Jos kumppanisi rakastuisi toiseen
Oletetaan, että kumppanisi ei tiedä, ovatko tunteet molemminpuolisia. Eikä hän halua pettää, vaan yrittää tukahduttaa tunteensa tätä toista kohtaan.
Haluaisitko mieluummin, että kumppanisi kertoo asian sinulle heti, vai että hän päättää odottaa kaksi vuotta ja kertoa vasta sitten, jos hänen tunteensa ovat edelleen samat?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin, että hän kertoo ja haluaisin, että hän tekee minusta välittämättä haluamansa ratkaisun. Kumppanini on minulle se rakkain ja tärkein ihminen ja hänen onnellisuutensa ja hyvinvointinsa ovat minulle tärkeimmät asiat, vaikka hänen onnensa ei olisi enää kanssani.
Huh huh mitä tekopyhää paskaa.
No itseasiassa ei ole. Aito rakkaus ei ole omistamista eikä toisen kahlitsemista vaan yhdessäolo perustuu vapaaehtoisuuteen ihan samalla tavalla kuin uskollisuuskin. Moni tosin kuvittelee, että kumppanin uskollisuus varmistuu sillä kun ei päästä toista yksin mihinkään, mutta eihän se kerro kumppanin halusta uskollisuuteen yhtään mitään. Päinvastoin parempihan se on, että toisen tunteet ei tule yllätyksenä koska siinä haaskaa vaan omaa aikaansa jumittamalla kiinni kumppanissa joka ei sinua (enää) ha
Tyhmyyttä se on. Eihän se kumppani ajattele hetkeäkään onnellisuuttasi kun ihastuu toiseen ja pettää tai jättää. Vuosien päästä tajuaa kuinka uhrasi itsensä tyhmyyden alttarilla kun olisi pitänyt huutaa ja raivota.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista rakastumista voi ottaa vakavasti, kun rakkauden kohde ei edes tiedä siitä eikä suhteessa ole minkäänlaista konkretiaa. On vain mielikuva, johon on ihastuttu. Todellakaan ei pidä rikkoa hyvää liittoa hetken mielijohteen perusteella, vaan asiaa pitää tarkastella pitempi aikaväli. Ei ihastuminen voi merkitä sitä, että heti vaihdetaan kumppania.
Näin minulle kävi, mies ei tiennyt minusta mitään. Yhdessä ollaan nyt oltu jo jokunen vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mies rakastuisi toiseen, kertoisi sen kyllä ihan heti. Ei meinaa osaa pitää yhtään mitään omana tietonaan, vallankaan itseensä liittyviä asioita. Täysi hölösuu.
Odota aikasi. Näet. Hoohoohoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin, että hän kertoo ja haluaisin, että hän tekee minusta välittämättä haluamansa ratkaisun. Kumppanini on minulle se rakkain ja tärkein ihminen ja hänen onnellisuutensa ja hyvinvointinsa ovat minulle tärkeimmät asiat, vaikka hänen onnensa ei olisi enää kanssani.
No itseasiassa ei ole. Aito rakkaus ei ole omistamista eikä toisen kahlitsemista vaan yhdessäolo perustuu vapaaehtoisuuteen ihan samalla tavalla kuin uskollisuuskin. Moni tosin kuvittelee, että kumppanin uskollisuus varmistuu sillä kun ei päästä toista yksin mihinkään, mutta eihän se kerro kumppanin halusta uskollisuuteen yhtään mitään. Päinvastoin parempihan se on, että toisen tunteet ei tule yllätyksenä koska siinä haaskaa vaan omaa aikaansa jumit
Tyhmyyttä se on. Eihän se kumppani ajattele hetkeäkään onnellisuuttasi kun ihastuu toiseen ja pettää tai jättää. Vuosien päästä tajuaa kuinka uhrasi itsensä tyhmyyden alttarilla kun olisi pitänyt huutaa ja raivota.
Mitä se huutaminen ja raivoaminen auttaa, jos toinen rakastaa toista?
Ensin tietenkin kannattaisi selvittää siltä ihastuksen/rakkauden kohteelta, tunteeko hän samoin. Jos näin on, niin sitten päätätte, yritättekö yhdessä - mutta ennen kuin ryhdytty suhteeseen, pitää tulevalle entiselle kumppanille kertoa. Pettäminen ei ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseasiassa ei ole. Aito rakkaus ei ole omistamista eikä toisen kahlitsemista vaan yhdessäolo perustuu vapaaehtoisuuteen ihan samalla tavalla kuin uskollisuuskin. Moni tosin kuvittelee, että kumppanin uskollisuus varmistuu sillä kun ei päästä toista yksin mihinkään, mutta eihän se kerro kumppanin halusta uskollisuuteen yhtään mitään. Päinvastoin parempihan se on, että toisen tunteet ei tule yllätyksenä koska siinä haaskaa vaan omaa aikaansa jumit
Ihastuminen tai rakastuminen ei välttämättä ole mikään valinta. Tunteiden kohdetta ei voi tietoisesti valita, että minäpä nyt päätän tänään rakastua päätäpahkaa tuohon naapurin Penaan.
Riippuisi siitä, onko meillä lapsia. Lasten takia toivoisin että hän ei kertoisi minulle ja odottaisi tekemättä asialle mitään, että tunteensa toista kohtaan latistuvat.
Jos meillä ei olisi lapsia, toivoisin toki hänen valitsevan minut, mutta kertominen ei olisi yhtä paha asia.