Kuinka usein käyt hammaslääkärillä?
Kuinka usein teidän mielestä on hyvä väli jos ei mtn erikoista oiretta? Aikuisilla siis.
Kommentit (29)
Kela korvaa vuosittaisen tarkastuksen, eli käyn hammaslääkärissä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kela korvaa vuosittaisen tarkastuksen, eli käyn hammaslääkärissä kerran vuodessa.
Taidat elää muutenkin yhteiskunnan tuella?
Kerran vuodessa hammaslääkärin tarkastuksessa, kahdesti suuhygienistillä.
Viimeisin käyntikerta on keväältä 2004. Vielä on muutama hammas jäljellä.
Käynyt tänä vuonna jo viisi kertaa. Juurihoito HUSin Suusairauksien vastaanotolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan omillani tulen toimeen, vuosittainen tarkastus on jokaiselle Suomalaiselle korvattava etuus, ihan kelan sivuilta löydät asiasta lisätietoa.
Mä käyn vuoden tai kahden välein. Ja lisäksi suuhygienistillä kerran vuodessa. Itselleni on tärkeää pitää huolta suuhygieniasta. Putsaan hammasvälit noin viitenä päivänä viikossa. Olen aina käynyt yksityisellä, koska se on kätevämpää. Eikä siihen tarvitse isoja ansiotuloja. Oma nettopalkkani on noin 1800€. Täytyy vaan osata priorisoida mihin kuluttaa rahaa.
Oma 50-luvulla syntynyt isäni ei koskaan pessyt hampaitaan. Ei siis koskaan. Ei edes omistanut hammasharjaa. Poltti lisäksi tupakkaa. Hänellä oli ihan karsean näköiset mustuneet hampaat ja henki haisi kuvottavalta. En ymmärrä miten äitini otti tuollaisen äijän. Äitini kun on itse siisti itseään kohtaan. (Toki otti eron 20 v liiton jälkeen). Koin isäni epähygieenisyyden omaa suutaan kohtaan sen verran iljettävänä, että itsestäni tulikin sitten toisenlainen.
Periaatteessa suositellaan 3v välein (?) mutta käyn kyllä useammin kun on purentaongelmaa. Puolen vuoden välein suuhygienisti.
Kerran vuodessa tarkastus, hammaskiven poisto ja putsaus.
Siinä vaiheessa kun hammas alkaa särkeä, on vika jo tosi pitkällä ja hoito vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
On se helppoa, kun kela kustantaa. Me pienipalkkaiset joudumme kustantamaan itse, vaikka tiukilla olisi taloudellisesti.
Ja sitten vielä kehdataan valittaa asioista, vaikka saa asioita meidän veronmaksajien piikkiin. Esimerkiksi silmälasitkin.
Suuhygienistillä käyn kerran vuodessa, hammaslääkärin tarkastuksessa joka toinen vuosi ja tietty jos on hoidettavaa, sen hoidetaan. Aika harvoin onneksi on, koska ei ole halpaa lystiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan omillani tulen toimeen, vuosittainen tarkastus on jokaiselle Suomalaiselle korvattava etuus, ihan kelan sivuilta löydät asiasta lisätietoa.
"Kela maksaa korvausta myös suun ja hampaiden hoidosta yksityisellä hammaslääkärillä. Yksityisen hammaslääkärin tekemästä tarkastuksesta voit saada korvausta joka toinen kalenterivuosi. Jos hammaslääkärisi suosittelee tarkastusta kerran vuodessa, voit saada korvausta kerran kalenterivuodessa."
Tuosta sun vastauksesta saa nyt käsityksen että käyt joka vuosi ilmaiseksi hammaslääkärissä, anna ihmeessä vinkkiä miten onnistuu.
Käyn julkisella 2 vuoden välein eikä reikiä ole ollut yhtään 4 vuoteen. Suuhygienistillä käyn kerran vuodessa. Minulla lakkasivat hampaat reikiintymästä, kun lopetin tupakoinnin, muutin ruokavalion terveellisemmäksi ja syön sokerioitoisia tuotteita enää vain harvoin.
Tämän kaupungin jonoon jono on 1,5 vuotta.
Päivystyksessä on tullut jonoon jonottaessa käytyä. Yks revitty hammas. Yks keskeneräinen juurihoito. Mut kun hammas tapettiin ja puolihammasta täys väliaikaista paikkaa. On toiminut 4 vuotta.
Mites teidän jonon jono.
Hammaslääkärin suosituksen mukaan. Nyt on kolmen vuoden välein, koska viime tarkastuksessa hammaslääkäri sanoi, että "eihän täällä ole mitään (hoidettavaa)" Oli kuulemma hampaat tosi hyvässä kunnossa. Suuhygienistillä saan käydä kerran vuodessa, jos olisi hammaskiveä sattunut tulemaan.
Mä käyn yleensä silloin kun on jotain kipuja.