Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnittelen jo ulkomaanmatkaa vaikka en ole vielä varma onko mulla varaa lähteä tuonne ensi vuonna

Vierailija
09.07.2025 |

Haave on siis päästä Skotlantiin. Lentäisin Edinburghiin jossa olisin 2-3 yötä. Sieltä sitten pääasiassa junalla eri paikkakunnille jotka liittyy mm. Braveheartiin, Outlanderiin ja Harry Potteriin. Toki Skotlannissa muutenkin historiallisia kiinnostavia kohteita. Tekisin ringin kiertäen eri paikoissa ja lopulta takaisin Edinburghiin josta sitten lento takaisin Suomeen.

Ajattelin, että otan rinkan koska se helpompi kuljettaa julkisissa. Matkan olisi tarkoitus kestää n.14 päivää, että ehtii joka kohteessa olla 1-2 yötä. Tarkkaan saa siis miettiä mitä rinkkaan pakkaa mukaan. Mietin, että lenkkareilla menee tuollainen reissu. Yhdet jalkaan ja toiset rinkkaan. Yhdet vettä jonkun verran hylkivät lenkkarit jo löytyy. Mietin helposti kuivuvia ja rypistymättömiä materiaaleja. Voi pestä käsin ja kuivuu nopeasti. Ehkä useammat puuvillaiset halvat alushousut ja voi sitten heittää pois kun on käyttänyt. Sama sukkien kanssa. Osa vaatteista toki rypistyviä, mutta kun laittaa rullalle niin pysyy siistimpänä. 

Tarkoitus on majoittua pienissä hotelleissa joista osa vähän hintavia, mutta on esim. Outlanderiin liittyvä hotelli. Ja on idyllisiä nuo pienet hotellit. Ruokaa saa sitten hotellien lisäksi vaikka pubeissa. Rahaa reissu vaatii enemmän juuri noiden hotellien vuoksi. Lennot voi saada melko kohtuullisella hinnalla. Toki myös junalippuihin menee rahaa.

Tiedän kyllä sen, että Briteissä junaliikenne takkuaa välillä, mutta se on asia johon pitää varautua. 

Otan myös vinkkejä vastaan liittyen Skotlantiin!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarkistin mun rinkan koon ja se on 65 litraa. On melkoisen eri asia lähteä tuollaisen kanssa 14 päivän reissuun kuin tavallisen repun kanssa. Joku vielä kirjoitti, että yhdet kengät riittää. No ei riitä. Kyllä aina pitää olla vähintään kahdet kengät reissussa mukana, yhdet jalassa ja toiset laukussa. 

Ap

Minulla on usein mukana vain yhdet kengät. Jos kengät hajoaisi niin uusia saa kaupasta. Nytkin olen viimeiset 9 kuukautta kävellyt yksillä ja samoilla kengillä.

Vierailija
62/68 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tarkistin mun rinkan koon ja se on 65 litraa. On melkoisen eri asia lähteä tuollaisen kanssa 14 päivän reissuun kuin tavallisen repun kanssa. Joku vielä kirjoitti, että yhdet kengät riittää. No ei riitä. Kyllä aina pitää olla vähintään kahdet kengät reissussa mukana, yhdet jalassa ja toiset laukussa. 

Ap

Minulla on usein mukana vain yhdet kengät. Jos kengät hajoaisi niin uusia saa kaupasta. Nytkin olen viimeiset 9 kuukautta kävellyt yksillä ja samoilla kengillä.

No sä olet sä. Mä en halua tuhlata reissussa aikaa siihen, että löytyy hyvät kengät. Mun jalkoihin pitää olla oikeanlaiset kengät. Lisäksi kengät pitää olla sisäänajetut jo eikä uusia kenkiä aiheuttamaan hiertymiä. Lisäksi jos sataa, niin vaihtokengät on hyvä olla olemassa. 

Mä en lähde reissuun yksillä kengillä ja se on mun valinta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet oikeasti noin vajaaälyinen?

Vierailija
64/68 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota pyykkipulverin mukaan ottamista. Mä käytän nestemäistä pyykkiainetta, että ottaisin nyt kyllä vastaan suosituksia pyykkipulvereista jotka ovat hajusteettomia ja sopii herkkäihoiselle

Sitä kyllä mietin tuon nyrkkipyykin kanssa, että ei mun käsien iho kestä sitä pesuaineen takia. Eli pitäisi olla hanskat joten pitääkö ensimmäisenä Edinburghissa etsiä tiskihanskat ja sitten reissun lopussa heittää ne menemään. :D 

Ap

Vierailija
65/68 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tuota pyykkipulverin mukaan ottamista. Mä käytän nestemäistä pyykkiainetta, että ottaisin nyt kyllä vastaan suosituksia pyykkipulvereista jotka ovat hajusteettomia ja sopii herkkäihoiselle

Sitä kyllä mietin tuon nyrkkipyykin kanssa, että ei mun käsien iho kestä sitä pesuaineen takia. Eli pitäisi olla hanskat joten pitääkö ensimmäisenä Edinburghissa etsiä tiskihanskat ja sitten reissun lopussa heittää ne menemään. :D 

Ap

LV:n pyykinpesuaine on hyvä. On hajusteeton.

Vierailija
66/68 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ota kertakäyttöhanskoja muutama pari mukaan. Ne saa survottua pieneen tilaan ja voi heittää roskiin, kun menevät rikki.

Vierailija
67/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ota kertakäyttöhanskoja muutama pari mukaan. Ne saa survottua pieneen tilaan ja voi heittää roskiin, kun menevät rikki.

No tuotakin kyllä mietin. Mä käytän kotonakin nitriilihanskoja esim. kun käsittelen ruoka-aineita. Raaka peruna on yksi pahimpia, se kutina on aivan kamalaa mikä käsiin tulee.

Ap

Vierailija
68/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap provo? Tahtoo ajatuksia ja vinkkejä, mutta oikeastaan mikään ei käy ja pelkästään omat (pinttyneet) ideat sopivat

Jos viestiketju oikea, niin kivaa reissua.

Voi luoja. Edelleen mä kirjoitin aloituksessa erittäin selkeästi, että otan mukaan rinkan ja majoitun hotelleissa. Kerroin vielä, että osaan näistä hotelleista liittyy jokin kuten Outlander. Mä en missään kohtaan kysynyt vinkkejä matkalaukkuun tai majoituksiin. Ihmeellistä ininää asiasta. 

On se kumma kun täällä palstalla pitäisi aina kaikki muuttaa teidän besserwissereiden mieliksi. Mä teen matkalaukun ja hotellien suhteen kuten mä itse haluan. Miksi helkutissa antaisin täysin tuntemattomien päättää noista asioista?!? Kaksi asiaa ja sä iniset jostakin pinttyneistä ideoista kun et saa tahtoasi läpi. Oletko samanlainen kaikille? Sun tavat ovat ainoat oikeat ja muiden tekemät päätökset omista asioista on pinttyneitä?

Opettele lukemaan ja lopeta ininä. Kyllä olen ny veemäinen, mutta ottaa päähän tuollaiset narisijat.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan