Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-Kauppiaan uusi keino raivostuttaa: Tavallisia ihmisiä kohdellaan kuin varkaita!

Vierailija
12.07.2025 |

Helsinkiläisessä K-supermarketissa otettiin käyttöön uusi, ulkomailta lähtöisin oleva valvontakäytäntö: itsepalvelukassan ruudulta asiakas näkee oman ostostilanteensa valvontakamerakuvana. Vaikka kokeilu voi tuntua asiakkaasta epämiellyttävältä, sen tarkoituksena on muistuttaa asiakkaita, että heidän toimiaan seurataan, mikä vähentäisi varkauksia. Kaupan mukaan myymälävarkaudet ovat selvästi lisääntyneet viime vuosina, erityisesti koronapandemian jälkeen. Kokeilun tehosta ei vielä ole tarkkaa tietoa.

Kylläpä nyt ihmiset joutuvat kärsimään, kun kaikki nähdään potentiaalisina rikollisina! Itsepalvelukassoille pakotetaan nöyryyttävästi jokainen rehellinen asiakas katsomaan omaa naamaansa ruudulta kuin vankilassa konsanaan. Onko tosiaan niin, että kaupalla on oikeus kohdella tavallisia ihmisiä näin? Kohta varmaan vartijat seisovat vieressä tarkistamassa ostoskasseja, koska eihän sitä koskaan tiedä. Mihin on kadonnut luottamus ihmisiin? 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä seuraa kun jotkut torvet ovat hyväksymässä ja ymmärtämässä myymälävarkauksia. Kaikkien hengitystila pienenee. Ja sympatiani ovat täysin kauppiaan puolella tässä. Ei minunkaan työpaikallani toivota rikollisuuden lisääntyvän. Konnat kuriin!

Vierailija
22/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä koskaan K-kaupan itsepalvelukassaa. Haluan, että minua palvellaan.

Kerran olen käynyt Citymarketin itsepalvelukassalla, kaksi tuotetta oli, tuli inhottava olo kun vartija kyttäsi kaikkia. Vaikka esim Prismassa on myös myyjä paikalla ei ole sellainen olo että kyttää koko ajan 

Prismassa on itse asiassa enemmän tekniikkaa jolla asiakasta kytätään kuin k-kaupoissa.  Prisman itsepalvelukassoissa on nimittäin vaaka pakkaustasolla ja koneeseen on ohjelmoitu kaikkien tuotteiden paino ja vaa'an lukeman tulee täsmätä ohjelmoituun tietoon tai tulee tarkastushälytys. K-kaupassa voit laittaa tuotteet suoraan piippaamisen jälkeen kassiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieressäsi on saattanut seistä jo nyt myymäläetsivä, etkä sinä ole tiennyt siitä mitään. 😂 

Tai lääkäri, joka kauhistelee olut ostoksiasi.

Vierailija
24/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän usein itsepalvelukassoja eikä minua häiritse portilla oleva henkilökunta. En ajattele, että pitäisivät minua varkaana vaan, että ovat siellä ehkäisemässä varkauksia jotta minun ja muiden rehellisten ei tarvitsisi niitä kustantaa.

Vierailija
25/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia poistin k-kusettajien äpin luuristani ja leikkasin k-kusetuskortin tuhannen kappaleiksi. 

Vierailija
26/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hammaslääkäri sanoi, että ihmiset ostavat kaupassa mehuja mitkä pilaavat hampaat ja limsaa.

Vierailija
27/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa ! Eivätkö K-kauppiaat ole tietoisia etteivät kaikki asiatakka ole persuja ?

Persuja ja ma mu ja ne melkein kaikki on nykyisin 

Vierailija
28/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri sanoi, että kaupan kassajonossa kauhistelee ihmisten ostoksia.

Vierailija
29/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä koskaan K-kaupan itsepalvelukassaa. Haluan, että minua palvellaan.

Kerran olen käynyt Citymarketin itsepalvelukassalla, kaksi tuotetta oli, tuli inhottava olo kun vartija kyttäsi kaikkia. Vaikka esim Prismassa on myös myyjä paikalla ei ole sellainen olo että kyttää koko ajan 

Joo noi ruokakauppojen vartijat on ahdistavia. Vältän asiointia. 

Vierailija
30/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla julkisilla aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

Vierailija
31/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla julkisilla aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

Työmarkkinatuki on 595 netto. Omistusasuntoon ei saa asumistukea.

Vierailija
32/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot, lainat ei ole menoja.

Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin, veneen, moottoripyörän tai asuntovaunun, ne pitää ensin myydä.

Vierailija
33/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä taltioidaanko tämä video johonkin ja täyttääkö kaikki yksityisyyden suojat sun muun.

Youtubesta löytyy suorana,  etsi: valvontakamera Helsinki

Hauska naureskella mitä ihmiset ostavat,näkee tuotteet ja naaman.

Vierailija
34/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri sanoi, että kaupan kassajonossa kauhistelee ihmisten ostoksia.

Tampereella aina jonossa takana tulevat miehet katsovat mitä nainen lappaa kärrystä hihnalle. Ehkä naisetkin katsovat sieltä. Kova tuijotus.

Vierailija
35/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen aina kassalle, jossa on kassatyöntekijä.

Käytetyt kestokassitkin panen hihnalle samaan syssyyn. Siellä on joskus jo apteekista ostamiani tuotteita tai talvella vaikka hanskat ja pipo.

Eipä ole tullut tarkistamaan minun ostoksia kukaan.

Vierailija
36/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupungeissa on aina noin rikollinen meno. Täällä maalla ei kukaan vahdi kaupassa itsepalvelukassalla koska ei varastella.

Vierailija
37/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ip-kassaa koska ostan tupakkaa jota ei siltä kassalta saa.

Vierailija
38/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kmarketissa vakituiset kassat kyttää koko ajan maksavia asiakkaita kassalla, jota ihmettelen. Vaikka maksaa ja näkee maksaa kassalle. Sitten kun tulee joku sellainen joka menee ulos ostamatta ja eivät ole huomaavinaan. Itsepalvelu kassa vain seisoo ja käyttää kassalle meneviä, ei koneelle maksavia. Viime kesänä kauppias valitti lehdessä varkaista ja ei palkkaa vartijaa. Tapana kytätä maksavia. 

Vierailija
39/39 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeammin saan ostokset maksettua kun menen suosiolla kassajonoon. Joten no hätä. Käytän itsepalvelukassaa hyvin harvoin. Viimeksi ostin kolme tuotetta ja se henkilö joka niitä itsepalvelukassoja vahti ojensi ystävällisesti hedelmäpussin ostoksilleni 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi