Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäi 82 euroa ruokaan tässä kuussa

Vierailija
10.07.2025 |

Vielä viime kuussa ajattelin, että jäisi säästöönkin, mutta sitten tuli autoon ja hampaisiin vikaa, niin siihen meni nekin suunnitellut säästörahat. On se elämä yhtä kitkuttelua pienen palkan kanssa. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija syö tuolla rahalla 2 kuukautta.

Ehkä jos on 150cm 30kg nainen, aikuisella miehellä tuo menee parissa päivässä.

N. 40 euroa päivässä?! Siinä tapauksessa on varmasti varaakin syödä noin kalliisti (1200 e/kk) :D :D

Vierailija
22/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla jäi 43 euroa asumisen(halvimman mahdollisen) jälkeen loppukuuksi kolmelle lapselle ja itselle. En käytä alkoa, enkä nikotiinituotteita, enkä muutenkaan päihteröi. Ennen nykyistä hallitusta riitti ihan hyvin. Käyn henkisesti ja fyysisesti rankassa työssä alipalkalla.

2019-2023 hallituksen aikana elintaso putosi 90-luvun tasolle järkyttävät hinnannousut ja asunnostaan häädettyjen määrä lähti rajuun nousuun tätäkö et huomannut.

Minä pienipalkkaisena pärjäsin oikein hyvin Marinin hallituksen aikana. Perskokkareiden ideologinen politiikka on romahduttanut Suomen talouden ja köyhimmät saa siitä kärsiä. Onneksi mulla on vielä työpaikka, mutta ei sekään ole niin varmaa, jos hallituksen talousosaajat saavat vielä kauankin jatkaa talouden paskomista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jäi 43 euroa asumisen(halvimman mahdollisen) jälkeen loppukuuksi kolmelle lapselle ja itselle. En käytä alkoa, enkä nikotiinituotteita, enkä muutenkaan päihteröi. Ennen nykyistä hallitusta riitti ihan hyvin. Käyn henkisesti ja fyysisesti rankassa työssä alipalkalla.

Nyt jää vain 43 euroa ja ennen pärjäisit hyvin? Väität siis että tulosi olivat ennen tätä hallitusta monta sataa enemmän ja yhtäkkiä vuoden aikana hups. Jää enää 43€ ja se on hallituksen syytä..

kwrro siis mikä muuttui?

Vierailija
24/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija syö tuolla rahalla 2 kuukautta.

Ehkä jos on 150cm 30kg nainen, aikuisella miehellä tuo menee parissa päivässä.

N. 40 euroa päivässä?! Siinä tapauksessa on varmasti varaakin syödä noin kalliisti (1200 e/kk) :D :D

Pelkästään työpaikka lounas on melkein 20€ päivässä.

Vierailija
25/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko on halpa ruoka, mulla yksi vuuallinen maksaa n 2,50e

Vierailija
26/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista?? Lapsilisiä ja elatustukeakin saa jo tonnin.

Niinpä. Nämä kitisijät jättävät aina mainitsematta mihin rahat menevät.

Vierailija
27/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollahan saa yli 80 purkkia hernekeittoa ja sinapit päälle.

Makkarasoppaakin pari soppatykillistä.

Mut säästä ens kuussa. Syöt noita hernekeittoja vielä ens kuussakin. 

Vierailija
28/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 104 722€ tilille laskujen jälkeen.

Taidat olla vähän yksinkertainen, jos rahasi makaavat käyttötilillä? No, pankki ainakin tienaa.

Vierailija
29/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapsilisät tulee tässä kuussa jo 25.pv.

Onhan siihenkin tietty aikaa.

Vierailija
30/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle ihmiselle ihan ok.

Vierailija
31/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Mulle jäi yli neljäsataa ruokaan loppukuuksi. Saan ehkä kulutetuksi alle puolet. Loput laitan säästöön. Ja ensi kuussa tulee muiden tienestien lisäksi ylimääräinen 800 kun saan tyttären takuuvuokran takaisin.

Vierailija
32/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 104 722€ tilille laskujen jälkeen.

Taidat olla vähän yksinkertainen, jos rahasi makaavat käyttötilillä? No, pankki ainakin tienaa.

Kyllä ne pankista on soitellut ja tarjonnut sijoittamista. Ei kiinnosta minua.

Vierailija
33/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän tämä hallitus haluaa. Ne haluaa näyttää työläiselle työläisen paikan. Haluavat, että pienipalkkaiset työskentelee raskaassa työssä kellon ympäri heille minipalkalla, jotta voisivat tuntea ylemmyyttä. 

Älä ole hölmö! Näin ollut jo monta monta monta vuotta! Tosi raivostuttava pska kommentti! Me siivoojat ollaa  kuule työskennelty pienellä palkalla jo ennen nykyistä hallitusta.

Vierailija
34/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin mökillä ja sain tuhlattua bensoihin, ruokiin ja tuliaisiin vain 120 €. Lisäksi sain synttärilahjaksi 150€. Mikä tässä on, että rahaa vain tulee ja tulee eikä se lopu koskaan?

Vierailija
35/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljaan, röökiin, rihkamasormukseen ja uuteen tatskaan. Näihin ne mun persauksisilla tutuilla lähinnä menee. Itsellä on vaikeuksia saada kulutetuksi pienemmät tulot kuin heillä.

Vierailija
36/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljaan, röökiin, rihkamasormukseen ja uuteen tatskaan. Näihin ne mun persauksisilla tutuilla lähinnä menee. Itsellä on vaikeuksia saada kulutetuksi pienemmät tulot kuin heillä.

Vaihda jo ihmeessä tuttavapiiriä. 

Vierailija
37/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pieni palkka? 

Ilmoita nettopalkka!

Minullakin on pieni eläke (1672 e netto) ja hyvin pärjään.

Vierailija
38/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva monttu ja hyppää sinne amen.