Mikä olisi hyvänmerkkinen ulkohousu kouluikäiselle?
Eli mitkä todella kestää rajumpiakin leikkejä? Minkä hintainen suosittelemasi merkki on?
Kommentit (12)
housuT vai laitatko housun jalkaan
Kyse on housuista. Sana on monikko.
ARRRRGGGH. Tää on niin tätä " simo vaatehuoneelta hei, kuosihousu ysiysi" junttisuomea.
" Tässä olisi tätä kivipestyä farkkua, tätä housua löytyy myös mustana"
Niillä joku ammattiin kuuluva puhevika.
Mä en ymmärrä, eikö aikuinen (?) nainen pysty ostamaan housuja lapselleen kysymättä sitäkin täältä AV:ltä? Kaupat on täynnä lastenvaatteita eikä ne nyt niin paljoa maksa. Ostat kato uudet, kun edelliset menee rikki.
Ei ihme, että on niin paljon mielenterveysongelmia, jos housujen ostamiseen tarvitaan muiden apua. Jos autosta puhkeaa rengas, niin sitten on jo varmaan psykiatrin paikka.
niin kauan, kun minun kattoni alla ovat, ulkoiluhousut jalkaan.
Itse olen yleensä tarkka kieliopista, joten oikein nauratti itseänikin. Ajattelin vaan siksi täältä kysyä, kun pojalla kuluu kahdessa viikossa halvat housut rikki. Halusin tietää, jos on parempiakin saatavilla, automaattisesti kalliita en viitsisi ostaa, jos nekään eivät kestä. Minkä hintainen tuo Travalle on? Kyllä meidän kouluikäinen vielä leikkii rajuja ulkoleikkejä, ja ulkohousut ovat loistavat, kunhan ne kestäisivät.
Halvat kympin housut kesti sen pari viikkoa. Meillä ekaluokkalainen pistää farkkujen päälle ulkohousut jos on alle 10 astetta lämmintä. Koulumatka tuulinen.
minulla on kolmasluokkalainen lapsi ja kyllä sekä hän että hänen kaverinsa käyttävät ulkohousuja ja sisähousuja. Farkkuja käyttää vain pari poikaa koko luokalla. Ulkohousut ja sisähousut olvat kuulemma mukavammat ja se on näille ykkönen, ulkonäkö tai trendikkyys tulee jossain kaukana perässä.
Ymärrän myös kysymys laadukkaista merkeistä, koska ketä tahansa harmittaa ostaa uudet housut, vaikka eivät olisi kallittakaan, kahden viikon välein. Hillitöntä materiaalin ja työn (sekä sen kiinalaisen pikku ompelijan että minun) ja energian tuhlausta eikä rahaakaan niin järjettömästi ole. Mieluummin ostaisin kahdet hyvät ja kalliimmat kuin neljättoista halvat ja huonot.
Valitettavasti en ole löytänyt hyviä kaupoista, enkä siksi osaa auttaa.
Koululaiset todellakin käyttävät ulkohousuja, ja kouluikäisten vanhemmat kaipaavat toisten neuvoja ja kokemuksia siinä missä taaperoiden tai vauvojenkin vanhemmat.
Meillä on ollut käytössä ihan superkestävät Citymarketin merkittömät ulkohousut. Ne on ostettu yhtäaikaa Reimatecien kanssa, ja pidetty yhtä paljon ja yhtä rajuissa leikeissä. Reimatecit on paikattu jo moneen otteeseen, mutta nämä merkittömät ovat yhä vielä kuin uudet.
Ne on sellaiset paksuhkot, vedenkestävät housut, joissa on vahvikkeet pepun ja polvien kohdalla. Värivaihtoehtoja on punainen ja tummansininen (vai mustakohan se toinen oli). Suosittelen ihan kympillä!
Mutta vakavasti, sama ongelma täällä. Pitäisi olla enemmän noille alle10v:lle housuja joissa on ainakin polvet jotain superextracorduraa. Meillä ainakin kuluu ihan liukuhihnalta ja ei ole aikaa paikata kun se on niin hankalaa, liimautuvat tarrat ei pysy (ja on kalliita, parit paikat kun osatat niin on halvempien housujen hinta siinä) ja jos ompelee, joutuu purkamaan sivusaumat.
Jos ei käyttäisi, pitäisi farkut riisua jo tuulikaappiin - niin rapaisena hän kotiin tulee. Ja ulkohousut pitävät kosteutta paremmin. Ostan itse ihan Lindexin ja CM:n vaatteita lapsille välikausiksi. Ne ovat kyllä meillä kestäneet ihan hyvin, jos ei ole mitään haaveria - kaatumisia tms. - tapahtunut. Meidän poikien polvet ei ole koko ajan hajalla.
Kannattaa ostaa mahdollisimman tavallisten housujen näköisiä ulkovaatteita, kun niitä kerran on olemassa. Ei mitään kurahousutyyppisiä juttuja resorilakeineen jne.
Tarkoitan että mikä merkki on kestävä ja hyvä :)