Alkoholia vähätellään todella paljon, "kännissä ja läpällä" on vitsi, mutta sitten hUUmeet ovat aina syy kaikkeen, alkoholi ei koskaan
Tajusin juuri tällaisen jutun. Hyvin usein asioita ei laiteta humalan piikkiin, mutta sitten jos hUUmeita on, niin ne on selitys kaikelle vaikka päihteitä kaikki alkoholit sun muut. Alkoholi on jopa todella päihdyttävä aine, ei kovin moni
Kommentit (46)
Hienosti lähti keskustelu liikkeelle. Ei uskoisi että täällä on aikuisia ihmisiä kirjoittelemassa, eiehkä ole.
80% väkivaltarikoksista ja 70% henkirikoksista tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena. Suuressa osassa seksuaalirikoksia ollaan alkoholin vaikutuksen alaisena, niin tekijät kuin uhritkin. Tapaturmat ja onnettomuudet tähän päälle. On se hieno aine, kertakaikkiaan.
Alkoholin piikkinhän pistettiin kaikki ongelmat 2000-luvun alkuvuosina, kun Suomessa toimittiin aivan poikkeuksellisesti ja laskettiin veroa.
Niin no, sehän riippuu vähän päihteestä. Itse olin nuorna miehenä pilvessä sellaiset pari-kolme vuotta lähes joka päivä. Osan ajasta kävin töissä, ja työpäivinä olin aina selvin päin töistä kotiutumiseen asti, muuten olin enemmän tai vähemmän pilvessä melkeinpä koko ajan. Tein musiikkia ja treenasin instrumenttia, treenailin ja tein keikkoja bändin kanssa jne. Myöhemmin hankin sitten ammattitutkinnonkin musiikin alalta. Parin-kolmen vuoden jälkeen vähensin ja vähän myöhemmin lopetin kokonaan kun aloin seurustelemaan naisen kanssa, joka ei pitänyt asiasta, nyt olen ihan tavallinen työssäkäyvä perheenisä, ja viimeksi polttanut pilveä yli 15 vuotta sitten.
Epäilen, että jos olisin käyttänyt vastaavan ajan ja määrän alkoholia, niin parin-kolmen vuoden jälkeen ei olisi ollut paljon mitään jäljellä.
En suosittele mitään päihdettä kenellekään, en edes kahvia. Mutta jos ihan päihteiden ominaisuuksia katsotaan, niin valtavan paljon parempiakin vaihtoehtoja olisi kuin alkoholi.