Töiden jälkeen toinen työpaikka odottaa kotona (24/7)
Lapsiperhearki kuluttaa ihmistä: yövalvomiset, jatkuva huomio, melu, sotku, jne.
Se on fyysisesti ja psyykkisesti kova suoritus.
En ihmettele jos jotkut ei jaksa sitä.
Onneksi on valinnanvapaus, ja kaikkien ei tarvitse hankkia lapsiperhettä jos se ei tunnu omalta jutulta.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Super ahdistava ajatuskin, että joutuisi kotiin päästyään aloittamaan toisen kokoaika työn ja vielä kahden työviikon viikonloppuna esim huomioimaan muita.
Ei ole ikinä käynyt mielessä, että lapsen hoitaminen olisi toinen työ.
Toki joskus on tuntunut raskaalta tehdä yhtään mitään, mutta en osaa sanoa liittyykö se lapseen vai elämään ylipäätään.
En ymmärrä yhtään tuollaisia ihmisiä, joille lasten hoitaminen on työtä ja lapsenlapsia ei haluta.
Pakkoko on nussia holtittomasti, jos ei lapsista tykkää ja omien jälkeläistenkin kasvattaminen on niin kamalaa? Jos ei halua käyttää ehkäisyä, niin ihan jo sillä pääsee pitkälle, ettei nussi montaa kertaa peräkkäin eikä laukea sisään.
Hitto mitä toheloita.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kun lapsiarki loppuu alkaa omaishoitoarki omien vanhempien kanssa tai appivanhempien tai molempien.
Meillä alkoi pikkulapsi vaihdekin uudelleen kun vanhin lapsista sairastui ja erosi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinäkin olet ollut lapsi ja aiheuttanut vanhemmillesi kaiken tuon tuskan ja paskan mstä kirjoitat. Oliko heillä valinnanvapautta?
Tavalla tai toisella suurin osa meistä aikuisista on kuitenkin siitä selviytynyt, toiset paremmin, toiset huonommin. Ei meitä muuten olisi olemassa.
Tätä kutsutaan ihmisen elämäksi.
Äitini teki hyvinkin selväksi, että olin vahinko ja olin vain tiellä.
Pitää rajata työtä töissä ja kotona, jos kokee niin. Jakaa jos on kumppani tai mummo apuun tai serkku, täti. Ja ostaa osa valmiina, jos on mahdollista. Harva jaksaisi niin pitkää päivää, ellei ole energinen terve ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Super ahdistava ajatuskin, että joutuisi kotiin päästyään aloittamaan toisen kokoaika työn ja vielä kahden työviikon viikonloppuna esim huomioimaan muita.
Toki joskus on tuntunut raskaalta tehdä yhtään mitään, mutta en osaa sanoa liittyykö se lapseen vai elämään ylipäätään.
Pelkkä parisuhdekin kuulostaa silkalta toiselta päivätyöltä, ja siihen vielä lapset, huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Pitää rajata työtä töissä ja kotona, jos kokee niin. Jakaa jos on kumppani tai mummo apuun tai serkku, täti. Ja ostaa osa valmiina, jos on mahdollista. Harva jaksaisi niin pitkää päivää, ellei ole energinen terve ihminen.
Just, mummo apuun . . .
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään tuollaisia ihmisiä, joille lasten hoitaminen on työtä ja lapsenlapsia ei haluta.
Pakkoko on nussia holtittomasti, jos ei lapsista tykkää ja omien jälkeläistenkin kasvattaminen on niin kamalaa? Jos ei halua käyttää ehkäisyä, niin ihan jo sillä pääsee pitkälle, ettei nussi montaa kertaa peräkkäin eikä laukea sisään.
Hitto mitä toheloita.
Mistä hitosta sitä voi etukäteen tietää ettei siihen lapseen synnykään tunnesidettä? Inhosin jokaista hetkeä, mutta ei sitä lasta voinut palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki joskus on tuntunut raskaalta tehdä yhtään mitään, mutta en osaa sanoa liittyykö se lapseen vai elämään ylipäätään.Pelkkä parisuhdekin kuulostaa silkalta toiselta päivätyöltä, ja siihen vielä lapset, huh huh.
Sama, onneksi ei ole parisuhdetta eikä lapsia, eikä tule. Nautin yksin olosta ja voi matkustella myös yksin ilman kiukuttelevaa puolisoa.
Näin ajattelee kiittämätön ihminen. Koskaan ei oo elämä ollut yhtä helppoa ja huoletonta kuin nyt. On kaikki kodinkoneet apuna, kulkuneuvot, enemmän tietoa terveydestä ja sen ylläpidosta jne. Mutta mikään ei riitä, minä ja minun tarpeeni saada omaa aikaa.
Opetelkaa näkemään se tavallinen arki lahjana. Kaikki on silloin paremmin elämässä kuin 99,9% maapallon muulla väestöllä.
Elämässä pahinta on se, että saa mitä haluaa. Lapset ovat lapsia. Siksi niitä hankitaan.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä pahinta on se, että saa mitä haluaa. Lapset ovat lapsia. Siksi niitä hankitaan.
Niin, lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Ja kun täytät sen 18v sut voi heittää ilmaan ja jättää ottamatta koppia. Kukaan ei täytä jääkaappia eikä pese vessaa ja olet yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Ja kun täytät sen 18v sut voi heittää ilmaan ja jättää ottamatta koppia. Kukaan ei täytä jääkaappia eikä pese vessaa ja olet yksin.
Käy koulusi, mene töihin, jne. Vi tt ua, että on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin ajattelee kiittämätön ihminen. Koskaan ei oo elämä ollut yhtä helppoa ja huoletonta kuin nyt. On kaikki kodinkoneet apuna, kulkuneuvot, enemmän tietoa terveydestä ja sen ylläpidosta jne. Mutta mikään ei riitä, minä ja minun tarpeeni saada omaa aikaa.
Opetelkaa näkemään se tavallinen arki lahjana. Kaikki on silloin paremmin elämässä kuin 99,9% maapallon muulla väestöllä.
Älä jaksa lässyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan vähänkään välittävä ja normaali äiti tai isä heitä 18-vuotiasta ulos ja omilleen ilman mitään tukea
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on omassa ajassa? Miksi pitää aina leikkiä marttyyria? Aikuiset ihmiset.
Tavallista arkea se on lapsettomillakin ja itse ihan tyytyväinen. Vielä kun saisi töitä joka helpottaisi taloudellista huolta, olen terve ja kaksi jalkaa joilla pääsen kävelemään, vanhemmat elossa, kiva asunto ja ruokaa kaapissa. En vain halua lapsia, enkä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinäkin olet ollut lapsi ja aiheuttanut vanhemmillesi kaiken tuon tuskan ja paskan mstä kirjoitat. Oliko heillä valinnanvapautta?
Tavalla tai toisella suurin osa meistä aikuisista on kuitenkin siitä selviytynyt, toiset paremmin, toiset huonommin. Ei meitä muuten olisi olemassa.
Tätä kutsutaan ihmisen elämäksi.
Kaikilla on valinnanvapaus. Harvaa Suomessa pakotetaan vanhemmaksi. Se on laitonta.
Jokainen meistä on ollut lapsi ja jokainen meistä on joskus kuollut koska emme elä ikuisesti. Entä sitten?
Miehiä pakotetaan vuosittain. Heillä kun ei ole oikeuksia päättää. Seuraako raskaudesta lapsi vai ei.
Ihme ettei kukaan ole vielä tullut sanomaan, että tarvitaan lapsia sen takia jotta saadaan veronmaksajia. Kuka oikeasti tekee lapsia sen takia, että saisi veronmaksajan XD Vai ajatteleeko joku oikeasti siellä synnytyssalissa, että nyt tulee veronmaksaja, huutaa sille kätilölle, "nyt tulee veronmaksaja ulos toosasta" :D
Mä en ainakaan ikinä tee lapsia, ja 4 vuoden päästä tulee ikäkin vastaan. Eikä ole miestä ollut vuosiin, eikä tule. Yleensä miehet on pikkulapsia ja niitä lapsia en juurikaan halua. En ole ikinä halunnut lapsia, mutta voi sitä itkun määrää joka tullut muilta ihmisiltä. Miten se on muilta pois jos joku ei halua sitä samaa perhehelvettiä. Kateusko painaa, vai mikä.
Miksi edes teit lapsia?
Käy sääliksi ihmiset, jotka syntyy sun kaltaisten ihmisten lapsiksi. Ovat ikään kuin äidittömiä/isättömiä, vaikka nimellisesti vanhemmat onkin elämässä. Piruparat.