Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten "valmistaudut" ja pukeudut pitkälle lennolle?

Vierailija
11.07.2025 |

Olisi n.14h matkan teko edessä, siitä n.12h lentokoneessa, 1 välilasku ja koneen vaihto.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia sellaisesta puhallettavasta niskatyynystä, se kai se paras olisi pakkaamisen kannalta.

Vierailija
42/58 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole kellään varaa lentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mainittujen lisäksi joku pikkupurkki bepanthenia tms. jota voi laittaa huuliin, käsiin tai mihin vaan joka tuntuu kuivalta mutta on tuoksuton.

Vierailija
44/58 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvon edellisen yön. Irtokarkkeja, nuuskaa, rauhottavia, valmiiksi tehtyjä jallukola pulloja, reipasta mieltä.

Vierailija
45/58 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, lämmin viltti, vesipullo, TUC-keksit.

Vierailija
46/58 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen ikkunasta ulos lähes koko ajan, siinä se aika menee hyvin, oli vaatetus mikä vaan. Katson jotain etäistä kohdetta kun se lähestyy ja lipuu ohi. Välillä bongailen tähdenlentoja ja toivon ufoa saapuvaksi. 

Vierailija
47/58 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta vuotta mennyt edellisestä lentomatkasta ja tämän tauon aikana olen näköjään kehitellyt itselleni lentopelon. Mietin josko sitä taltuttaisi ottamalla kentällä parit konjamiinit tmv vai pitääkö tässä hakeutua lääkärille saadakseen jotain pilleriä..

Ap

Vierailija
48/58 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli helppoa kun olin unikeko ja nukuin helposti yölennot. Nykyään en enää pysty nukkumaan koneessa, en tiedä miksi.

Valmistaudun siis lähinnä valvomiseen, en enää nukkumiseen. Lataan padille jonkun sarjan ja puhelimeen kuunneltavaa. Kirjoja myös, mutta lukeminen vaatii valoa mikä voi olla ikävää vierustoverille. Mukavat lämpimät vaatteet, karkkia tai muuta harvinaista herkkua niin pysyy mieli korkeammalla. 

Koitan ottaa muut huomioon, niin matka on mukavampi kaikille. Paljon matkustaessa on alkanut enenevissä määrin tuntua vastenmieliseltä monien itsekkyys. Viimeksi yölennolla oli useampi tyyppi, jotka aamulla sulkeutuivat vessoihin ja suorittivat siellä aamupesut, kasvohoidot, meikit ja hiusten laiton. Tulivat täydessä tällingissä ulos kun aamun vessajonot alkoivat yltää jo pitkälle käytävään. Itse koitan välttää kaikkea tuollaista. Kasvot voi puhdistaa omalla paikalla vanulapulla, ja meikit ja muut laitan vasta perille päästyä lentokentän vessassa. Kestän kyllä olla hetken nuhruisen näköinen ennen perille pääsyä.

Vierailija
49/58 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli helppoa kun olin unikeko ja nukuin helposti yölennot. Nykyään en enää pysty nukkumaan koneessa, en tiedä miksi.

Valmistaudun siis lähinnä valvomiseen, en enää nukkumiseen. Lataan padille jonkun sarjan ja puhelimeen kuunneltavaa. Kirjoja myös, mutta lukeminen vaatii valoa mikä voi olla ikävää vierustoverille. Mukavat lämpimät vaatteet, karkkia tai muuta harvinaista herkkua niin pysyy mieli korkeammalla. 

Koitan ottaa muut huomioon, niin matka on mukavampi kaikille. Paljon matkustaessa on alkanut enenevissä määrin tuntua vastenmieliseltä monien itsekkyys. Viimeksi yölennolla oli useampi tyyppi, jotka aamulla sulkeutuivat vessoihin ja suorittivat siellä aamupesut, kasvohoidot, meikit ja hiusten laiton. Tulivat täydessä tällingissä ulos kun aamun vessajonot alkoivat yltää jo pitkälle käytävään. Itse koitan välttää kaikkea tuollaista. Kasvot voi puhdistaa omalla paikalla vanulapulla, ja meikit ja muut laitan vasta pe

Oikeasti? 

En kyllä muista moista todistaneeni, en 5-6h enkä aiemmilla 11-12h lennoilla, ihan sillä samalla naamalla itsekin menen lennon ajan, oli sitten hehkeätä tai ei (ja ei varmaan ole). Hotellilla sitten suoraa päätä suihkuun ja kevyttä/puhdasta ylle, tai uikkari yms 😀

Ap

Vierailija
50/58 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljaista ihopintojakroppaa  OLLENKAAN seuraavan on inhottavaa istua hiessänne. Ajatelkaa vähän!!!!

Vierailija
51/58 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan pillufarkkuja. Jotkut väljemmät housut , gollegepaita ja tukisukkahousut tai sukat

Vierailija
52/58 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosituksia sellaisesta puhallettavasta niskatyynystä, se kai se paras olisi pakkaamisen kannalta.

En tykkää puhallettavista yhtään. Mulla on ollut trtl neck varmaan yli 10 vuotta, menee pieneen tilaan.

Vierailija
53/58 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisin lento on ollut 13 h Amsterdamista Limaan, enkä ole valmistautunut mitenkään. Hyvin on aina mennyt.

Vierailija
54/58 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossu tauluun. Kun heräät, niin toinen.

Vierailija
55/58 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisinä päivinä liikuntaa vähän tavallista runsaammin. Ei niin, että tulisi kipuja, mutta niin, että tuntuu kivalta, kun saa vaan istua edes ekat tunnit.

Hyvä neuvo on myös se, että vähentää suolaa pari päivää ennen. Välttäisin myös kaikkea, mikä aiheuttaa kaasuja vatsaan.

Vierailija
56/58 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lentää kylmästä lämpimään: käsimatkatavarakassiin kohdemaan ilmastoon sopivat vaihtovaatteet jotka voi vaihtaa päälle lentokoneen vessassa ennen kuin kapteeni sytyttää kiinnittäkää turvavyöt- merkkivalon. 

Vierailija
57/58 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtosukat jos haluaa olla lentokoneessa sukkasillaan. Vesipullo siltä varalta jos tarjoilu on hidasta.

Vierailija
58/58 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtosukat jos haluaa olla lentokoneessa sukkasillaan. Vesipullo siltä varalta jos tarjoilu on hidasta.

Mulle on jo koneen ovella jaettu vesipullo? Myös vilttejä on koneessa, jos kylmä tulee. Mulla on aina farkut jalassa, myös koneessa, ja tennarit. Joku t-paita. Kengät myös potkaisen pois mutta sukkasillaan en kyllä kävele käytävillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi