Söin SSRI lääkkeitä 17 vuotta ja lopetin kertarysäyksellä 4.5kk sitten
Ja ihan hyvä että lopetin, vaikka tein sencitwe ilman lääkärin konsultaariota.
Selkeät vaikutukset, ruokahalu normalisoitui ja olen laihtunut itsestään 9kg lopettamisen jälkeen. Myös seksuaaliset halut ovat palanneet.
Alku oli haastavaa lopetusoireiden takia jotka kestivät muutaman viikon, mutta paniikkihäiriö on pysynyt kurissa kuitenkin, vain yksi kunnon kohtaus lopettamisen jälkeen. Ahdistus stressaavissa tilanteissa iskee helpommin kuin lääkkeiden kanssa, mutta on pysynyt kurissa.
Olen ylpeä itsestäni että pystyin siihen, enkä aio palata lääkitykseen.
Kommentit (32)
Ei todellakaan saa lopettaa kertarykäisyllä. Onneksi selvisit tuosta.
Yleensä lääkitys onkin tarkoitus jossain vaiheessa lopettaa, tuosta olisi kannattanut keskustella lääkärin kanssa ja olisit saanut ohjeet miten lääkitystä vähennetään. Jokaisella on oikeus vaikuttaa omaan hoitoonsa ja sanoa että ei lääkitystä enää halua käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon syönyt todella pitkään SSRI-lääkettä. En oo kyllä lihonut tai menettänyt seksuaalisia haluja. Oon monesti ollut puoli vuotta ilman lääkitystä, mutta sitten alkaa pahat unettomuusjaksot. Oon aina sitten palannut syömään niitä uudestaan. En tiedä miks, mut SSRI-lääkitys on auttanut univaikeuksissa. Vaikkei ne siihen pitäisi vaikuttaa.
Mikä lääkitys?
Mulla tuntuu kaikki pahentavan unettomuutta ja syön zopinoxia/imovanet, josta oon saanut taistella. Nyt oli lekuri jättänyt tietokoneen auki ja näytöllä luki "harkitse zopinoxin vaihtamista ssrihin".
Ei hitto mä en jaksa enää. Ollaan kokeiltu aika lista lääkkeitä ja tää on ainoa mikä toimii ilman sivuvaikutuksia ja jatkuva tappelu siitä.
Homeopatia on hyvä vaihtoehto näille lääkkeille.
Lisää kokemuksia aiheesta? Ssri-lääkkeiden vaikutuksista unettomuuden hoidossa ja mitkä lääkkeet hyviä? Sekä lopettamiskokemuksia? Kertokaa lääkkeiden nimet myös, tai ainakin vaikuttavat aineet.
Minulle on auttanut paljon. Paino ei ole noussut ja vaikutukset seksissä laimeni normaaliin parissa kuukaudessa. Unen laatu parani, mutta nukahtaminen vielä vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on auttanut paljon. Paino ei ole noussut ja vaikutukset seksissä laimeni normaaliin parissa kuukaudessa. Unen laatu parani, mutta nukahtaminen vielä vaikeaa.
Mikä lääke?
Puhutaan taas masennuslääkkeiden hyvistä puolista. Siitä kuinka niistä tulee rauhallisen tasainen olo jossa ei reagoi ahdistuneesti odottamattomiin tapahtumiin ja murehdi koko ajan kaikkea mahdollista. Mistä mas.lääkkeistä olette saaneet tällaisia vaikutuksia? Mulla ei ole kokemuksia mutta harkitsen esim. masennuslääkkeen käytön aloittamista kun on taipumus kelailla liikaa uhkakuvia. Etsin vain sopivaa mätchiä.
Paroksetiini aiheuttaa kuulemma pahimmat vierotusoireet.
Itse olin sertraliinilääkityksellä muutaman kuukauden melko spesifistä syystä. Huomasin että se aiheutti tunnottomuutta hepin päässä, tunnottomuutta, joka ei olennaisesti ole vähentynyt muutama kuukausi lopettamisen jälkeen.
Olen nyt ollut viikon verran pätkäpaastolla autofagian intensifioimiseksi siten, että olen enimmäkseen syönyt ekan aterian klo 14:n jälkeen. Eilen tein ennätyksen syöden päivän ekan vasta klo 19 jälkeen; pätkistä tuli yli 20 tuntia. Se näytti melko hyvin palauttavan tunnon glans penis'iin. Tai sitten kyse on puhtaasta sattumasta, mihin en oikein kyllä usko.
Suosittelisin kokeilemaan, mutta melko varmaa lienee että yli 90 prosenttia meistä ei siihen kykene, varsinkin kun itselläkin tekee väliin tiukkaa vaikka ruokahalu on lähes koko nyt 73-vuotisen elämäni ollut melko heikko.
- M 180 senttimetriä, 69 kilogrammaa.
21, mikä lääke?