Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos säästät 500€ kuussa kestää yli 16v saada 100 000 euroa kasaan

Vierailija
09.07.2025 |

Ja veikkaan että kukaan ei pysty säästämään 500€ 16 vuotta putkeen. Eli suurin osa palstalaisista on valehtelijoita. Korkoa korolle merkkaa jotain mutta ei paljoa 

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi säästää jotain 100 000 euroa. Nautin vaan elämästä ja sitten, kun rahat loppuu, niin ei muuta kuin sosiaalitukia hakemaan 

Haet jos on ja josmon, niin et tiedä, miten suuret ne on ei ole olemassa mitään takeita, että sosiaalituet olisi olemassa kymmenien vuosien päässä saati semmoisina, kun nykyään ne tunnetaan

voidaan sitten kymmenien vuosien päästä kysyä, mikset säästänyt ja elit ilman huolenpäivää, kun itket sillan alla pahvilaatikossa

Kuule en säästä tulevaisuutta varten. Tuskin edes elän kovin pitkään, kun nautin täysin riemauksin tästä nykyelämästä. Sitten ehkä jonkin aikaa itketään sillan alla pahvilaatikossa. Olisihan sekin kokemus sinänsä. 

Vierailija
62/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat on ahneita. Itse sijoitan 10% nettotuloistani hyväntekeväisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ensin saisi ylimääräisen 500 euroa, jonka voisi laittaa säästöön? Ja vieläpä joka kuukausi?

5 euroa saattaisi onnistua.

Pidäpä kuule kirjaa vaikka pari kuukautta ostoihin ja menoihin mulla pakolliset menot kuussa on 4-500e. Kaiken muun saan sijoitettua, mitä jää asuntolainalta tilille aika äkkiä huomaat miten paljon sulla menee kuussa kaikkeen turhaan rahaa

Jos kaikki olisivat kuten tämä kituuttelija, loputkin firmat menisivät Suomessa konkurssiin. Raha kuuluu kiertoon.

-Palveluiden käyttäjä.

Vierailija
64/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna säästin 9000€, sillä tahdilla menisi noin 11vuotta. Tänä vuonna en ole pitänyt kirjaa, mutta katsotaan loppuvuodesta miten kävi. Säästöistä osa sijoitettu, niiden arvo kasvanut.

Vierailija
65/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka uskovat siihen miten helppoa tuo on, ovat todennäköisesti laittaneet rahaa sijoituksiin/rahastoihin ja/tai olleet samassa vakityössä vuosikymmeniä. Talous on ollut historiallisesti ennennäkemättömässä noususuhdanteessa aina 90-luvun lamasta alkaen, niin onhan se ollut helppoa.

Jos 2020-luvulla aloitat työelämässä ja alat säästöjä kerätä, niin tilanne on täysin erilainen.

Itse olen yrittänyt n. 400 euroa kuussa saada säästöön, mutta aina sieltä joutuu väliin rokottamaan, ja kun on sijoituksia ollut niin tässä vaiheessa ne ovat n. 3000 euroa ja 20-30 % tappiolla.

Vaikea itse tehdä asialle paljoa jos on syntynyt väärän aikaan.

Herätit jostain syystä myötätuntoni. Voin jakaa kolme asiaa, joilla pystyy saamaan lisää rahaa, olen itse käyttänyt näitä keinoja.

1. Lisätyö, esimerkiksi tuntiopettajan työtä parina iltana viikossa kansalaisopistossa tai keikkatyötä viikonloppuisin rekryfirman kautta. Näitä tein nuorena ja asuntovelkaisena.

2. Kerää vuosilomia säästöön, irtisanoudu ja aloita uusi työ ilman lomia, jolloin saat helposti parin kk:n palkan verran ylimääräistä. Tee tätä noin joka kolmas vuosi, niin ei näytä liian pahalta cv:ssä ja voit pitää myös vähän lomiakin.

3. Osta lähistöltä tyydyttäväkuntoinen asunto, johon on tulossa putkiremontti, asu siinä pari vuotta, laita pinnat siistiin kuntoon, lähinnä vain halpaa maalia, kittiä ja stailausta, ja myy voitolla. Menee helposti kaupaksi, jos putkiremppa tehty ja siinä yhteydessä uusi kylppäri. Tästä voi helposti saada jopa 10 - 20 000 lisää rahaa. 

Vielä yksi tärkeä ohje. Tee sijoitusstrategia, pysy siinä, ja säästä eri kohteisiin, jotta saat säästöjä hajautetuksi heti alusta lähtien. 

Vierailija
66/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja veikkaan että kukaan ei pysty säästämään 500€ 16 vuotta putkeen. Eli suurin osa palstalaisista on valehtelijoita. Korkoa korolle merkkaa jotain mutta ei paljoa "

Kyllä sen pystyy. Onnistuu melko vaivattomasti esim. niin että laittaa menemään automaattiveloituksella 300 euroa kuukaudessa rahastoon ja sijoittaa lisäksi osakkeisiin 800 euroa kerrallaan kolmesti vuodessa. Tuosta tulee 6000 euroa vuodessa eli keskimäärin 500 euroa/kk. 

Vierailija
67/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka uskovat siihen miten helppoa tuo on, ovat todennäköisesti laittaneet rahaa sijoituksiin/rahastoihin ja/tai olleet samassa vakityössä vuosikymmeniä. Talous on ollut historiallisesti ennennäkemättömässä noususuhdanteessa aina 90-luvun lamasta alkaen, niin onhan se ollut helppoa.

Jos 2020-luvulla aloitat työelämässä ja alat säästöjä kerätä, niin tilanne on täysin erilainen.

Itse olen yrittänyt n. 400 euroa kuussa saada säästöön, mutta aina sieltä joutuu väliin rokottamaan, ja kun on sijoituksia ollut niin tässä vaiheessa ne ovat n. 3000 euroa ja 20-30 % tappiolla.

Vaikea itse tehdä asialle paljoa jos on syntynyt väärän aikaan.

Olin 1990-luvulla nuori kotiäiti minimiäitiyspäivärahalla kun aloin säästämään. Eräs vähän vanhempi naapuri neuvoi, että aina kannattaa säästää, jos on pienet tulot, niin vaikka vain 20 markkaa kuussa. Se on ehkä paras neuvo mitä olen koskaan keneltäkään saanut. Tietysti myös pitkä noususuhdanne auttoi, vaikka ei sitä silloin 1990-luvulla kyllä niin osattu nähdä, koska silloin oltiin syvässä lamassa, kuten nyt. 

Vierailija
68/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna säästin 9000€, sillä tahdilla menisi noin 11vuotta. Tänä vuonna en ole pitänyt kirjaa, mutta katsotaan loppuvuodesta miten kävi. Säästöistä osa sijoitettu, niiden arvo kasvanut.

Kun säästää suoraan rahastoon tai sijoittaa osakkeisiin, voi saada korkoa korolle. Säästöt kasvaa nopeammin. 

Vierailija
69/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ensin saisi ylimääräisen 500 euroa, jonka voisi laittaa säästöön? Ja vieläpä joka kuukausi?

Sitten säästä 5 euroa kuukaudessa. Siitäkin tulee vuodessa jo 60 euroa. Saat sillä vaikka ison joulukinkun, eikä tarvitse ihmetellä, millä taas jouluruoat ostetaan. 

Vierailija
70/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet väärässä. Korkoa korolle ilmiöllä on SUURIN vaikutus kertyvään pääomaan. Esim 40 vuodessa pääomasta SUUREMPI osa on korkoa ja koronkorkoa kuin itse alkuperäistä pääomaa. 

Ja minä sain 100 000 sijoituksiin 1,5 vuodessa. 

Vierailija
71/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja veikkaan että kukaan ei pysty säästämään 500€ 16 vuotta putkeen. Eli suurin osa palstalaisista on valehtelijoita. Korkoa korolle merkkaa jotain mutta ei paljoa "

Kyllä sen pystyy. Onnistuu melko vaivattomasti esim. niin että laittaa menemään automaattiveloituksella 300 euroa kuukaudessa rahastoon ja sijoittaa lisäksi osakkeisiin 800 euroa kerrallaan kolmesti vuodessa. Tuosta tulee 6000 euroa vuodessa eli keskimäärin 500 euroa/kk. 

Miksi pitäisi ostaa vain 3 kertaa vuodessa 800 eurolla. Viimeksi tänään ostin osakkeita 30 eurolla. 

Vierailija
72/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ostaa vain 3 kertaa vuodessa 800 eurolla. Viimeksi tänään ostin osakkeita 30 eurolla. 

Sanoiko joku jossain että pitäisi? Tuohan nyt oli vain esimerkki. Jos haluaa tehdä homman vaivattomasti, ostaa harvemmin. Mutta voi ostaa useamminkin. Mitä muuten ostit?

Vierailija
73/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

riippuu kuluista. 

Vierailija
74/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko joku jossain että pitäisi? Tuohan nyt oli vain esimerkki. Jos haluaa tehdä homman vaivattomasti, ostaa harvemmin. Mutta voi ostaa useamminkin. Mitä muuten ostit?

TC Transcontinentalia. 

Vierailija
75/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Palstan valehtelijat ovat taas kokoontuneet. Ei kellään ole oikeasti mitään säästöjä tai merkittävää omaisuutta.

Vierailija
76/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidäpä kuule kirjaa vaikka pari kuukautta ostoihin ja menoihin mulla pakolliset menot kuussa on 4-500e. Kaiken muun saan sijoitettua, mitä jää asuntolainalta tilille aika äkkiä huomaat miten paljon sulla menee kuussa kaikkeen turhaan rahaa

Jos kaikki olisivat kuten tämä kituuttelija, loputkin firmat menisivät Suomessa konkurssiin. Raha kuuluu kiertoon.

-Palveluiden käyttäjä.

Täähän oli nyt kunnon aivopieru mistäs sä kuvittelet, että ne yritykset saa valuttaa toimiakseen, jos ei sijoittajiltakin?

Vierailija
77/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no vähintään tuon verranhan tulee kuukausittain osingoista kaikille edes alkeellisesti talouttaan hoitaville. Helpostihan sen sijoittaa. 

Vierailija
78/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Palstan valehtelijat ovat taas kokoontuneet. Ei kellään ole oikeasti mitään säästöjä tai merkittävää omaisuutta.

On se kurjaa, kun tajuaa, että osalla ihmisistä on pitkäjänteisyyttä eikä kaikki pitää saada nyt ja heti ja sitten ihmetellään kun ollaan persaukisia ja syytetään vaikka hallitusta 

Vierailija
79/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni kuussa (välillä enemmän kun isompi palkka, välillä 0 kun joku isompi meno) 22v ajan. Nyt omistusten arvo 640k. Indeksirahastoihin ja osinko-osakkeisiin. Joo bitcoin olisi tuottanut paremmin 😆 

Vierailija
80/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin yhden perityn asunnon ja tilille tuli 6 numeroinen summa. Tuskin kovin äkkiä olisin sitä säästänyt.