Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näennäisesti aivan normaalia elämää viettävien 40-50 vuotiaiden alkoholismi on aivan karmeaa katsottavaa näin kesäisin.

Vierailija
12.07.2025 |

Kuulee kilometrin päähän miten näiden suut alkaa napsaa ja miten odottavat vesi kielellä, suorastaan kiimassa, sitä hetkeä kun pääsevät vähän terdelle tai mökille vähän nauttimaan kesästä ja nollaamaan. Mikään muu ei kiinnosta. Ei perhe-elämä, ei lapset, ei muut aktiviteetit. Ainoastaan se muiden samanhenkisten seura.

Kommentit (312)

Vierailija
281/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne yhtään mutta kai niitä sitten on kun sanotte. 

Samaa mietin. Omassa lähipiirissäni alkoholia käytetään harvoin (1-2 kertaa vuodessa) ja silloinkin kohtuudella. 

N50

Vierailija
282/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin pari ihanaa Aperol Spritziä terdellä joka ilta - enkä häpeä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on kiusallista seurata vierestä. Tuttavaperheen äiti tissuttelee koko loman, paitsi niinä päivinä kun juo kunnolla. Sammuilee, oksentaa ja lasten nähden. Perheen mies on alkuloman mukana, mutta hänelle riittää lyhyempi putki. Heillä ei voi edes vierailla kun heillä on niin kireä tunnelma naisen juomisen vuoksi. 

Vierailija
284/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyttäyskansaa. itse olen tintannut noin 30v, lääkärissä en ole käynyt, sairaslomia 30v työuran aikana ollut ehkä 3 pv (noro) , nyt jo eläkkeellä niin ei tarvitse murehtia. Työt hoidin hyvin, kännissä en ole koskaan ajanut , enkä aja. Alkottomia läheisiä on kuollut syöpiin , aivoverenvuotoon ja infarktiin. Itselläni lääkkeitä tasan nolla plus vitamiinit.

Itse en toivo itselleni lisää elinpäiviä tai pitkää ikää, jotta pääsisi makaamaan vaipoissa , jotka vaihdetaan kerran päivässä, ja päivät kuluisi kattolaattoja katsellen. Juu kiitos ei. Ja koska tuota eutanasia lakiakaan Suomen tekopyhät poliitikot eivät saa toimeksi, niin ei muuta kuin kippis tällekin päivälle. Tosin itse en koskaan korkkaa ennen klo 18 , mutta sen jälkeen kyllä.  Ai miksikö, ihan siksi ettei melkein mikään tunnu paremmalta kuin kylmä kuohuva olut tai samppanja kivassa seurassa, ja joskus ilman seuraakin. Mieluummin lyhyt ja kiva  elämä kuin pitkä

Kirjoitit juuri kuten ajattelen itsekin. Elän itse samaan tapaan enkä ajattele että valintani kuuluisivat muille niin kauan kuin en aiheuta juomisellani harmia kenellekään. Orjiahan me täällä yhteiskunnissamme olemme, maailmanlaajuisesti. aivopesu alkaa jo lapsena. Herkimmät ovat tämän ymmärtäneet, alkoholi usein auttaa tähän tuskaan vähän. Mukavaa kesää sinulle ja kippis! 

Vierailija
285/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On säälittävää, jos ihminen ei vapaa-ajallaan muuta keksi kuin ryyppäämisen. Hukkaan heitetty elämä.

Vierailija
286/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on kiusallista seurata vierestä. Tuttavaperheen äiti tissuttelee koko loman, paitsi niinä päivinä kun juo kunnolla. Sammuilee, oksentaa ja lasten nähden. Perheen mies on alkuloman mukana, mutta hänelle riittää lyhyempi putki. Heillä ei voi edes vierailla kun heillä on niin kireä tunnelma naisen juomisen vuoksi. 

Tällaisen lapsuuden nämä vanhemmat tarjoavat omille lapsilleen. 

Vierailija
287/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä noilla onkin että täytyy siellä kotona lipittää? Ymmärtäisin sen jos oltaisiin lomareissulla, ruokailu ravintolassa tai miksei joku illanvietto ihan yökerhossakin. Mutta että olet kotona, lapset pyörivät jaloissa, niin silloin sitten tinaat. Ei ole ketään vieraitakaan joita "kestitä".  Että mitähän vittua? Mitä hauskanpitoa se on?

Vierailija
288/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäloma ilman viinaa, hyi helvetti ennemmin hyppään kaivoon tai nousen keinuun(yksinaruiseen) siinä sitten keinun leppeässä iltatuulessa pariviikkoa kunnes linnut on nokkineen koko ukon reikiä täyteen. 

Kesä menee viina huurussa? Toivottavasti sinulla EI ole perhettä! 

Vierailija
289/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä noilla onkin että täytyy siellä kotona lipittää? Ymmärtäisin sen jos oltaisiin lomareissulla, ruokailu ravintolassa tai miksei joku illanvietto ihan yökerhossakin. Mutta että olet kotona, lapset pyörivät jaloissa, niin silloin sitten tinaat. Ei ole ketään vieraitakaan joita "kestitä".  Että mitähän vittua? Mitä hauskanpitoa se on?

Mietippä sitä suviseuroissasi.

Vierailija
290/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä helvettiä lapsille; on kokemusta! 

291/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kaikki. Osalla ihmisistä on näin, alkoholi ja oma nollaaminen on pääosassa. Sitten taas osalla on elämä perhekeskeistä ja erilaista.

Mä olen lopettanut juomisen ja yritän saada miehenkin lopettamaan. Ollaan paljon energisempiä nykyään.

🇺🇦🇮🇱

292/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella aterialla viiniä tai olutta. Kunnon alkkiksia monet, naamastakin sen näkee. Ja kaikista yhteiskuntaluokista näitä löytyy. Toiset lotraa samppanjalla ja toiset Coopin lagerilla. 

Me oltiin näitä samppanjalla lotraajia. Mies tilasi netistä tonnilla kerrallaan. Vain laatu kelpaa. Merkkejä joita ei Alkosta saa. Viinit juodaan meillä käsinpuhalletuista Riedelin laseista.

Mä olen lopettanut, mies juo edelleen. Mutta on hänkin vähentänyt.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
293/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä, että aloitus paljastui kahvipullan raivoraittiuskohtaukseksi.

Vierailija
294/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On säälittävää, jos ihminen ei vapaa-ajallaan muuta keksi kuin ryyppäämisen. Hukkaan heitetty elämä.

Mut jos kukkahattu täti pitäisit omista asioista huolta etkä muitten juomisista.

otin terassilla muutamat kohta grillaamaa ja olutta ja wissyä

Vierailija
295/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on jäänyt joillekin päälle ysärin teinijuopottelusta ja sen jälkeen kosteista opiskeluvuosista.

Minulla ja monilla tutuillani, koulutustasoon katsomatta, on nuoruuden/opiskeluaikojen kaveriporukoita, joiden kanssa kaikkeen tekemisen sisältyy runsas alkoholi. Jos suunnitellaan tapaamista tai tekemistä sitä suunnitellaan aina alkoholin ehdoilla. 

Vierailija
296/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on jäänyt joillekin päälle ysärin teinijuopottelusta ja sen jälkeen kosteista opiskeluvuosista.

Minulla ja monilla tutuillani, koulutustasoon katsomatta, on nuoruuden/opiskeluaikojen kaveriporukoita, joiden kanssa kaikkeen tekemisen sisältyy runsas alkoholi. Jos suunnitellaan tapaamista tai tekemistä sitä suunnitellaan aina alkoholin ehdoilla. 

AHA

Vierailija
297/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kauan meni, että alettiin aina pomminvarmalle ajatelkaa nyt lapsia -linjalle. Omat vanhempi joivat viikonloppuisin kohtalaisen usein eikä jäänyt mitään traumoja sen takia. Sisaruksilta en ole kysynyt, mutta ei ainakaan vaikuta siltä, että jäi.

Vierailija
298/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Viinan ostaminen on karmeaa rahan tuhlausta. Olen työtön, eikä minulla edes ole varaa ostaa lasteittan viinoja. Eli se ainainen työttömien haukkuminen juopoiksi ei kyllä minun kohdalla pidä paikkaansa. Olen raittiimpi kuin moni työssä käyvä. Minulla on hyvä parisuhde. Jos parisuhteeni loppuu niin alan kai juopoksi. Yksinäisyys tappaa ihmisiä ja se on ihan todistettu.

Vierailija
299/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen kauan meni, että alettiin aina pomminvarmalle ajatelkaa nyt lapsia -linjalle. Omat vanhempi joivat viikonloppuisin kohtalaisen usein eikä jäänyt mitään traumoja sen takia. Sisaruksilta en ole kysynyt, mutta ei ainakaan vaikuta siltä, että jäi.

Lapsettomana ja lapsen tekoiän ohittaneena en oikein tiedä, kenen lapsia minun pitäisi ajatella. Siellä terasseilla ja baareissa käy paljon meitä, joilla ei ole lapsia huolehdittavana. Eikä yhdellä tai edes kahdella käyminen tarkoita humaltumista. 

Vierailija
300/312 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkävivät juovat enemmän nykyään kuin työttömät. Ei työttömänä ole edes varaa tintata kovin paljoa, jos ei halua tinkiä jostain muusta.

Selittyy osaltaan sillä, että työttömät (ainakin lapsettomat) voivat vetää huolettomasti kaikkea muutakin. Ei ole mitään väliä vaikka jäisi.

Ei vedä. Itse ja todella moni ystävistäni ollaan ihan päihteettömiä. Ne työssäkäyvät käyttävät. Sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan