Metsässä keräämistä odottavat nyt mansi-, musti-, la-, puolu-, vatu- ja herukat. Myös karhun ja normaalit vatukat
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei odota. Siemenet menee hukkaan viemäriin kun ihminen syö. Pitää olla lintu tai muu marjansyöjä.
Kyllä ihminenkin voi paskantaa metsään.
Siis pitääkö aina kun syö marjoja käydä kakalla metsässä, jotta siemenet palaa luonnon kiertokulkuun?
Voi sitä kotonakin kerätä ämpäriin ja vie sitten isomman satsin kerralla.
Tekeekö joku näin? Ensin marjat ämpäriin ja sitten marjat ruuansulatuksen läpi ämpäriin ja takaisin metsään?
Tietty, aina näin. Kannattaa alkaa totuttelemaan, EU:lta on tulossa direktiivi ja Pohjoismaat on jo ilmoittaneet näyttävänsä vihreää valoa esitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole nauranut pitkään niin kuin nyt. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ootkin vähän yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsässähän on paarmeja, mäkäröjä, punkkeita ja muurahousuja!
Ja hämyheikkejä!
Hämyheikki on salakavala, se voi hiipiä kimppuusi ihan huomaamatta, tai jopa pudottautua puusta päällesi. Mulla oli kerran pikkareissa yksi, kun kotiuduin metsästä.
Mansit = heimo
La = lakka (mahdollisesti hilla)
Paarmat:
1. Paarmoja 2. Paarmaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka toiselle sanoo on itse. Rällälläää!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet tällaisia idiootti aloituksia? Millainen ihminen haluaa esiintyä idioottina?
Mikä sun ongelma on? Onko ihan diagnoosi?
Mielummin mä ap:n kanssa juttelen kuin sun kanssa pidemmin. Ap voi olla omanlaisensa persoona. Sä vaikutat kovin kuspäiseltä, kun oot noin röyhkeä.
Täälläpäin on mustikat jo kypsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei odota. Siemenet menee hukkaan viemäriin kun ihminen syö. Pitää olla lintu tai muu marjansyöjä.
Siis pitääkö aina kun syö marjoja käydä kakalla metsässä, jotta siemenet palaa luonnon kiertokulkuun?
Tekeekö joku näin? Ensin marjat ämpäriin ja sitten marjat ruuansulatuksen läpi ämpäriin ja takaisin metsään?
Tietty, aina näin. Kannattaa alkaa totuttelemaan, EU:lta on tulossa direktiivi ja Pohjoismaat on jo ilmoittaneet näyttävänsä vihreää valoa esitykselle.
Ja mikä parasta, tätä varten aletaan jakamaan ilmaisia ämpäreitä eduskuntatalon portailla 1.4.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka toiselle sanoo on itse. Rällälläää!!!
Jaksuhalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P*skanmarjat! Kuulemma on sen direktiivin nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mansit = heimo
La = lakka (mahdollisesti hilla)
Paarmat:
1. Paarmoja 2. Paarmaita
Kommentoija 85 = tiukkapipo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet tällaisia idiootti aloituksia? Millainen ihminen haluaa esiintyä idioottina?
Mielummin mä ap:n kanssa juttelen kuin sun kanssa pidemmin. Ap voi olla omanlaisensa persoona. Sä vaikutat kovin kuspäiseltä, kun oot noin röyhkeä.
Ja sinä et ole kun muita kus*päiksi nimittelet?
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin on mustikat jo kypsiä.
Ootko maistanut? Luulenpa että ei vielä maistu kovin hyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä et ole kun muita kus*päiksi nimittelet?
Älä käyttäydy kuin kusipää. Itse aloitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chat gpt sanoi: Marjat päätyvät kauppaan useita reittejä pitkin. Marjat voidaan poimia itse, ostaa suoraan viljelijältä tai poimijalta, tai ne voivat tulla suurempien yritysten kautta tukkumyyntiin ja edelleen kauppoihin.
Eli ne on ihan oikeita metsän marjoja kaupassa. Joku siis on koskenut näihin.
Ei ne metsästä tule. Näkeehän silmilläkin että paremmissa tai kyseenalaisissa oloissa kypsyneet.
Jep metsässä vapaasti kasvaneet mansit on kitukasvuisia verrattuna laitoksessa kasvatettuihin. Joitain ne laittaa niihin, että kasvaa isommiksi.
Muistakaa, että vaivaismansit on rauhoitettuja eli jättäkää ne rauhaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi mennä metsään. Pelkään kärpäsiä, paarmaita, hyttysiä, hämähäkkejä ja matoja. En pysty.
Mutta et sentään sieniä?
Pelkään tavallaan sienijä myös. Voin katsoa näitä kaukaa, mutta en koske. Ne on jotenkin tosi outoja. Mitä ne on edes? Ei ole puita. Ei ole marjoja.
Just tää. Se ei ole marja, se ei ole kasvis, eikä hedelmä, mutta siinä se möllöttää.
Se ei ole marja, se ei ole kasvis, eikä hedelmä. Se on Sienimies!
Ti-alkuinen kka on myöskin havaittu tuossa meidän mökin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi mennä metsään. Pelkään kärpäsiä, paarmaita, hyttysiä, hämähäkkejä ja matoja. En pysty.
Paarmaita. Ei jukoliste. Se kirjoitetaan paarmoja!
Eiks se ole paarmaita? Paarma paarmaita.
Olisit kuunnellut koulussa tunneilla. Toivon mukaan olet vain typerä trolli etkä oikeasti kuvittele, että paarma taivutetaan noin.
Just tää. Se ei ole marja, se ei ole kasvis, eikä hedelmä, mutta siinä se möllöttää.