Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töiden jälkeen toinen työpaikka odottaa kotona (24/7)

Vierailija
10.07.2025 |

Lapsiperhearki kuluttaa ihmistä: yövalvomiset, jatkuva huomio, melu, sotku, jne.

Se on fyysisesti ja psyykkisesti kova suoritus.

En ihmettele jos jotkut ei jaksa sitä.

Onneksi on valinnanvapaus, ja kaikkien ei tarvitse hankkia lapsiperhettä jos se ei tunnu omalta jutulta.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kun lapsiarki loppuu alkaa omaishoitoarki omien vanhempien kanssa tai appivanhempien tai molempien.

Se on täysin vapaaehtoista. Kukaan ei pakota allekirjoittamaan omaishoitosopimusta.

Vierailija
62/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisiin on tullut ? Aina valitetaan, on lapsia tai ei, pitää käydä työssä tai joutuu olemaan työtön. Kaivakaa hyvät kanssaeläjät positiivinen ajattelu valittamisen sijaan. 

Tullut?

Niin ei kai suomalaiset ole ikinä varsinaisesti positiivisia ollut, mutta nöyränä ja vaatimattomana tunnettu kansa kuitenkin?

Nykyään osalla porukasta jäljellä se pessimistisyys, mutta ei nöyryyttä ja vaatimattomuutta. 

Ihminen oli ennen vanhaan suunnilleen samanlainen kuin nyt. Ihminen ei ole koskaan ollut onnellisuuskone. Ihminen on hengissäselviämiskone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen jaksaa kun aikansa.Mies tuskin 10 vaippaa  kahdelle muksulle vaihtoi kun ne pieniä.Koskaan kotitöitä muuta kuin ruokaa laittaa,apu sekin päivään.Kokkaan itse kun hän ei..Nyt mulle tullut väsymys.Kolme taloa hoidettavana,,,kotityöt,piha ja lumityöt..IIK.tää väsy ei vaan mee pois.

Vierailija
64/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ilmiön lapsellisissa ystävissäni. Tuntuvat olevan jatkuvasti väsyneitä ja ärtyneitä. Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja mielestäni elämämme on todella kevyttä. Wolt tuo ostokset ja siivooja käy kahden viikon välein. Töiden jälkeen voi vain ottaa rennosti.

Vierailija
65/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä pahinta on se, että saa mitä haluaa. Lapset ovat lapsia. Siksi niitä hankitaan. 

Niin, lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Ja kun täytät sen 18v sut voi heittää ilmaan ja jättää ottamatta koppia. Kukaan ei täytä jääkaappia eikä pese vessaa ja olet yksin. 

Kyllä on elävillä olennoilla ihan biologiassa lisääntymisen tarve. Ei ole kyse mistään narsismista. Kuinka vieraantuneita elämästä ja biologiasta ovat tämänkaltaiset kirjoittajat?

Ihminen ei ole mikään vaistojensa perässä juokseva eläin, vaan pystyy harkitsemaan ja tekemään päätöksiä biologisten tarpeidensa suhteen.

Eläin tekee poikasia vaikka ruokaa ei olisi ja pedot uhkaisivat. Ihmisen sijaan pitää miettiä, pystyykö varmasti tarjoamaan hyvän elintason lapselle 18v ajaksi. Jos vastaus on ei, ihminen toteaa että tätä biologista tarvetta ei nyt voi tyydyttää. 

Vierailija
66/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisiin on tullut ? Aina valitetaan, on lapsia tai ei, pitää käydä työssä tai joutuu olemaan työtön. Kaivakaa hyvät kanssaeläjät positiivinen ajattelu valittamisen sijaan. 

Tullut?

Montako ketjua on jossa ei valiteta ? Positiivuus ruokkii mielenterveyttä.

Vierailija
67/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihminen jaksaa kun aikansa.Mies tuskin 10 vaippaa  kahdelle muksulle vaihtoi kun ne pieniä.Koskaan kotitöitä muuta kuin ruokaa laittaa,apu sekin päivään.Kokkaan itse kun hän ei..Nyt mulle tullut väsymys.Kolme taloa hoidettavana,,,kotityöt,piha ja lumityöt..IIK.tää väsy ei vaan mee pois.

Ja silti teit hänen kanssa kaksi lasta. Sitä niittää mitä kylvää. 

Vierailija
68/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tullut?

Niin ei kai suomalaiset ole ikinä varsinaisesti positiivisia ollut, mutta nöyränä ja vaatimattomana tunnettu kansa kuitenkin?

Nykyään osalla porukasta jäljellä se pessimistisyys, mutta ei nöyryyttä ja vaatimattomuutta. 

Oletko paljonkin päässyt tutkimaan ennen eläneiden mieltä? 

Vierailija
69/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo luovuttanut siisteyden suhteen. En vaan enää kertakaikkiaan jaksa olla kokoajan siivoamassa ja lajittelemassa tavaraa, kun mies samaa tahtia sotkee ja haalii tavaraa, joka sitten lojuu pitkin kotia. Olen priorisoinut sen, että olen paremmalla tuulella ja mukavampi ihminen kuin että koti olisi siisti.

Vierailija
70/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mulla vaan helppo lapsi, mutta olen pienestä jo opettanut että lelut siivotaan ennen kuin vaihdetaan leikkiä, mennään syömään, ulos yms. Pesen joka päivä pyykkiä, mutta ei puhtaat tai likaiset minnekään pinoudu, vaan laitan ne kaappiin. Tiskaan astiat käytön jälkeen (ei ole konetta). Pesulla käydään piharakennuksessa, veden lämmityskin tapahtuu itse tehdyillä puilla. Melkein joka päivä imuroin, kun koirasta lähtee karvaa niin paljon. Pyyhkäisen pöydät muruista ruuan teon jälkeen. 

Ja kaikki tämä yh:na päivätyön ohella, eikä elämä silti tunnu rankalta, joskus toki suorittamiselta jos on paljon valvottuja öitä, mutta pääsääntöisesti nukutaankin hyvin.  Eikä meillä kiljuta ja riehuta, paitsi korkeintaan kaverisynttäreillä.

Vierailija
71/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut ilmiön lapsellisissa ystävissäni. Tuntuvat olevan jatkuvasti väsyneitä ja ärtyneitä. Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja mielestäni elämämme on todella kevyttä. Wolt tuo ostokset ja siivooja käy kahden viikon välein. Töiden jälkeen voi vain ottaa rennosti.

On ihan luonnollista, että lapsen tai lemmikin hoito tai vaikka parisuhde kuluttaa resursseja enemmän kuin lapseton sinkkuelämä. Luulisi akateemisen sen tietävän?

Vierailija
72/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vaan ole mitään ihmeellistä. Ruokaa tehdään ja pyykit pestään. Lapset siivoo oman huoneen. Vapaa aikaa on riittävästi minulla ja miehelläni. Mieheni on tehokas kotitöiden tekijä. Mieheni pitää jöötä lapsille että ne tekee osansa niin kaikilla on vapaa aikaa.

Vierailija
73/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mulla vaan helppo lapsi, mutta olen pienestä jo opettanut että lelut siivotaan ennen kuin vaihdetaan leikkiä, mennään syömään, ulos yms. Pesen joka päivä pyykkiä, mutta ei puhtaat tai likaiset minnekään pinoudu, vaan laitan ne kaappiin. Tiskaan astiat käytön jälkeen (ei ole konetta). Pesulla käydään piharakennuksessa, veden lämmityskin tapahtuu itse tehdyillä puilla. Melkein joka päivä imuroin, kun koirasta lähtee karvaa niin paljon. Pyyhkäisen pöydät muruista ruuan teon jälkeen. 

Ja kaikki tämä yh:na päivätyön ohella, eikä elämä silti tunnu rankalta, joskus toki suorittamiselta jos on paljon valvottuja öitä, mutta pääsääntöisesti nukutaankin hyvin.  Eikä meillä kiljuta ja riehuta, paitsi korkeintaan kaverisynttäreillä.

Kumpi määrittelee mihin se leikki loppuu, aikuinen vai lapsi? 

Vierailija
74/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinäkin olet ollut lapsi ja aiheuttanut vanhemmillesi kaiken tuon tuskan ja paskan mstä kirjoitat. Oliko heillä valinnanvapautta?

Tavalla tai toisella suurin osa meistä aikuisista on kuitenkin siitä selviytynyt, toiset paremmin, toiset huonommin. Ei meitä muuten olisi olemassa.

Tätä kutsutaan ihmisen elämäksi.

Kaikilla on valinnanvapaus. Harvaa Suomessa pakotetaan vanhemmaksi. Se on laitonta.

Jokainen meistä on ollut lapsi ja jokainen meistä on joskus kuollut koska emme elä ikuisesti. Entä sitten?

Kukaan meistä ei ole valinnut syntyä. Lapsi ei ole mitään velkaa vanhemmilleen eikä lapselta voi sitä pyytäkään, se on ollut VANHEMMAN oma halu synnyttää lapsi maailmaan. 

Jos saisin valita, en olisi ikinä halunnut syntyäkään. 

Vierailija
75/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kun lapsiarki loppuu alkaa omaishoitoarki omien vanhempien kanssa tai appivanhempien tai molempien.

Kuka siihen pakottaa ja velvoittaa? 

Vierailija
76/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan luonnollista, että lapsen tai lemmikin hoito tai vaikka parisuhde kuluttaa resursseja enemmän kuin lapseton sinkkuelämä. Luulisi akateemisen sen tietävän?

Kyllä varmasti, mutta ero on todella räikeä. Pelottava huomata miten aiemmin energisestä ihmisestä on tullut uupunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan