Mitä teen kun en rusketu?
Minulle kuittaillaan, oletko sairas, miksi olet aivan kalpea , etkö viihdy ulkona yms.
Kommentit (33)
Nykyään ei ole mitenkään kauhean muodikasta olla ruskettunut. Joten en ymmärrä miten tuollaista huomauttelua kannattaa edes noteerata
Syö punaisia ja oransseja kasviksia. Minulla ne ainakin parantaa ihon väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoihin ämmiin ei enää edes rusketus tartu. Kuulun itse näihin, eli kokemusta on.
Kyllä tarttuu. Olen nähnyt ruskeita papuihoja.
Melaniini kumuloituu joillain ihmisillä ihoon, jolloin vanhana on vielä entistäkin ruskeampi.
Oikeasti se muuttuu vanhemmiten läikikkääksi se "rusketus" Anopilla on maksaläikkiä naama täynnä, sekä joka kesä melkein musta raita leuassa, missä on joskus ollut rusketusraita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoihin ämmiin ei enää edes rusketus tartu. Kuulun itse näihin, eli kokemusta on.
Melaniini kumuloituu joillain ihmisillä ihoon, jolloin vanhana on vielä entistäkin ruskeampi.
Oikeasti se muuttuu vanhemmiten läikikkääksi se "rusketus" Anopilla on maksaläikkiä naama täynnä, sekä joka kesä melkein musta raita leuassa, missä on joskus ollut rusketusraita
Maksaläiskät on eri asia. Mulla ja siskollani on tasainen pysyvä "rusketus" kasvoilla koko ajan. Olemme nelikymppisiä.
Ei ruskettuminen oo tärkeää. En itse tavoittele rusketusta ja toivon vain jotta ihoni olisi terve ja kunnossa. Sama tietenkin teille muillekin. Ihoa ei kannata polttaa ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä ruskeita ja ei ole enää kun talvi lähestyy.
Ja nämä henkilöt ovat kesät ulkona auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä ruskeita ja ei ole enää kun talvi lähestyy.
Ja nämä henkilöt ovat kesät ulkona auringossa.
Iho on pysyvästi tummempi enkä vietä juurikaan aikaa ulkona auringossa kesäisin.
Aurinkorasva suojakertoimella 50, koska riskisi saada ihosyöpä on ihotyyppisi takia (ei rusketu) muita korkeampi. Ja junttien huomautukset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Jätä parit suihkut väliin. Eiköhän se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaläiskät on eri asia. Mulla ja siskollani on tasainen pysyvä "rusketus" kasvoilla koko ajan. Olemme nelikymppisiä.
"Maksaläiskät on eri asia. Mulla ja siskollani on tasainen pysyvä "rusketus" kasvoilla koko ajan. Olemme nelikymppiä."
Teidän pohjoisiin geeneihin on sekoittunut jossain vaiheessa menneisyydessä jotain, joka "ruskettaa ihonne" kalpeuden ja punakkuuden sijaan. Ihon vaaleus on pitkä evolutiivinen sopeuma. Tummaihoiset näillä leveyksillämme kärsii pahoista/vakavista D-vitamiinin puutostiloista erosta johtuen. Terveydenhuoltosektorimme suurkuluttajat injektiomuotoisina saavina on tulokkaat, joilla sopeumaa ei ole. Tosin ei heillä ole myöskään syytä ruskettua.