.
Kommentistasi huomaa että kotisohvalla kirjoitellaan vailla minkäänlaista kokemuspohjaa. Vessapaperi tärkein varuste, ja luulet pärjääväsi helposti tuolla 2-3kk?! Harhansa kullakin. Oliskohan 2-3 päivää realistisempi tavoite? Wc-paperia... 🤭 on teillä prioriteetit.
Itse kans repesin tuolle vessapaperijutulle! Järvi vieressä, eikä pärjätä ilman vessapaperia!
On vaan niin huonosti toteutettu ohjelma. Ei minkäänlaista uskottavuutta, että joku ei pärjäisi luonnossa muutamaa päivää.
Petra, 29v, eräopas Muoniosta tuntuu toimivan järkevimmin ja on selvästi rauhallinen ammattilainen. Liisa, 60v, tuo ilmeisesti tahatonta komiikkaakin ohjelmaan mutta ihan sympaattinen päpättäjä. Hommat vaan ei alussa tahdo luistaa ja myöntää sen itsekin.
Olen ihan ällistynyt, kun Liisa tuntuu olevan monen katsojan suosikki tässä ohjelmassa. Miten ihmeessä ihaillaan ihmistä, jolle kaikki on vaikeaa, mikään ei onnistu ja kaikk menee päin p*rsettä ja nega, nega ja nega, vali, vali, vali. Olisi aloittanut majoituksen rakentamisen samalla energialla, minkä valittamiseen laittaa ja keskittyisi siihen, miten pärjäisi mahdollisimman hyvin. Toivottavasti pääsee yksinolon myötä irti pessimismistään ja oppii iloitsemaan pienistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan ällistynyt, kun Liisa tuntuu olevan monen katsojan suosikki tässä ohjelmassa. Miten ihmeessä ihaillaan ihmistä, jolle kaikki on vaikeaa, mikään ei onnistu ja kaikk menee päin p*rsettä ja nega, nega ja nega, vali, vali, vali. Olisi aloittanut majoituksen rakentamisen samalla energialla, minkä valittamiseen laittaa ja keskittyisi siihen, miten pärjäisi mahdollisimman hyvin. Toivottavasti pääsee yksinolon myötä irti pessimismistään ja oppii iloitsemaan pienistä asioista.
Ihmiset katsoo showta eikä jotain "masters of luontoselviytyminen" ohjelmaa jossa osallistujat on täydellisiä tuossa hommassa ja joka osallistujalla on jo ekan päivän jälkeen koossa risuista rakennettu 3- huoneen ja keittiön pikku luksusmökki plasmatelkkareineen (kaarnasta ja kävyistä rakennettu) ja uima-altaineen ja saunoineen.
Eli suomeksi sanottuna tv-katsoja on typerä ja tykkää katsoa telkkarista ihmisiä joihin voi tuntea itse ylemmyydentunnetta, tai jotain. Miettikää tuota te joka tositv:n itseänne tyrkyttävät somejulkimot että miksi media teidät sinne valitsee joka kerta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kestää mainiosti yksinoloakin. Itselleni ei olisi mikään ongelma olla tuolla yksin noilla varusteilla 2-3kk, jos saisin ruokaa, wc-paperia, ja tehdä kunnollisen majan. Nälkää en kestäisi, enkä hyttysiä.
Kommentistasi huomaa että kotisohvalla kirjoitellaan vailla minkäänlaista kokemuspohjaa. Vessapaperi tärkein varuste, ja luulet pärjääväsi helposti tuolla 2-3kk?! Harhansa kullakin. Oliskohan 2-3 päivää realistisempi tavoite? Wc-paperia... 🤭 on teillä prioriteetit.
Itse kans repesin tuolle vessapaperijutulle! Järvi vieressä, eikä pärjätä ilman vessapaperia!
Lapissa ongelmana käytetyt pyyhkeet ja vessaparit luonnossa🤨
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset eivät pysty olemaan yksin. Tai että jonkun typerän ikäväntunteen takia luovuttaa isossa kilpailussa.
Huvittava kommentti, että vaikea ymmärtää miten ihmiset eivät pysty olemaan yksin. Vauvapalstalla ja keskustelupalstoilla purnaaminen on myös sosiaalista kanssakäymistä, ei yksin olemista.
Vierailija kirjoitti:
Se porilainen muija on hauska
Ihan oikea mielensäpahoittaja. Ei naurata.
Vierailija kirjoitti:
Ette selvästikään ymmärtä itseironiaa, sitä hänellä on kosolti. Minäkään en yleensä tykkää kaikesta valittavista ihmisistä, mutta tätä Liisaa on kertakaikkisen viihdyttävää seurata.
Vierailija kirjoitti:
Petra, 29v, eräopas Muoniosta tuntuu toimivan järkevimmin ja on selvästi rauhallinen ammattilainen. Liisa, 60v, tuo ilmeisesti tahatonta komiikkaakin ohjelmaan mutta ihan sympaattinen päpättäjä. Hommat vaan ei alussa tahdo luistaa ja myöntää sen itsekin.
Eräopas alkaa ekana päivänä vasta illan pimetessä miettiä majoitusta. Tämäkö on ammattimaista toimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset eivät pysty olemaan yksin. Tai että jonkun typerän ikäväntunteen takia luovuttaa isossa kilpailussa.
Huvittava kommentti, että vaikea ymmärtää miten ihmiset eivät pysty olemaan yksin. Vauvapalstalla ja keskustelupalstoilla purnaaminen on myös sosiaalista kanssakäymistä, ei yksin olemista.
Hyvin sanottu, jokainen parhaillaan puhelin kädessä vauvapalstaileva kaipaa ilmiselvästi kommunikaatiota muiden ihmisten kanssa. Tuolla erämaassa ollaan ilman puhelinta, ihan yksin ja omien ajatusten kanssa. Se on niin hirveän helppo sanoa, mutta irrottatukaapa läheistenne lisäksi näistä puhelimista ja menkää kokeilemaaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu, jokainen parhaillaan puhelin kädessä vauvapalstaileva kaipaa ilmiselvästi kommunikaatiota muiden ihmisten kanssa. Tuolla erämaassa ollaan ilman puhelinta, ihan yksin ja omien ajatusten kanssa. Se on niin hirveän helppo sanoa, mutta irrottatukaapa läheistenne lisäksi näistä puhelimista ja menkää kokeilemaaan!
Niin totta. Ja usein myös ihmisillä on sekä kännykät että telkkari auki. Tämän huomaa siitä, että ne ohjelmat, jotka tulee suorana, esim. Tanssii tähtien kanssa, niin ihmiset kirjoittavat tänne samalla. Tai ainakin ottavat mainostauon ajaksi saman tien kännykän käteen.
Tatuoija-Petteri: Tsiisus mikä nössö! Ikävä yhyy uliuli. Vajaa kolme vuorokautta kesti tissiposki. Miksi edes lähteä tollaseen skabaan, jos on noin pehmo vässykkä? Ja kyllä mulla on varaa sanoa, olen viettänyt yli kuukauden yksin erämassa, useamman kerran, kaikkina vuodenaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoija-Petteri: Tsiisus mikä nössö! Ikävä yhyy uliuli. Vajaa kolme vuorokautta kesti tissiposki. Miksi edes lähteä tollaseen skabaan, jos on noin pehmo vässykkä? Ja kyllä mulla on varaa sanoa, olen viettänyt yli kuukauden yksin erämassa, useamman kerran, kaikkina vuodenaikoina.
Sinä ehkä sitten olet, mutta olen aika varma että suurimmalla osalla palstailijoista ei ole omakohtaista kokemusta ollenkaan - metsässä käyntiä ei lasketa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräopas alkaa ekana päivänä vasta illan pimetessä miettiä majoitusta. Tämäkö on ammattimaista toimintaa?
Kyllä. Illalla heidät sinne tuotiin, niin ensin katiska järveen ja sitten väliaikainen(!) majoitus, koska seuraavana päivänä teki rauhassa kunnollisen tulisijoineen. Noin minäkin olisin toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ehkä sitten olet, mutta olen aika varma että suurimmalla osalla palstailijoista ei ole omakohtaista kokemusta ollenkaan - metsässä käyntiä ei lasketa..
Aika iso osa väkiluokasta on käynyt ainakin armeijan, jotkut partionkin, ja lisäksi aika moni harrastaa retkeilyä, vaellusta ja luonnossa liikkumista muutenkin kuin lähipuistossa merkkilenkkarit jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on kyllä ollut yllätys kuinka riippuvaisia toiset ovat puolisoistaan, kumppaneistaan, millä nimellä heitä kutsuvatkaan. Onko nämä niitä tyyppejä jotka sekoovat, tekevät itsarin, alkoholisoituvat tms jos tulee ero, kumppani kuolee tai mitä paskaa voikaan tapahtua elämässä.
Lyhyemmin "välittäviä"
Riippuvaisia. Välittäminen ei tarkoita sitä etteikö pärjäisi hetkeäkään erossa.
Porilainen Liisa? On pukeutunut ihan päin p...tä kylmään luontoon. Keinokuitua, pipo, fleece, neule jne. Ohut, liian pieni takki vielä...
Ehdottomasti vain villaa, mielellään Islanninlampaan joka hylkiii vielä vettäkin. Turkishattu olisi tuonne kova sana, ja pakdu untuvatakki
Sieniä ja marjoja olisi pitänyt kerätä ennen pakkasöitä. Sieniä olisi voinut yrittää kuivattaa vaikka nuotion vieressä laudassa.
Havuja ja varpuja helkkaristi puisen ristikon päälle makuualustaan, ja osa pressusta petiin, ettei kosteus nouse maasta.
Vanhaa tervasta ja juurakkoa nuotioksi metsä pullollaan, sieltä vain hakemaan
Katiska olisi verkkojen lisäksi elinehto.
Kalaa pitäisi saada ja ennen tuonne menoa tutkia syötävät juurakot, jäkälät jne.
Vierailija kirjoitti:
Et oo sit tajunnut, että Liisa tekee kontenttia. Oikeasti Liisa on vahvoilla ja pärjää kyllä, jos vaan ruokaa löytyy riittävästi.
Oma veikkaus on Esan puolesta. Jos ei haaveria satu, pärjää kyllä vaikka miten pitkään.
Eetu ja Aki. Veikkaan, että Eetu voittaa.