Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajien palkat on jo yli 4000€ lisineen

Vierailija
09.07.2025 |

Kyse ei ole enää mistään matalapalkkatyöstä vaan keskimääräistä korkeamman tulotason työstä. Se ei siis enää tarvitse mitään koko kansan kampanjoita.

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi jos opiskelee, pitää ymmärtää että kyseessä on vuorotyö. Jos päivätyötä halajaa niin pitää opiskella muuta.

Verratkaa luokanopettajiin, jotka opiskelevat viisi vuotta yliopistossa ja lähtöpalkka on 2600€. He eivät saa yö- tai sunnuntailisiä. Ehkä korkeintaan he voivat saada jotain tvt-vastaava -lisää, joka on parikymppiä kuussa. Ja työ on yhtä vastuullista kuin sairaanhoitajilla.

Vierailija
22/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luin juttua että DNA: lla on töissä joku puhelinliittymämyyjä joka tienaa enemmän kuin DNA:n toimitusjohtaja.

Pitäisikö tästä vetää yhtäläisyysmerkki, eli nyt kaikki vaan myymään liittymiä kauppakeskuksen käytäville, siellä tienataan enemmän kuin ison firman toimarit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Oma shpalkka on 2900 eikä lisiä. 

Eli et ole mikään matalapalkkainen vaikka jatkuvasti märisette mediassa.  Työn teet puolihuolimattomasti potilaille kettuillen ja tiuskien ja lisää rahaa oot vailla. On kokemusta teistä.

Ei sitten kannata sairastua. Pysy terveenä ja poissa terveydenhuollosta ;)

Vierailija
24/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaksi jos opiskelee, pitää ymmärtää että kyseessä on vuorotyö. Jos päivätyötä halajaa niin pitää opiskella muuta.

Verratkaa luokanopettajiin, jotka opiskelevat viisi vuotta yliopistossa ja lähtöpalkka on 2600€. He eivät saa yö- tai sunnuntailisiä. Ehkä korkeintaan he voivat saada jotain tvt-vastaava -lisää, joka on parikymppiä kuussa. Ja työ on yhtä vastuullista kuin sairaanhoitajilla.

Sairaanhoitajalla on kuitenkin toistaiseksi oikeus valita työpaikkansa, ei niitä voi pakottaa vuorotyöhön. Kaikki ei ole töissä sairaalassa tai hoivakodissa.

Vierailija
25/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on aika kovat palkat! Miksi ne valittaa juuri palkoistaan?

Vierailija
26/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin on? Mun palkka sairaanhoitajana on noin 2980e brutto. Mistä sä noita revit.

Taas yksi epärehellinen. Paljonko on lisien sun muitten poonusten kanssa?

Vierailija
27/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovat liksat niillä aina on ollut. Tehy käyttää propagandassaan aina alkupalkkaa.Lisät vetää ne ylimpään tulosarjaan.

Heippa! Kaikki ikälisät, vuorotyötä teen ja päivystän. Teen yliopistosairaalassa erittäin vaativaa hoitotyötä leikkaussalissa. Palkka kaikkine lisineen noin 3300- 3500, riippuen montako pyhälisää tulee. 

Mulla on samaa luokkaa ja teen ihan perusduunia laitoshuoltajana. Meillä on sotesopimukseen paikallisesti sovittu työvuoron muutoskorvaus 120€/kpl, ja niitä tulee 6-8/kk talvikaudella, kun vähäkin väki on lomilla tai sairaana (kesäisin olen muualla, en tiedä siitä). Noista pilipaleista tulee siis hyvin paikoittain hyvin lisää, mun peruspalkkani on kuitenkin vakaa 2300. Vuorot, kantturat ja henksut toki mukana. 

Vierailija
28/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ymmärtää se, että on myös työpaikkoja missä sairaanhoitajat tekee päivätyötä.

Vierailija
29/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole mikään matalapalkkainen vaikka jatkuvasti märisette mediassa.  Työn teet puolihuolimattomasti potilaille kettuillen ja tiuskien ja lisää rahaa oot vailla. On kokemusta teistä.

Kaltaistesi vttuilijoiden takia minä lähdin Norjaan töihin, kuten moni muu. Ja takaisin tulemme vasta eläkkeellä. Täälläpä itkette sitten sairaanhoitajapulaa ja sitä kun ette saa hoitoa.

Suosittelen Norjaa kaikille suomalaisille sairaanhoitajille. Siellä meitä arvostetaan ja kunnioitetaan, ja Suomen palkoille nauretaan. Asunnot järjestetään ja sinua autetaan kaikessa missä pystytään. 

Vierailija
30/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on, niin täysin ansaitusti. 

Niin, jos haluaisivat auttaa, mutta todellisuus on usein päinvastainen. Ne, jotka haluavat auttaa, varmaan uupuvat!

Vierailija
31/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on aika kovat palkat! Miksi ne valittaa juuri palkoistaan?

Linkitä tähän valitukset:

Vierailija
32/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajalla on kuitenkin toistaiseksi oikeus valita työpaikkansa, ei niitä voi pakottaa vuorotyöhön. Kaikki ei ole töissä sairaalassa tai hoivakodissa.

Mä olen töissä hoivakodissa ja kyllä mä teen vain päivätyötä. Monessa Attendon yksikössä sairaanhoitajat tekee vain päivätyötä.

Vierailija
33/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaistesi vttuilijoiden takia minä lähdin Norjaan töihin, kuten moni muu. Ja takaisin tulemme vasta eläkkeellä. Täälläpä itkette sitten sairaanhoitajapulaa ja sitä kun ette saa hoitoa.

Suosittelen Norjaa kaikille suomalaisille sairaanhoitajille. Siellä meitä arvostetaan ja kunnioitetaan, ja Suomen palkoille nauretaan. Asunnot järjestetään ja sinua autetaan kaikessa missä pystytään. 

En osaa edes ruotsia kunnolla niin vaikea lähteä Norjaan. Jos osaa ruotsia edes jotenkin, niin se auttaa tuolla.

Vierailija
34/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat isoäidit töissä: hoivakodit, vanhustenkodit, näpräät työvuoroja ja pikapalavereja. Kerhotoimintaa ja peräruiskeita. 🦟🦗🐝👌🏻💩

Vierailija
35/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähihoitajana brutto 3800e kaksivuorotyössä. Tosin omasta tahdostani olen lähes aina sunnuntaisin töissä. 

Vierailija
36/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe, se varmaan olisi meille kaikille parasta. Terveydenhuollon asiakkaana näet on moni sairastunut.

Vierailija
37/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin on? Mun palkka sairaanhoitajana on noin 2980e brutto. Mistä sä noita revit.

Taas yksi epärehellinen. Paljonko on lisien sun muitten poonusten kanssa?

Oletko ihan idiootti? Ei kaikki sairaanhoitajat tee vuorotyötä ja mitkä helkutin bonukset???

Vierailija
38/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa sepä on aika mahdotonta, kiitos geenien. Sullako ei älykkyys riitä kohtelemaan sairaita asiallisesti? Vaihda alaa jos vihaat sairaita.

Vierailija
39/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatehtävissä ei lisiä makseta eikä kukaan maksa ekstraa sunnuntaille tai yölle venyvistä päivistä. 

Kyllä se kokonaispalkka kuuluu vertailuun eikä pelkkä teoreettinen peruspalkka.

Olen silti sitä mieltä, että hoitaja on palkkansa ansainnut. 

Vierailija
40/158 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote-alan henkilöstömenot olivat vuonna 2024 arviolta 11,1 miljardia euroa ja tähän päälle tulevat palkankorotukset 3,7 miljardia euroa.

Pakko maksaa, jos meinaat saada lääkäreitä ja hoitajia töihin. Vai ajattelitko, että kutsumus on riittävä palkka? 

Yritystukiin ette te Persut kuitenkaan koske, ja eläkerahastoista siirrätte miljardeja rikkaille. Joten kyllä rahaa on.