Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuo omakotitalojen pihaan tunkevat ja sisälle kuikkivat remonttien kauppaajat.. mistä tietää onko ne oikeasti mistään firmasta?

Vierailija
10.07.2025 |

Voin minäkin  käydä ostamasa työtakin ja mennä jonkun  pihaan kysymään,ovatko kiinnostuneet kattoremontista.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nämä kiertelijät käyvät juuri esim ennen juhannusta ja loma-aikaan. Käy vaan miettimään että kartoittavatko missä ollaan kotona ja onko asumattoman näköistä.

Vierailija
22/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran meinasin jo avata oven, mutta kun oli soittanut ovikelloa niin alkoi vielä hakkaamaan nyrkillä ovea! Enpä todellakaan uskaltanut avata. Huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää porukkaa. Kyllä kai jokainen, joka palveluita tarvitsee, osaa ne itse hankkia. Järkyttävää tyrkytystä. Ja suoranaista kusetusta monesti, kun huomaavat, että vanhukset eivät osaa/jaksa laittaa hanttiin.

Tämä juuri. Mummuni joskus vedet silmissä selitti kuinka taas tuli joku mattokauppias, eikä suostunut lähtemään ennen kuin hän osti maton. Pienestä eläkkeestä taas rahaa pois

Jos ei suostu lähtemään, niin soitto poliisille!

Vierailija
24/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvämaineinen ja osaava firma EI kiertele ihmisten pihoilla soittelemassa ovikelloja. Hyvällä tekijällä on töitä muutenkin odottamassa. 

Näin on.

Vierailija
25/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ajoi kerran vieras mersu pihaan ja siitä lappasi äijiä pian perälle, kun menin niiltä kysymään että mitä asiaa, niin lähtivät peijakkaat juoksemaan autolle ja jotain tavaraa olivat kuulemma tulleet ostamaan, sen verran ehtivät juostessaan huikata. No enhän minä heille mitään ehtinyt edes tarjoamaan kun jo kurvasivat autolla sora pöllyten pois. 

En tiedä mitä väkeä olivat. Ei ole sen koommin näkynyt 

Vierailija
26/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opettaa niille mummoille, että ovi lukkoon vaikka olisivat kotona 

Vierailija
27/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu otti aina kuvan jokaisesta pihaan tulevasta kaupustelijasta. Osa lähti heti pois kun kamera kädessä meni ulos! Kertoi töissä, että hänellä tietokoneella kuvat ja jos murtoja alueella niin poliisi voi tulla katsomaan kuvat.

Tuo on muuten oikeasti hyvä idea. Varastan sen tulevaisuutta varten.

Vierailija
28/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille kannattaa sanoa suoraan että ei kiitos ja vetää ovi kiinni.

Minä sanoin painu vit-tuun! 

Vierailija
29/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu otti aina kuvan jokaisesta pihaan tulevasta kaupustelijasta. Osa lähti heti pois kun kamera kädessä meni ulos! Kertoi töissä, että hänellä tietokoneella kuvat ja jos murtoja alueella niin poliisi voi tulla katsomaan kuvat.

Meillä kameravalvonta

Vierailija
30/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää porukkaa. Kyllä kai jokainen, joka palveluita tarvitsee, osaa ne itse hankkia. Järkyttävää tyrkytystä. Ja suoranaista kusetusta monesti, kun huomaavat, että vanhukset eivät osaa/jaksa laittaa hanttiin. Meillä ei pihalla hiipparit liikuskele. Kiitos kahden reippaan rottweilerin. 😁

Minä oon semmonen rouva, että ei koiria tartte. Kyllä mieskin osaa suunsa aukaista. Että se niistä rotikoista. 😂

Vierailija
31/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä on kauluspaita, ne on lessuja lessujen pohjalaisista ryöstöfirmoista, jotka kauppaa ylihintaisia remppoja ja joiden listoilla ei ole yhtään ainutta raksatyyppiä vaan pelkkiä myyjiä.

Älkää ostako, älkää alkako niiden kanssa edes juttusille. Kannattaa käskeä häipymään ja muistuttaa, että kotirauhan häirintä on rikos ja soittaa 112. Kuvatkaa ukot ja rekisterikilpi.

Vierailija
32/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portille kyltti "Alueella kameravalvonta" ja etuoven päälle feikkikamera. Tai pihapuuhun aito riistakamera. Huom, muiden pihoihin ja koteihin ei saa kuvata, omaansa saa.

Mulla oli lisäksi kyltti: "Tavaran, palvelujen ja Jeesuksen kaupustelu kielletty".

Vierailija
33/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neuvottu veljelle, että sanoo aina että ei omista taloa eikä saa tehdä sopimuksia. On neuvottu sanomaan että omistaja vie oikeuteen kaikki sellaiset sopimukset mitkä on tehty heidän tietämättään ja hän on lisäksi edunvalvonnassa. Kun kysyvät omistajaa, veli sanoo että tässä on kuusi kuolinpesän osakasta ja kaikilta pitää olla kaikkeen hyväksyntä ja omistajat on lukeneet lakia - ei valehtele, me toisen veljen kanssa on käyty muutama opintoviikko  (siihen aikaan ov) lakikursseja kaupallisten opintojen yhteydessä. No oikeasti meitä on osakkaina kolme, mutta lasketaan muutama ylimääräinen perheenjäsen mukaan.  Aika hyvin on saanut lähtemään pois. 

Vierailija
34/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun uudessa omakotitalossa, silti kaikenmaailman viemärikuvaajaa ja kattoasentajaa käy ovella. Sanovat että kyllä se olis hyvä vähintään käydä läpi ja tutkia onko piileviä vikoja.

Keskustelen mielellään heidän kanssaan talotekniikasta ja rakentamisesta. Olen itse kyseisen talon rakennuttanut ja rakennusvalvojana toiminut, rakennuspiirustuksetkin löytyy nopeasti.

Jossain vaiheessa kun ilmenee, etteivät nämä heput tiedä myymästään rakennuspalvelusta hevon wttua, luikkivat karkuun.

Paras tapaus oli kun päästin yhden viemärikuvaajan tekemään työnäytteen. Vartin päästä esitteli ylpeänä videota, kuinka putket olivat jo kattilakiveä kerryttäneet ja ruostessa liitoksista.

Tuli pitkä hiljainen hetki kun sanoin että olen itse viemäriputket taloon vetänyt ja ne on kyllä kaikki muoviputkia...

T. Rakennusmestari 

Vierailija
35/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Portille kyltti "Alueella kameravalvonta" ja etuoven päälle feikkikamera. Tai pihapuuhun aito riistakamera. Huom, muiden pihoihin ja koteihin ei saa kuvata, omaansa saa.

Mulla oli lisäksi kyltti: "Tavaran, palvelujen ja Jeesuksen kaupustelu kielletty".

Feikkikamera? Miksi ihmeessä? Jollain kahdella sataa saa jo langattomia kameroita useamman jotka tallentaa pilveen. Sieltä on kiva katsella mitä kotipihassa tapahtuu.

Vierailija
36/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ja valvoo oikeasti, ei mitään feikkiä.

Vierailija
37/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on neuvottu veljelle, että sanoo aina että ei omista taloa eikä saa tehdä sopimuksia. On neuvottu sanomaan että omistaja vie oikeuteen kaikki sellaiset sopimukset mitkä on tehty heidän tietämättään ja hän on lisäksi edunvalvonnassa. Kun kysyvät omistajaa, veli sanoo että tässä on kuusi kuolinpesän osakasta ja kaikilta pitää olla kaikkeen hyväksyntä ja omistajat on lukeneet lakia - ei valehtele, me toisen veljen kanssa on käyty muutama opintoviikko  (siihen aikaan ov) lakikursseja kaupallisten opintojen yhteydessä. No oikeasti meitä on osakkaina kolme, mutta lasketaan muutama ylimääräinen perheenjäsen mukaan.  Aika hyvin on saanut lähtemään pois. 

Olen sanonut: painu vit-tuun. Lyhykäiseltään on uskonut. 

Vierailija
38/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä oo koskaan sisälle kuikkineet. Soittavat ovikelloa ja laskeutuvat portaat alas ja sieltä esittävät asiansa. Kohotan käden ja kasvot kohti kameraa, lähtee.

Vierailija
39/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain laittanut lapun oveen, että ei kaupustelua. Eipä kukaan ole häirinnyt, yhtenä talvena näin kyllä tuntemattomat askeleet lumessa ovelle, eli kyllä ne kauppiaat varmaan siellä käyvät katsomassa, mutta eivät sitten yritä kiellon takia kaupitella. Kannattaa laittaa vanhustenkin oviin jotain tuollaista, joilla huoli on.

Vierailija
40/47 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vain laittanut lapun oveen, että ei kaupustelua. Eipä kukaan ole häirinnyt, yhtenä talvena näin kyllä tuntemattomat askeleet lumessa ovelle, eli kyllä ne kauppiaat varmaan siellä käyvät katsomassa, mutta eivät sitten yritä kiellon takia kaupitella. Kannattaa laittaa vanhustenkin oviin jotain tuollaista, joilla huoli on.

Mieluummin jo porttiin ja portti kiinni niin ettei sitä ulkopuolelta helpolla avata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme