Nizza vai Gardajärvi?
Kumpaan kannattaa matkustaa? Pariskunnan reissu. Jos Gardalle, niin mihin siellä? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
Kommentit (79)
Nizzassa en ole käynyt, mutta Gardalta ei ole pitkästi Veronaan, jos kaupunkiin kaipaa
Mä oon käyny Nizzassa, mutta en jaksa kuunnella ranskan kieltä, se on rasittavaa. Myös heidän asenne on "olen paras". En tykkää.
Eli mä en edes miettis, vaan todellakin menisin suoraan Italiaan. Italiassa on sitä paitsi maailman parasta ruokaa.
Menette nyt Garda järvelle ja keväällä kaupunkilomalle Nizzaan.
Garda ja siellä joko pohjoispään kylänippu tai sitten Malcesine.
Molemmista on kokemuksia ja Gardajärvestä pidän enemmän.
Täältä myös ääni Gardalle, molemmissa käyneenä. Tykkään kyllä Italiasta muutenkin enemmän, samoin italialaisesta ruuasta.
Mikä pohjoispään Gardasta tekee erityisen? En ole koskaan käynyt Gardalla ja kiinnostaisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pohjoispään Gardasta tekee erityisen? En ole koskaan käynyt Gardalla ja kiinnostaisi mennä.
Kauniit maisemat, kauniit kylät. Hyvä ruoka niin kuin italiassa aina.
Gardajärvessä vesi on viileää kesälläkin, mikä on just mukavaa hellesäässä.
Vicenza on muuten sen seudun kaupungeista vähintään yhtä käymisen arvoinen kuin Verona, jos on arkkitehtuurista kiinnostunut. Paljon Palladion rakennuksia siellä.
Auton vuokraus on italiassa aika riskialtista, isoista vuokraamoista lentokentiltäkin. Kaikenlaista säätöä, lisälaskutusyrityksiä ym. on tullut koettua. Eli kannattaa maksaa visalla tms, ei käteisellä, niin reklamointi on helpompaa.
Malcesine oli ihan söpö, mutta todella turistipaikka. Nizza taas tylsä ja likainen, kiviranta. Nizzaa kivempia ovat Cannes, Antibes ja Villefranche-sur-Mer.
No garda. Nizza on pikku kylä. Ainoa hyvä puoli että voi matkustella rivieraa mm monacoon. Itse lähtisin gardalle.
Vierailija kirjoitti:
Se on lähempänä vuoria, jylhät upeat maisemat. Etelä tasaisempaa. Tykkään Nizzasta ja Gardasta molemmista paljon. Jos menee myöhään syksyyn, voi Nizza olla säiden puolesta parempi. Jos menet Gardalle, voi lentää Venetsiaan ja käydä myös siellä.
Kumpikin hyviä ja erilaisia. Nizzasta voi matkustaa Ezén pikkukylään, Mentoniin ja Monacoon.
Gardalla etelässä Dezenzano ainakin
Jos menet gardalle ja tykkäät käydä korkealla niin sieltä menee köysihissi monte baldolle josta huimat näkymät. Jos haluat surffata niin riva. Oikeastaan kaikki järven ympärys kylät on hyviä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoispään vuorimaisemat on huikean kauniit. Etelän Sirmione on puhdas turistirysä.
Olen käynyt molemmissa kohteissa. Oma suosikkini ehdottomasti Garda-järvi. Myös muut Pohjois-Italian järvet ja rantakaupungit ovat idyllisiä. Jos viivytte pidempään, vuokraisin auton ja kiertelisin kyliä. Ja vene kannattaa aivan ehdottomasti vuokrata, vaikkei olisikaan yhtään kokemusta moottorin käsittelystä, Opastavat hyvin. Järveltä käsin seudusta pääsee nauttimaan kaikkein parhaitein. Kadut ovat kaupungeissa kapeita, ei kannata vuokrata isoa autoa, Tai vuokratkaa vespat.
Nizzakin on toki hieno, mutta todella kallis, minun mielestäni tunnelma on enemmän öky- ja näe-ja-tule-nähdyksi. Silokoneja, täytteitä ja yksityisetsivien konttoreita enemmän, kuin missään muualla, missä olen käynyt.
Molemmissa käyneinä (niin pariskuntana kuin perheen kanssa), molemmissa tapauksissa Garda vie ehdottomasti voiton. Vicenzalle myös suositus, kaunis kaupunki lähellä gardaa.
Garda on palstalaisten lisäksi myös kaikkien muiden suosikki. Valmistaudu siis kunnon yuristirysään ja todella kalliisiin hintoihin.
Molemmista kokemuksia ja Gardajärvi vie kyllä voiton. Jos haluaa kaupunkilomalle niin Nizza parempi. Gardalla Malcesine paras kohde.