Suunnittelen jo ulkomaanmatkaa vaikka en ole vielä varma onko mulla varaa lähteä tuonne ensi vuonna
Haave on siis päästä Skotlantiin. Lentäisin Edinburghiin jossa olisin 2-3 yötä. Sieltä sitten pääasiassa junalla eri paikkakunnille jotka liittyy mm. Braveheartiin, Outlanderiin ja Harry Potteriin. Toki Skotlannissa muutenkin historiallisia kiinnostavia kohteita. Tekisin ringin kiertäen eri paikoissa ja lopulta takaisin Edinburghiin josta sitten lento takaisin Suomeen.
Ajattelin, että otan rinkan koska se helpompi kuljettaa julkisissa. Matkan olisi tarkoitus kestää n.14 päivää, että ehtii joka kohteessa olla 1-2 yötä. Tarkkaan saa siis miettiä mitä rinkkaan pakkaa mukaan. Mietin, että lenkkareilla menee tuollainen reissu. Yhdet jalkaan ja toiset rinkkaan. Yhdet vettä jonkun verran hylkivät lenkkarit jo löytyy. Mietin helposti kuivuvia ja rypistymättömiä materiaaleja. Voi pestä käsin ja kuivuu nopeasti. Ehkä useammat puuvillaiset halvat alushousut ja voi sitten heittää pois kun on käyttänyt. Sama sukkien kanssa. Osa vaatteista toki rypistyviä, mutta kun laittaa rullalle niin pysyy siistimpänä.
Tarkoitus on majoittua pienissä hotelleissa joista osa vähän hintavia, mutta on esim. Outlanderiin liittyvä hotelli. Ja on idyllisiä nuo pienet hotellit. Ruokaa saa sitten hotellien lisäksi vaikka pubeissa. Rahaa reissu vaatii enemmän juuri noiden hotellien vuoksi. Lennot voi saada melko kohtuullisella hinnalla. Toki myös junalippuihin menee rahaa.
Tiedän kyllä sen, että Briteissä junaliikenne takkuaa välillä, mutta se on asia johon pitää varautua.
Otan myös vinkkejä vastaan liittyen Skotlantiin!
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa kiukkuiselta.
No kyllä mäkin ärsyyntyisin jos jankutetaan repusta vaikka ap kertoi jo aloituksessa rinkasta.
Ap myös pyysi vinkkejä mutta suuttuu kun hänelle niitä annetaan.
Ei ole ap:n vika, että olet noin tyhmä.
Vinkkejä ei ole antaa joten vähän turha tämä minun viesti mutta kuulostaa ihanalta reissulta! Juuri sellaiselta jollaiselle itsekin voisin joskus lähteä. Outlander, Skotlanti ja linnat kiinnostaa. Tsemiä suunnitteluun ja toivottavasti reissustasi tulee onnistunut!
Vierailija kirjoitti:
Se vain ärsyttää kun lääkkeet pitäisi olla alkuperäispakkauksissa. Thyroxin-purkit ei paljon tilaa vie, mutta esim. Burana 800mg on tilaa vievä pakettinsa kanssa. Lisäksi mulla on migreenin estolääkitys ja sekin laatikko vie tilaa. Allergialääkkeistä pitää olla mukana ja sekin on 100kpl:n laatikko. No ei auta.
Ap
Mä joudun syömään useampaa lääkettä ja olen kaukolomille tehnyt niin, että otan pakkauksesta ylimääräiset lääkkeet pois ja vain muutaman liuskan mukaan. Sitten litistän pahvipaketin ja laitan ne liuskat sen litistetyn paketin sisään, menevät pienempään tilaan. Muovipurkit on tietysti sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei rinkkaa voi selässä pitää täpö täydessä junassa tai bussissa
En oo AP, mutta kyllä se rinkka on vaan paljon jotain matkalaukkua kätevämpi tuollaisella kiertelymatkalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana suunnitelma! Olen myös käynyt Skotlannissa ja harmittaa, että liian lyhyesti. Vertaa junalippujen ja bussilippujen hintoja siellä. Osan öistä voi varmaan viettää yhteismajoituksessa ja osan sitten itsekseen. Jos sulla on hyvä makuuussi, jopa myös maastossa.
Ei, en vietä öitäni missään yhteismajoituksissa vaan haluan noihin pieniin hotelleihin. Osassa kyse ihan jo siitäkin, että liittyy sarjaan tai elokuvaan. Maastossa en ala nukkumaan. Osaan kyllä vertailla lippujen hintoja.
Ap
Olen hyvin pahoillani, että menin vastaamaan sinun kysymykseesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana suunnitelma! Olen myös käynyt Skotlannissa ja harmittaa, että liian lyhyesti. Vertaa junalippujen ja bussilippujen hintoja siellä. Osan öistä voi varmaan viettää yhteismajoituksessa ja osan sitten itsekseen. Jos sulla on hyvä makuuussi, jopa myös maastossa.
Ei, en vietä öitäni missään yhteismajoituksissa vaan haluan noihin pieniin hotelleihin. Osassa kyse ihan jo siitäkin, että liittyy sarjaan tai elokuvaan. Maastossa en ala nukkumaan. Osaan kyllä vertailla lippujen hintoja.
Ap
Olen hyvin pahoillani, että menin vastaamaan sinun kysymykseesi!
Lue aloitus kunnolla. Mä olen kirjoittanut erittäin selkeästi majoituksesta. En siihen kaivannut yhtään mitään vinkkejä. Miksi teidän joidenkin on niin vaikea lukea tekstejä kunnolla?!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä ei ole antaa joten vähän turha tämä minun viesti mutta kuulostaa ihanalta reissulta! Juuri sellaiselta jollaiselle itsekin voisin joskus lähteä. Outlander, Skotlanti ja linnat kiinnostaa. Tsemiä suunnitteluun ja toivottavasti reissustasi tulee onnistunut!
Kiitos! Odotan kyllä kovasti tätä reissua ja on kiva suunnitella. Mietin jo, että saisinkohan ensi vuonna loman viikkoa myöhemmin kuin mitä se olisi kiertävän lomalistan mukaan. Näin pystyisin menemään Edinburghin Military tattooseen. Tänä vuonna sen ensimmäinen esitys on 31.7., mutta ensi vuonna viikkoa myöhemmin. Jos pystyisi siirtämään lomaa viikolla, niin voisin reissun lopussa viettää vielä yhden yön Edinburghissa ja mennä katsomaan tattoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vain ärsyttää kun lääkkeet pitäisi olla alkuperäispakkauksissa. Thyroxin-purkit ei paljon tilaa vie, mutta esim. Burana 800mg on tilaa vievä pakettinsa kanssa. Lisäksi mulla on migreenin estolääkitys ja sekin laatikko vie tilaa. Allergialääkkeistä pitää olla mukana ja sekin on 100kpl:n laatikko. No ei auta.
Ap
Mä joudun syömään useampaa lääkettä ja olen kaukolomille tehnyt niin, että otan pakkauksesta ylimääräiset lääkkeet pois ja vain muutaman liuskan mukaan. Sitten litistän pahvipaketin ja laitan ne liuskat sen litistetyn paketin sisään, menevät pienempään tilaan. Muovipurkit on tietysti sitten asia erikseen.
No toki tämä, että ei koko lääkemäärää kannata mukana kuljettaa. Noin säästäisi tilaa ainakin migreenin estolääkkeen ja allergialääkeen kanssa, mutta Burana ja Panadol on aika isot purkit. Pakko kuitenkin olla noita mukana aurallisen migreenin varalta ja toki myös kohtauslääkettä. Toki ei tiedä mikä on tilanne migreenin osalta ensi vuonna koska nyt menossa annossäätö estolääkkeen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rinkkaa voi selässä pitää täpö täydessä junassa tai bussissa
En oo AP, mutta kyllä se rinkka on vaan paljon jotain matkalaukkua kätevämpi tuollaisella kiertelymatkalla
No sepä. Ei tarvitse varata yhtä kättä siihen, että kuljettaa matkalaukkua mukana. Rinkka on selässä ja sen kanssa pääsee nopeammin etenemään ihmisjoukossa kun ei ole sitä laukkua siinä vierellä tai perässä.
Ap
herrajjestas! Säästät neljä euros päivä kaikesta hömpästä niin sulla on vuoden päästä liki 1500euroa, laske vaikka!
Vierailija kirjoitti:
herrajjestas! Säästät neljä euros päivä kaikesta hömpästä niin sulla on vuoden päästä liki 1500euroa, laske vaikka!
Mistä kaikesta hömpästä? Kyllä tässä on melkoisen paljon kaikesta jo säästetty. Eikä riitä 1500€ tähän reissuun.
Ap
Täällä ihmiset ei tunnu ymmärtävän rinkkamatkailua. Aikoinaan Interrail-matkustelu ympäri eurooppaa rinkka selässä oli todella yleistä. Rinkalla on kätevä kantaa tavarat jos liikkumista tulee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No toki tämä, että ei koko lääkemäärää kannata mukana kuljettaa. Noin säästäisi tilaa ainakin migreenin estolääkkeen ja allergialääkeen kanssa, mutta Burana ja
Ainakin Buranaa myydään myös liuskoissa, paljon kätevämpi vaihtoehto.
Niin Burana 400mg, mutta 800mg on purkissa missä 100tbl.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voithan ottaa reissulle 400mg:tä ja syödä niitä aina 2kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi luoja. Kyllä mä nyt tuon tiedän, mutta kyllä niitäkin pitää olla useampi sitten 14 päivän reissulle. Mielummin otan sen ison purkin koska kokonsa puolesta se on sitten sama ottaa tuo purkki tai sitten pari 400mg pakettia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi luoja. Kyllä mä nyt tuon tiedän, mutta kyllä niitäkin pitää olla useampi sitten 14 päivän reissulle. Mielummin otan sen ison purkin koska kokonsa puolesta se on sitten sama ottaa tuo purkki tai sitten pari 400mg pakettia.
Ap
Mullakin on migreeniin ja särkyihin Burana 800 mg ja kyllä mä mieluiten otan sen ison purkin mukaan kuin alan ottamaan isoa määrää 400 mg tabletteja. Onhan se purkki hankala, mutta pakko ne särkylääkkeet on saada mukaan.
Split ticketing helps you find cheap train tickets by simply splitting your journey across two or more tickets. Thousands of people now enjoy rail travel that's up to 40% cheaper .
Mä tarkistin mun rinkan koon ja se on 65 litraa. On melkoisen eri asia lähteä tuollaisen kanssa 14 päivän reissuun kuin tavallisen repun kanssa. Joku vielä kirjoitti, että yhdet kengät riittää. No ei riitä. Kyllä aina pitää olla vähintään kahdet kengät reissussa mukana, yhdet jalassa ja toiset laukussa.
Ap
Mä en kysynyt vinkkejä minkälainen laukku tai missä majoitun! Eikö se nyt pitänyt olla melkoisen selvää jos osaa lukea aloituksen. Ihmeellistä inttämistä joku saakelin reppu.
Ap