Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Napavirtauksesta

29.03.2007 |

Kävin tänään ultrassa ja lääkäri mainitsi napavirtauksessa olevan jotain häikkää. Joudun kahden viikon päästä kontrolliin. Viikkoja nyt kasassa 31+3. Kertoisitteko kokemuksianne kyseisestä asiasta. Miten tämä liittyy esim. verenpaineeseen, kun lääkäri jotain sen suuntaista horisi. Ärsyttävää, kun lääkärit eivät selitä asioita kunnolla, vaan murahtelevat lyhyitä vastauksia. Miten teillä on asiat edenneet, eli onko jouduttu esim. käynnistämään synnytys ennen aikojaan, tai mitä muuta asiasta on seurannut. Olen ihan pihalla, kun kukaan ei selittänyt tarkemmin. Ainakin vielä vauva oli virkeä ja liikkui hyvin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan istukan toimintaa. Paremmin se näkyy kuitenkin ultraamalla

kohtuvaltimot??? ainakin näin sanoi lääkäri viimeksi.

Esikoisessa oli istukan vajaa toiminta joka ei näkynyt napavirtauksessa mitenkään, se luokiteltiin normaaliksi ja silti vauva painoi 2900g ja oli " nälkiintynyt" (painoarvio 3600g). Syntyi hätäsektiolla. Kakkosessa tutkitiin virtausta myöskin paino arvio pojalle oli 3800g ja painoi 3120g.

Kolmas raskaus meneillään ja samaa virtausta tutkitaan ja istukan toimintaa, samalla seuraavat tarkemmin nyt sikiön kasvua.

Sehän siinä on että eihän sitä mitään osaa kysyä silloin kun lääkäri tekee tutkimuksiaan. Nyt kun itse menen seuraavalla kerralla, olen varta vasten kirjoittanut kysymykset paperille että varmasti saan niihin vastaukset ja muistan kysyä.

JB72 & Alma rv30+3

Vierailija
2/3 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi teillä päädyttiin hätäsektioon? Mietin vain sitä, että voiko vauvalle yhtäkkiä tapahtua jotain, vai johtaako tuo vaan pikkuhiljaa nälkiintymiseen, jos istukka ei toimi kunnolla. Tähän saakka olen käynyt polilla sokereiden takia, ja seurannassa ettei vauva vaan kasva liikaa. Kääntyyköhän tämä nyt ihan päälaelleen. Nyt mennään kyllä ihan keskikäyrillä. Viimeksi kaksosia odottaessani oli myöskin jotain häikkää napavirtauksessa, ja toinen vauva kasvoi normaalisti ja toinen ei. Jouduinkin sitten osastolle seurantaan useammaksi viikoksi. Toivottavasti nyt en joudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkaamisen ja vihreän lapsiveden takia. Edellisenä päivänä olin käynyt siinä ultrassa jossa katsottiin napavirtausta, kaiken piti olla ok.

Synnytys käynnistyi normaalisti supistuksilla n.kello 15:sta...sairaalassa olimme kello 17:sta (kohdunsuu oli tuolloin auki 5cm). Tyttö oli leikattuna ulkona 18:11.

Eli ilmeisesti elimistö pisti töpinäksi että saatiin vauveli pihalle. Tyttö oli vähän aikaa teho seurannassa, mutta kun oli kuitenkin kovin pirteä ja nälkäinen saatiin normaaliin vieri hoitoon. Toinen raskaus sujui täysin normaalisti ja synnytys alateitse, siinäkin tapahtui sydänäänien lasku ja poikaa avitettiin imukupilla.

Lääkäriltä kysyinkin sitä että kuinka kauan istukan pitäisi toimia sanoi että siihen asti että napanuora leikataan... Se miksi esikoiselle tuli hätä ei tiedetä, istukka painoi 400g eikä ollut kalkkeutunut. Kakkosella oli napanuora hartioiden ja kaulan ympäri joten luultavasti sydänäänien lasku johtui siitä.

Kirjoittelen vaikka Ma lisää kun olen omassa kontrolli ultrassani käynyt, jos nyt lääkäri olisi asiantunteva ne kun on välillä kovin nuoria ja kokemattomia...

Aurinkoista viikonloppua

JB72 & Alma rv 30+5