Tunnen lievää vanhingoniloa kuullessani ihmisen asuvan 70-luvun
musta monet niistä 70-luvun taloista on arkkitehtuuriltaan todella upeita. Jakoska mun mies sukuineen on rakennusalan ammattilaisia, voisin ihan yhtä hyvillä mielin asua sellaisessa kuin tämmöisessä 2005 valmistuneessakin kuin nykyään asun.
Kommentit (21)
Täällä joku säälii mua jo siksi että värjään itse tukkani ja nyt joku muu siksi että asun 70 luvin talossa. Vitsi, mä oon kyllä nyt tosi surkea varmasti.
Itse olen kyllä aika onnellinen. Itse värjätyssä tukassani ja 70 luvun rivarissa mieheni ja kahden lapseni kanssa.
Niissä on monissa tosi hieno arkkitehtuuri. Ja koivua on käytetty paljon.
värjään hiuksia itse, ja kaikenlisäksi olen yh
Mä olen erittäin ylpeä että saan asua tällaisessa talossa. Monet ovat kateellisia. On tunnetun arkkitehdin suunittelema talo, halukkaita ostajia olisi vaikka kuinka. Mutta me emme tätä aarretta myy.
jos joku saa iloa omituisista asioista, mutta ymmärrän kyllä että kaikilla ei voi hissi nousta vintille saakka.
käyttöä ei välttämättä hallittu. Tasakatto on kyllä vihoviimeinen näissä ilmasto-oloissa. Mutta senkin kanssa pärjää. Rahaa tosin usein palaa uusiin salaojituksiin yms. Mutta rakentamisen laadun ongelmat eivät ole vieraita uusissakaan taloissa - suurin osa mitä tehdään on sutta, sen tietävät kaikki rakennusalaa seuraavat. Ellei sitten tee itse ja tiedä mitä tekee - tai ole valmis maksamaan siitä ammattilaisille enemmän kuin halvimman kautta.
1970-luvun asunnoissa on usein hyvää avaruus ja tilan tuntu, suuret ikkunat.
Sellaiset, jotka ovat kuitenkin pestävissä järkevästi.
Talo on meillä rakennettu -65 mutta peruskorjattu ennenkuin me se ostettiin,kaunis ulkoa,eroaa näistä 1990 ja 2000 massatalaoista ja ihana sisältä ja huoneissa isot ikkunat ja korkeahkot huoneet
Sillä asun 60-luvun talossa! IIIIk!
Miten kehtaankaan sitä täällä sanoa.
No itse olen talostamme todella tyytyväinen ja pidän isosta olohuoneestamme isoine ikkunoineen, kookkaasta kylpyhuoneesta ja 4x 7m kokoisesta parvekkeesta jonka kautta käydään puutarhaan.
Ne on usein hirveitä energiasyöppöjä, varsinkin jos öljylämmittys ja se uima-allas. Inhoan lisäksi punatiilitaloja ja tasakattoja ->rumia.
80-luvin talot pimeitä pienine ikkunoineen. Näitä vanhemmat ja 2000-luvun talot jees.
harjakatto,valkotiiltä,isot ikkubat,ei uima-allasta,mutta öljylämmitys tosin yhdistettynä sähköön ja puuhun eli kunnon pannu--voidaan puhua energiansäästöstä syöpön sijaan. Aivan ihana talo,iso tontti ja mainio arkitehtuuri. 80 luvulla taitaa olla niitä hometaloja.. vaikka nättejä niissäkin :)
Ja kyllä täytyy sanoa, että huokaisimme helpotuksesta kun saimme sen myytyä. Ei me siihen muutaessamme ymmärretty tutkia rakenteita niin tarkasti kuin olisi pitänyt, ei ymmärretty valesokkeleista ja räystäättömästä katosta tuon taivaallista. Ei hoksattu tutkia salaojia tai sadeveden ohjaamista, maanpinnan kaatoja jne tärkeitä asioita, jotka olisi pitänyt silloin tarkistaa. Vasta asuessa ymmärsimme, minkälainen pommi se koko rivitalo on, ja nyt melkeinpä säälin ihmisiä, jotka sellaisissa asuvat.
Samat asiat voivat olla retuperällä ihan minkä aikakauden talossa.
rakennusmestarituttavani on kyllä kertonut uskomattomia tarinoita kaiken ikäisistä taloista ja niiden rakenteellisista yms. puutteista. Siitäkin 2000-luvun talosta, missä salaojaputket löytyi maanalta yhdestä kasasta - oli asennuksessa ilmeisesti haluttu säästää aikaa...
Meidän talon perusosa rakennettu vuonna -50 ja lisäosa -73. Ihana, terve ja tilava talo.
Harjakatto, kattoikkunoita, neliöitä yli 200 ja tonttikin puol hehtaaria.
Ihanan isot ikkunat, neliöitä yli 300. Saunaosastosta sai rempalla ihanan kylpylän. Pukuhuone = just tuo, ettei tarvitse kulkea kodinhoitohuoneen/pyykkivuoren läpi saunaan.
Katto tähän on vaihdettu aumaksi, joten kaksi päällekäistä kattoa pitää varmasti sateen : ) ja väliin ja ihanasti säilytystilaa.
1970 rakennetussa talossa ,ja me tykätään ainakin siitä et talossa on isot makurit(ei niitä nykyajan 9m2 koppeja),takkahuone(ei tarvi meidän/vieraitten riisua kodinhoitohuneeseen tai pesuhuoneeseen vaatteita),isot ikkunat,selkeä pohjaratkaisu,iso tontti...jne...vain hyvää sanottavaa
1970 rakennetussa talossa ,ja me tykätään ainakin siitä et talossa on isot makurit(ei niitä nykyajan 9m2 koppeja),takkahuone(ei tarvi meidän/vieraitten riisua kodinhoitohuneeseen tai pesuhuoneeseen vaatteita),isot ikkunat,selkeä pohjaratkaisu,iso tontti...jne...vain hyvää sanottavaa
Tunnelmallinen takkahuone on meillä olohuoneena.
t: 18
70-luvun talossa jossa on 140 neliöä ja asuntolainaa 0 e. Tunnen vahingoniloa niitä kohtaan jotka ovat rakentaneet äskettäin ökytalon ja asuntovelkaa on 200 000e. Lama kolkuttaa ovella! :)
talossa. En tietenkään sano tätä tälle, mutta salaa mielessäni myhäilen.
Lainaa