Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin AMK:ta tulee postia opiskelun aloittamisesta?

Vierailija
11.07.2025 |

Kun opiskelupaikka hyväksyttiin opintopolussa, tuli vain kuittaus tiedon vastaanottamisesta. Ei edes tullut siitä tietoa, minkä tuedon järjestelmä vastaanotti.

milloin koulut lähettävät postia, milloin ja missä pitää olla? Tuleeko tämä sähköpostiin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita ja kysy, niin ei tarvi jännittää.

Haluaisin, mutta nolottaa soittaa aikuisen lapsen puolesta. Ja minä tässä ihmettelen, ei lapsi.

Lopeta!

Miksi en saisi kysyä asiaa av:lla? 

Anna sen aikuisen asioiden olla!

Vierailija
22/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saamattomia ihmiset nykyään ovat. Hieman omatoimisuutta voisi harrastaa.

Mieti ettei äiti tämän vertaa usko lapsensa pärjäävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin, mutta nolottaa soittaa aikuisen lapsen puolesta. Ja minä tässä ihmettelen, ei lapsi.

Lopeta!

Ei hän tiedä, että täällä sählään. 

Kysyn vielä yhtä kysymystä, mutta en ole saanut vastausta: onko opintopolussa dokkari, jossa lukee, että olet vastaanottanut opiskupaikan koulussa x?

Vierailija
24/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Opintopaikka otetaan vastaan Opintopolussa.

2. Kohdan 1.jälkeen ilmoittaudut Opintopolussa olevan linkin kautta läsnäolevaksi lukukausille.

3. Luet oppilaitoksen nettisivuilta infopaketin aloittaville opiskelijoilla, jossa on mm. aloituspäivämäärä.

4. Haet asuntoa.

5. Muutat, kun on tehty vuokrasopimus, maksettu takuuvuokra ja 1.kuun vuokra sekä kotivakuutus asuntoon.

6. Muistat ennen muuttoa tehdä sähkösopimuksen asuntoon.

Tässä toimintaohjeet. Kohta 2 tulee tehdä 15 päivän sisällä opintopaikan vastaanottamisesta. Jos unohtui, niin voi vielä ilmoittautua mutta se maksaa. 

Vierailija
25/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Tämä adhd tunnetusti osaa sotkea asiansa.

Vierailija
26/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän hyväksyntä näkyy opintopolussa. Jos siis olet onnistuneesti hyväksynyt ja vastaanottanut paikan. Itse sain koulun tunnarin jo juhannuksen aikoihin.

Opinnot voi olla sulle vaikeita, jos jo nyt on puutteita itseohjautumisessa?

Vierailija
27/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen tuli infopaketti jossa nyt oli minimissään tunnarit ja linkit joilla pääsi perehtymään opiskelun aloituksen kuvioihin ja perehdytysohjelmaan. Samassa oli ohjeita mm. opintotuen hausta ja ties mistä tarvittavasta, jos tarvitsee asuntoa opiskeluajaksi esim.

Mut kiva nähdä että palstatrollit luulee ettei infoa tule ja todistaa samalla ettei itse ole opiskelleet ikinä missään. 

Vierailija
28/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sehän hyväksyntä näkyy opintopolussa. Jos siis olet onnistuneesti hyväksynyt ja vastaanottanut paikan. Itse sain koulun tunnarin jo juhannuksen aikoihin.

Opinnot voi olla sulle vaikeita, jos jo nyt on puutteita itseohjautumisessa?

Osaatko neuvoa, mistä se näkyy siellä?

Vierailija
29/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain Metropolialta viestin melkein heti paikan hyväksyttyäni. Siinä oli linkki Metropolian sivuille, jossa oli kaikki tarpeellinen tieto ilmoittautumisesta ja rekiströinnistä.

Kannattaa lapsen käydä sähköpostinsa/koulun nettisuvut läpi, koska ainakin mulla oli juttuja, joita piti tehdä jo ennen opintojen alkua.

Vierailija
30/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ennen tuli infopaketti jossa nyt oli minimissään tunnarit ja linkit joilla pääsi perehtymään opiskelun aloituksen kuvioihin ja perehdytysohjelmaan. Samassa oli ohjeita mm. opintotuen hausta ja ties mistä tarvittavasta, jos tarvitsee asuntoa opiskeluajaksi esim.

Mut kiva nähdä että palstatrollit luulee ettei infoa tule ja todistaa samalla ettei itse ole opiskelleet ikinä missään. 

Info on netissä. Poikani aloitti viime vuonna opinnot. Pankkitunnuksilla piti tunnistautua tunnuksia varten ym. Siellä koulun sivuilla on ohjeet. 

Vierailija
31/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta!

Jos ei itse osaa niin pitää vaan todeta, että  "Opissa se on variksenpoika tuulessa".

Vierailija
32/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta!

Kysyn vielä yhtä kysymystä, mutta en ole saanut vastausta: onko opintopolussa dokkari, jossa lukee, että olet vastaanottanut opiskupaikan koulussa x?

Sinä kyselet myös lapselta. Jankkaat ja ahdistelet. Älä enää yhtään kertaa kysy lapselta mitä siellä lukee tai onko tullut kirje.

Anna nyt sen ihmisen olla. Aiheutat suurta vahinkoa, varmaan koko lapsen eliniän ollut yhtä kauheaa.

Vierailija
33/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Tämä adhd tunnetusti osaa sotkea asiansa.

Anna hänen olla.

Vierailija
34/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä harrastetaan vasta kun opinnot alkaa:  vaaditaan sitä tätä ja tuota erikoisjärjestelyä opintoihin 🙄

Vierailija
35/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta!

Sinä kyselet myös lapselta. Jankkaat ja ahdistelet. Älä enää yhtään k

Totta kai alan kyselemään, jos lapsi väittää, ettei hänellä ole mitään tietoa mistään. En halua tilannetta, että opiskelupaikka menee sivu suun, koska asiaa ei ole hoidettu.

Vierailija
36/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa käyttäjätunnuksia ei enää jaeta paperilla. Jokainen opiskelija itse aktivoi tunnuksensa koulun id-palvelun kautta. Tuonne tunnistuminen tapahtuu pankkitunnuksilla. Joissain kouluissa tunnukset voi olla aktivoitavissa hyvinkin nopeasti, monesti vasta viikkoa ennen opiskeluiden alkua.

Vierailija
37/37 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolussa pitäisi paikka näkyä. Käske lapsen katsoa sieltä.

Paikkojen täyttö on kesken, meili saattaa siksi tulla myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä