Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alone Suomi- yksin erämaassa

Vierailija
12.07.2025 |

Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.

Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2375)

Vierailija
2181/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Petra lähti paljain jaloin järvelle? 

Ei halunnut kastella vaatteita?

Tiesi, että lautta vuotaa kuitenkin, niin se on sama silloin, onko jalassa housut vai ei. Yhtä kylmät ne kastuneet housut olisi ollut kuin ilman housuja. Lisäksi ne olisi pitänyt kuivatella.

Niinhän tuolla Akikin kahlaamalla hoitaa verkkonsa, eikä ole housut jalassa. Nauroi vain että tulee munat pestyä samalla. Kumisaappaat kuitenkin on kiviltä suojaamassa. Sen verran on oppinut ensimmäisestä yrityksensä kolhuista. Rannalle tultuaan kaataa saappaista litratolkulla vettä.

Vierailija
2182/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petra, nuori eräopas ja tipahti muutamassa päivässä hengenvaaralliseen kuntoon? En uskaltaisi lähteä hänen opastamilleen retkille. Kai hänelle nyt oli tehty terveystarkastuksia joskus, outoa?

Mä en usko että hän veisi retkelle, jolla nukutaan kolme viikkoa jossain pressun alla majassa ja etsitään luonnosta syötävää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petra, nuori eräopas ja tipahti muutamassa päivässä hengenvaaralliseen kuntoon? En uskaltaisi lähteä hänen opastamilleen retkille. Kai hänelle nyt oli tehty terveystarkastuksia joskus, outoa?

Mä en usko että hän veisi retkelle, jolla nukutaan kolme viikkoa jossain pressun alla majassa ja etsitään luonnosta syötävää. 

Luulisi että eräopas tekee muutakin kuin kevyitä päiväretkiä paistamaan makkaraa lähimetsässä? 

Vierailija
2184/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et taida tuntea migreeniä ollenkaan. Yleinen vaiva kuitenkin. Ja voi aiheuttaa voimakkaitakin oireita pahimmillaan joillakin. Migreenikohtauksia voi ehkäistä monella tapaa ja hoitaa. Mutta nuo eräolot ei oo kyllä paras mahdollinen kumpaankaan. 

Ja jos sinä tuntisit niin tietäisit että noitakin on hyvin monenlaisia. 

Vierailija
2185/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo, olihan lopputulema. Onnea voittajalle!

Vierailija
2186/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Esalle.

Vierailija
2187/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo vanha mies on ärsyttävä, oliko Esa nimeltään. Ihme yöminä-sekoilua joka jaksossa. Paasaa vaikka mitä, vaikka on koko ajan telomassa itseään. Ei tässä kukaan muu ole koko ajan verillä.

Toivottavasti se stadilainen duunari voittaa. Hänelle se pieni voittosummakin olisi HUOMATTAVASTI tärkeämpi. Mihin tuo eläkeläinen, jolla on jo omat talot ja läänit, mitään tarvii? Antakoon nuorempiensa voittaa.

Mistä sinä sen raha-asiat tiedät? 

Kun sen stadilaisen duunarin kotia esiteltiin, niin kaveri taitaa olla akateemisesti koulutettu yliopistotutkija mutta pikemminkin humanisti kuin biologi tai metsätieteilijä..

No

Hänelle ne voitto rahat kuitenkin tuli, ja sanoi auttavansa Ukrainan lapsia myös. Revi siitä huumoria! 

Vierailija
2188/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, että Esa voitti. 

Vierailija
2189/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että eräopas tekee muutakin kuin kevyitä päiväretkiä paistamaan makkaraa lähimetsässä? 

Meinaatko että tuon tyyppisillä pitkillä selviytymisretkillä olisi kovastikin kysyntää?

Vierailija
2190/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että tuon tyyppisillä pitkillä selviytymisretkillä olisi kovastikin kysyntää?

Eli "eräopas" on oikeasti joku joka vie pikkuryhmiä päiväretkille paistamaan makkaraa lähimetsään? Melko kunnianhimoinen nimi tuollaisellekin ammatille. 

Vierailija
2191/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näitten vaihtoehtojen välissä ei tietenkään voi olla mitään?

Vierailija
2192/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän hän tiesi, että hänellä on migreeni, ei siihen terveystarkastusta tarvita, eikä se terveystarkastuksessa edes selviä, vaan ihan vain potilaan itse kuvaamien oireiden perusteella. Ei näe missään laboratoriotestissä tai kuvantamistutkimuksessa.

Eikä se tila hengenvaarallinen ole, mutta ymmärrän, ettei tee mieli jatkaa. 

Kohtauksille voi altistaa niukka ravinto. On olemassa estolääkityksiä. En tiedä, saiko tuolla olla mahdolliset lääkkeet mukana. Normaalilla eräretkellä tuskin yritetään sinnitellä sen varassa, mitä luonnosta onnistuu löytämään, vaan pakataan muonaa mukaan. Ja lääkkeet kanssa, kuka niitä käyttää.

Jaa, kyllä mun migreeni on ihan eeg:llä todettu

Vierailija
2193/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpsavaivoista johtuvat päänsärythän ne sitten suorittajan pudottivat :(

Vierailija
2194/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa olisi viihtynyt tuolla pidempääkin. Neljäs lautta oli sitten toimivin, hän vihdoin sai tehtyä toimivan menopelin. Donitsilautat olivat yhtä tyhjän kanssa, niin ajopuulautta parhain vaihtoehto.

Vierailija
2195/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akin kohtaloksi koitua kalattomuus. Oli myös laihtunut eniten, ja Esa kaikista vähiten. Sitkeitä ukkoja molemmat, Akihan ei itse luovuttanut vaan lääkäri puhalsi pelin poikki. Siinä mielessä Aki voi olla ylpeä itsestään, että jaksoi sinnitellä loppuun saakka. 

Kuukauden vietti Aki ja Esa tuolla. 

Vierailija
2196/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran palstaeksperttien mielestä pidemmille reissuille ei ole kysyntää niin ilmeisesti sitten ei ole, jos siis palstalaisia uskotaan. Minä kuvittelin että nuo tekee pidempiäkin retkiä joissa migreeni voi olla ongelma jos se kesken esim. viikon matkaa iskee päälle. 

Vierailija
2197/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi ja pari päivää vierähti tuolla, nyt en muista enää tarkkaa päivien lukumäärää.  Vaikka alussa näytti siltä, että selviääkö ihmiset edes pari viikkoa tuolla.

Vierailija
2198/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei toiseksi jäänyt saanut edes pientä palkintoa. Mielestäni olisi ansainnut jotta olisi päässyt sille matkalle poikansa kaa. Jos pystyisi lahjoittamaan hänelle, osallistuisin heti.

Vierailija
2199/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimpsavaivoista johtuvat päänsärythän ne sitten suorittajan pudottivat :(

Niin miten tämä nyt oli pimpsavaiva? 

Jos kuukautisia meinaat, niin tiedoksi sinulle: Kuukautiset eivät vaivaa pimpsassa, ja ne eivät tule reilun kahden viikon välein.

Vierailija
2200/2375 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran palstaeksperttien mielestä pidemmille reissuille ei ole kysyntää niin ilmeisesti sitten ei ole, jos siis palstalaisia uskotaan. Minä kuvittelin että nuo tekee pidempiäkin retkiä joissa migreeni voi olla ongelma jos se kesken esim. viikon matkaa iskee päälle. 

Kukaan ei ole väittänyt, ettei ole kysyntää kevyttä päiväretkeä pidemmälle reissulle.

Muutama oli sitä mieltä, ettei ole kysyntää kolmen viikon reissulle, jossa eletään pressun alla ja syötävät haetaan luonnosta.

Minä uskon, että näiden välistä löytyy aika paljon reissuja, joille on kysyntää.

Mutta se on totta, että migreeni voi silloin olla ongelma, kuten se olisi vaikka bussikuskinkin töissä. Ehkä kannattaa kokeilla estolääkitystä, jollei sitä jo ole. En tiedä, saiko tuonne ohjelmaan ottaa lääkkeitä mukaan.