Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseen oppilaaseen saa mielestäsi vielä koskea?

Vierailija
29.03.2007 |

Mielipiteesi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla kosketusta. Mutta joku oli todella pettynyt kun oli moikannut mua, mutta suuren lapsimäärän vuoksi en ollut huomannut hänen moikkaustaan enkä ollut vastannut siihen.

Vierailija
2/20 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kosken jonkin verran oppilaisiini. Luokasta poistaessa saa kyllä ihan lain mukaan koskea toista, mutta siitä ei kyllä ole käytännön kokemusta, että väkisin poistaisin.

Joskus olen vilkasta (yleensä poikaa) koskettanut hartioista ja kehoittanut tekemään tehtäviään tai olemaan aloillaan. Hirveästi en halaile, mutta sellainen luonteva koskettaminen on ihan ok. Eikä oppilaatkaan tunnu häiriintyvän siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä siitä, että ihmiset tarvitsevat enemmän kosketusta. Itse tulen perheestä jossa ei kosketella ja on ollut todella vaikea tottua pieneenkin kosketukseen. Vähän aikaa sitten työskentelin ensimmäistä kertaa eka-tokaluokkalaisten kanssa ja täytyy sanoa että he kärsivät kosketuspulasta. Samantien kun olin esittäytynyt niin kapsahtivat syliin, reppuselkään jne. Jos en ottanut syliin niin kiipesivät, ja kinusivat vuoroja jos joku oli liian pitkään. Väritystehtävätkin halusivat tehdä sylissä istuen, samoin jos pelattiin lautapeliä jne. Pojat eivät niin paljoa syliin halunneet, mutta kädestä ottivat kiinni.

Lisää halauksia maailmaan niin kaikki voivat paremmin

Vierailija
4/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaiselle voi auttaa esim. luistimet jalkaan.

Vierailija
5/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta opettajalla on oikeus esim. poistaa luokasta häiriköivä yläkoululainen vaikka sitten taluttamalla, jos ei sanaa usko.

Vierailija
6/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet opet halaavat oppilaitaan. Onkos se mielestänne ok vai ei?

Vierailija
7/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi vielä ysiluokkalaisena ei ymmärrä puhetta, pitää opettajan voida hänet taluttaa luokasta ulos, paikalleen tai mihin sitten taluttaakaan.

Vierailija
8/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taputan olalle ihan muuten vaan, ystävällisessä hengessä tai pörrötän tukkaa joltain pojanviikarilta. Mikäs siinä.

Vierailija
9/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

taputan olalle ihan muuten vaan, ystävällisessä hengessä tai pörrötän tukkaa joltain pojanviikarilta. Mikäs siinä.

Vierailija
10/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 10 vuotta sitten lukiossa ja meillä oli miesope liikunnassa. Hän jopa tanssitti meistä jokaista tanssituntien aikana. Alta nelikymppinen, eronnut mies. Ihan kauheeta...

Vierailija
11/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukan pörröttäminen, olkapäälle taputus, ulostalutus alkaa olla jo kyseenalaista.

Nyrkkisääntö, jonka olen oppinut on, että oppilaisiin ei saa koskea!

Vierailija
12/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hiukan överiksi pedofilian pelko, jos ei saa edes taluttaa tai tukkaa pörröttää! Eiköhän se riitä rajaksi, ettei mennä lähellekään intiimialueita ja kosketus on julkista. Ei luulisi olevan siinä mitään outoa. Vai huutaako aikuisetkin raiskaajaa, jos joku sattuu vaikka selkään taputtamaan työpaikalla?

Vierailija
13/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nälkiintyvät siihen, että heihin ei kosketa. Epäilen, että on paljon lapsia ja nuoria joihin kukaan ei koske. Vauva kuolee, jos kukaan ei koskisi... Monet näännyksissä siitä, että kukaan ei koske..." kaikki" koskettelu yhdistetään seksiin...sairasta...

Vierailija
14/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis oppilaisiin ei saa koskea, koska...?

He saavat siitä traumoja? (kysytäänpä jokainen itseltämme olemmeko saaneet traumoja jos meihin on lapsena koskettu)

Opettaja on seksuaalisesti kiinnostunut oppilaasta jos koskettaa häntä? (ja edelleen voimme kysyä itseltämme olemmeko me seksuaalisesti kiinnostuneita kaikista ihmisistä, aikuisista saati sitten lapsista, joita koskemme)

Kai seuraavaksi miespuoliset lastenhoitajat ja lastentarhanopettajat eivät saa pestä pienten tyttölasten pyllyjä tai pyyhkiä. Eikä naiset tietenkään poikalasten. Täytyyhän siinä olla jotain seksuaalista, jos ihminen koskettaa toista ihmistä.

Jösses.

Vierailija
15/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmiset nälkiintyvät siihen, että heihin ei kosketa. Epäilen, että on paljon lapsia ja nuoria joihin kukaan ei koske. Vauva kuolee, jos kukaan ei koskisi... Monet näännyksissä siitä, että kukaan ei koske..." kaikki" koskettelu yhdistetään seksiin...sairasta...

Välillä ihan liikuttavaa nähdä miten mielissään joku oppilas ihan oikeasti on kun kehuu" Oletpa tehnyt hienosti sen tehtävän, hyvä" ja taputtaa samalla olalle.

Vierailija
16/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vanhuksiakin kosketellaan " normaalisti" - siis ilman seksuaalisia tarkoitusperiä - liian vähän. Ovatko ehkä inhottavia?

Luonnollista kosketuskulttuuria lisättävä maassamme, ettemme näänny!

Vierailija
17/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei saa ainakin 3 halausta päivittäin. En tiedä onko väitteellä tieteellistä todistusarvoa, mutta voisi kuvitella, että ihminen, jota pidetään lähellä ja hyvänä, ei masennu kovin herkästi. Halasin tuota ystävääni tänään.

Halaus tuo yhteisöllisyyden tuntoa ja kertoo toiselle hyvin selkeästi, että tämä on rakas ihminen ja kaivattu sellainen, kun jälleennäkemisen yhteydessä halataan.

Vierailija
18/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sallita halaamista - raja on tosi tiukka. Vain pienimmät halaavat. Voihan se olla, että oppilaat itse laittavat nuo rajat kuka saa halata ja kuka ei. Joidenkin kanssa halaaminen voi tuntua liialta kun tuosta opesta tykätään jo muutenkin niin paljon...vai olisko jotkut inhottavia klönttiopeja, joita ei siedä halata.

Huudellaanko sinun perääsi pitkin pihoja ja mantuja ja ollaan mielissään kun tavataan kauppakeskuksessa? Kauppakeskuksessa tuskin kuitenkaan halaatte?

Onhan tämä mielenkiintoinen aihe. Taputtelisin mielelläni rohkaisuksi useampaakin oppilasta selkään onnistuneen työn vuoksi, mutta olen alkanut välttää...

Entä kosketteleeko sinua kolleegat kovasti? Minua jatkuvasti joku taputtelee milloin minnekin enkä pidä siitä ollenkaan. Mielummin halaisin ja taputtelisin niitä lapsia kuin että kolleegat taputtelevat minua...Se, että keski-ikäinen miesope taputtaa pepulle oli kyllä ihan oma juttunsa...otin puhutteluun ja se loppui siihen...taputtelee nuorempia koulunkäyntiavustajia kyllä sen jälkeen...

Vierailija
19/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettajana äitityyppiä ja koskettelen ala-astelaisia tietoisesti. Taputan helposti olkapäähän tai selkään, koska koen että se vahvistaa lapsen tunnetta oman kehonsa hyvyydestä. Lapsi tuntee, että hän kelpaa juuri sellaisena kuin on. Tunneilla on rauhallinen ja mukava ilmapiiri.

Yläastelaisiin en koske juuri ollenkaan, koska en halua tunkea liian lähelle nuorta. En haluaisi loukata nuoren reviiriä. Menen kyllä lähelle neuvomaan tehtävissä, mutta pyrin pitämään pienen hajuraon. Erityisluokkalaisia koskettelen ihan samalla lailla kuin ala-astelaisiakin, koska moni heistä suorastaan janoaa pientä taputusta olalle.

Omia lapsiani halailen päivittäin, myös esiteiniä.

Vierailija
20/20 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaisena pienryhmässä ja pyysin erästä ekaluokkalaista viereeni, jotta olisimme katsoneet hänen tehtävänsä läpi. Hän kiipesi muitta mutkitta syliini ja oikein painoi päänsä vasten olkapäätäni. Itse olin kovin hämmästynyt ja kiusaantunut, mutta ei mieleenikään tullut käskeä poikaa pois. Ei varmaan saa läheisyyttä. No toinen kerta kun todella hämmennyin ja kiusaannuin oli se, kun viidesluokkalainen tyttö kirjaimellisesti kapsahti kaulaani kysyäkseen mitä on liikunnassa. Taputin häntä vaan reippaasti vyötärölle molemmin käsin ja sanoin, että sitten näette, mutta tilanne oli minulle kiusallinen. Pienempiä saatan ottaa hartiasta kiinni ihan vaan sen vuoksi, että kuuntelevat silloin paremmin. Jos pelkästään puhuu, niin huomio herpaantuu oppilaalta todella helposti, mutta jos samalla pitää kättä olkapäällä, niin juttu on toinen. Turha sanoakaan, että en itse pidä koskettamisesta, oma tilani on iso ja tiukkarajainen. En halua halata edes omaa äitiäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä