Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvinvointialueen uskomaton temppuilu!

Vierailija
10.07.2025 |

Olen monisairas vanha ihminen. Kaikkien muiden lisäksi minulla on levottomat jalat, joihin olen ottanut hyvin mietoja (0,5 g) rivatrileja joka ilta jo kohta 40 vuoden ajan. Nyt on ollut jo parin vuoden ajan omituinen käytäntö: Lääkäri ei suostu kirjoittamaan täyttä purkkia (150 kpl) vaan ainoastaan 50 kpl kerralla. 

Apteekissa ollaan aina naama nurinpäin, kun menen hakemaan sitä 50 kpl purkkia, joutuvat yksitellen laskemaan ne siitä normaalikokoisesta purkista.

Silkkaa kiusantekoa. Olen kahdesti soittanut paikalliseen hyvinvointialueelle. Nyt tuli viimein vastaus: Jos haluat lääkettä, soita! Siis jo 3. kerta...

No mitähän ne kuvittelevat?! Että alkaisin myydä noita mietoja tabuja?? Minähän tarvitsen ne itselleni!  Olen liki 80-vuotias, täytyykö vanhaa ihmistä kiusata?

Olen varannut ajan yksityiselle lääkärille. Josko asia hoituisi sitä kautta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö korvaavaa lääkettä löydy pienemmässä pakkauksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuolla lääkkeillä oli todella pahoja saatavuusongelmia ja siksi ei saanut kuin pienen erän kerralla. Mieheni käytti sitä, mutta tuon saatavuusongelman takia joutui lopettamaan käytön kokonaan. Vähitellen vähensi annosta, kunnes ei tarvinnut lainkaan. Huomasi lopetuksen jälkeen että ei siitä lääkkeestä hänelle edes ollut oikeasti apua.

Vierailija
4/9 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa taitaa olla joku laki taustalla, ettei kolmiolääkkeitä saa määrätä kolmen kuukauden satsia kerrallaan tai jotain. Lääkäri ei siis kiusaa vaan noudattaa lakia.

Vierailija
5/9 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Laki voi olla totta, mutta eikö siinä katsota tablettien vahvuutta? Väärinkäyttö on noilla vahvuuksilla on todella hullu ajatus. 

Ja miksei valmistajat pakkaa noita mietoja 50 kpl purkkeihin?

Ei ymmärrä.

Vierailija
6/9 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levott jalat paranee kun otat 1 magnesium tbl ja 1 Rautatabletti illalla heti jos tuntuu. Mulla loppuu 10 min.kuluessa. aina toimi. Ja, syö illalla enemmän. Jos syt vain vähän lev.jalat iskee. Näin huomasin.

Vierailija
7/9 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista ferritin arvot. Onko puutos?

Vierailija
8/9 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ollaanko saman hyvinvointialueen piirissä, mutta minulla pelkästään karuja kokemuksia hyvinvointialueen palveluista ja asiakaspalvelusta ylipäätään. Sen jälkeen kun hyvinvointialueet aloittivat ja maallikkojohtajia sinne valittiin, muistuttaa käytäntö lähinnä tätä: SINULLA EI PITÄISI OLLA MITÄÄN ASIAA SOITELLA TÄNNE, TÄÄLLÄ NIMITTÄIN ON ISOJA HERROJA VASTASSA, JOTEN PIDÄ PIENEMPÄÄ MELSKETTÄ JA LOPETA OIREISTA JA ONGELMISTA SOITTAMINEN. Järkyttävää toimintaa, kauheea toimintaa, rikollista toimintaa !

Vierailija
9/9 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ferritiinin puutosta. Magnesium ei ole auttanut. Rautatabletteja en voi vatsani takia ottaa, eikä raudanpuutostakaan ole.

Silloin muinoin, kun vaiva todettin, kokeiltiin ensin Parkinsonin taudin lääkettä Ei auttanut.

Kiitos kuitenkin yrityksistä auttaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme