Lapinpöllön poikaset tapettu
"Metsäyhtiö keskeytti hakkuut Pielaveden ja Kiuruveden rajamailla heti sen jälkeen, kun metsäkoneen ympärillä alkoi lennellä iso pöllö. Kyseessä oli lapinpöllö, joka oli tehnyt pesän aiemmin katkenneeseen puuhun.
Rengastaja kävi rengastamassa poikaset. Kun paikallinen luonnonystävä meni myöhemmin kuvaamaan emoa ja poikasia, oli paikan päällä hiljaista, kertoo Savon eläinsuojelun eläinsuojeluneuvoja Minna Pellinen.
Pesässä olleet kaksi poikasta oli surmattu ja aseteltu pesäpuun juurelle maahan. Pellinen sai tiedon löytyneistä poikasista viime torstaina.
Millainen ihminen pystyy tällaiseen? Mihin kaikkeen tällainen tappaja pystyykään? Miten tällaisia ihmisiä voi kulkea vapaana luonnossa, hän kysyy Facebookissa julkaisemassaan postauksessa."
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu epäuskottavalta taloudellinen motiivi, kun ei hakkuita olisi täytynyt siirtää kuin aika vähän pesinnän vuoksi. Voi olla erikoisempi syy tai esimerkiksi valokuvaajien vahinko. Myös lapset tai häiriintyneet aikuiset, myös naiset voineet olla teon takana. Onko luonnolliset syyt poissuljettu? Voi olla metsänomistajakin, jos on häiriintynyt luonne.
Syy niiden kuolemaan on se että noille eläinparoille on annettu julkisuutta jotta niiden olemassaolo rajoittaisi hakkuita. Joku hörhö sitten innostunut saamaan sairasta julkisuutta tai sitten kimpaantunut kun toiset tulee käskemään toisten omaisuuden käytöstä ja kostanut. Voi olla että kun ne poikaset on vielä jätetty näkyville, niin kyseessä on varoitus että miten käy jos puututte toisten tekemisiin.
Mafiameininki. Älkää puuttuko mun metsiin tai niskat menee nurin?! No huh huh tuota menoa.
Vierailija kirjoitti:
Metsänomistaja, jonka rahansaanti siirtyi? Eihän kellään muulla olisi motivaatiota tuohon.
Tämä. Follow the money!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikohan liito-orava tai muu harvinainen laji pääsee hengestään sentakia että jotkut "luontoystävät" alkaa niiden varjolla rajoittaa toisten maankäyttöikeutta? Nuo harvinaiset lajit kaivetaan heti esiin kun suunnitellaan metsänhakkuita tai rakennustyömaata. Se on käytännössä tappotuomio niille eläimille koska ilman niitä toiminta saisi jatkua.
Tyypillinen maalainen. Minä, minä ja minun elinkeino. Muka asutaan luonnon keskellä luonnosta jotain ymmärtäen, mutta luonto ei ole teille merkitse muuta kuin rahaa.
Kaupunkilaiset voivat ostaa hyvällä hinnalla metsät jos tulee myyntiin ja tehdä niille sen mitä laki metsänomistajalta vaatii.
Sitä juuri suunnittelenkin. Etsin sopivaa metsäpalstaa, josta voi perustaa suoj
Niin mäkin tein. Ostin pois. Mun metsässä ei riehuta, on suojeltu.
Vierailija kirjoitti:
Joku saatanan pöllö kuali. Voi kyynel 😢.
Pöllöistä on hyötyä ekosysteemille. Susta ei ole ikinä ollut hyötyä kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikohan liito-orava tai muu harvinainen laji pääsee hengestään sentakia että jotkut "luontoystävät" alkaa niiden varjolla rajoittaa toisten maankäyttöikeutta? Nuo harvinaiset lajit kaivetaan heti esiin kun suunnitellaan metsänhakkuita tai rakennustyömaata. Se on käytännössä tappotuomio niille eläimille koska ilman niitä toiminta saisi jatkua.
Tyypillinen maalainen. Minä, minä ja minun elinkeino. Muka asutaan luonnon keskellä luonnosta jotain ymmärtäen, mutta luonto ei ole teille merkitse muuta kuin rahaa.
Kaupunkilaiset voivat ostaa hyvällä hinnalla metsät jos tulee myyntiin ja tehdä niille sen mitä laki metsänomistajalta vaatii.
Sitä juuri suunnittelenkin.
Saa siellä jokamiehenokeudella riehua.
Oikeesti.Ihninen on julmin peto.Karma kohtalo tappajalle.Pöllö harvoin näkee,harvinaisia muutenkin hieno harmiton eläin.Hyihyi tappaja.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiskunnassa enää mitään hyvää jäljellä?
Kyllä on, vaikka se ei aina siltä näytäkään. Esimerkkinä Seppo, joka lupaa 2000 euron vihjepalkkion tapauksen ratkeamiseen johtavasta vihjeestä. Iso kiitos hänelle, että haluaa nostaa tapausta esiin ja tehdä oman osansa sen eteen, jotta syyllinen löytyisi. Kiitos muutenkin kaikille, ketkä tekevät tärkeää työtä eläinten auttamiseksi. Toivotaan, että syyllinen löytyisi ja joutuisi vastuuseen, vaikka Suomessa on aivan mitättömät tuomiot eläimiin kohdistuvissa rikoksissa. Sydäntäsärkevä näky nähdä nuo pienet kuolleet pöllöt. En ymmärrä sitä hirviötä, kuka tuollaista voi tehdä. Ihan tahallaan tehty teko.
Pöllöt, olette terästä! Juntit, tämä vielä kostetaan!
Loppuelämän noro pöllöntappajalle.
Vierailija kirjoitti:
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8671794
Löytöpalkkio luvattu 1000e.
Luonnonsuojelun kansalaisaktivismia parhaimmillaan! Hatun nosto löytöpalkkion luvanneelle.
Johan tuo kannattaisi tekijän itsensä ilmoittautua kun yhden pöllön korvaushinta on uutisen mukaan 305e ja niitä kun on kaksi, niin jää palkkiosta vielä muutama satku omaan taskuun?
Avopotilaat on riesana ympäri vuoden.