Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos säästät 500€ kuussa kestää yli 16v saada 100 000 euroa kasaan

Vierailija
09.07.2025 |

Ja veikkaan että kukaan ei pysty säästämään 500€ 16 vuotta putkeen. Eli suurin osa palstalaisista on valehtelijoita. Korkoa korolle merkkaa jotain mutta ei paljoa 

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pystyisi? Minulle sekä vaimolleni jää kuukausittain molemmille enemmänkin säästöön. Olemme lapsettomia eikä myöskään autoa eikä ylisuurta asuntolainaa. Valintoja. 

Vierailija
42/90 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monikin pystyy. Eikä se mitään, vaikka ei pystyisikään säästämään joka kuukausi putkeen. Silloin säästöt vaan karttuvat hitaammin, mutta karttuvat kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitteko ajatelleet nauttia niitten sijoitustenne tuotoista myös jossain vaiheessa, vai ihanko vaan säästmisen vuoksi säästätte?

Nautin elämästäni myös samalla kun säästän. En laita kaiklea ylimääräistä säästöihin. 

Vierailija
44/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta kasvatettu opiskelijoiksi asti, sijoitusomaisuutta vähän yli miljoona, johon kohdistuu noin 400t velkaa. Tuotot menevät tällä hetkellä velan lyhennykseen tietysti, mutta noin 60v iässä kuvio on valmis ja tuotoilla voi elää. Aloittaessa sijoituksiin meni ehkä juuri tuo 500€/kk, mutta nyt menee jo paljon enemmän. 

Meillä on palkkatuloihin verrattuna pienet eläkekertymät ja suhteellisen korkeat eläkeiät, niin sijoitustuotto on erittäin mukava lisä sinne viimeiseen noin 30 elinvuoteen. Olemme siis hyväkuntoisia koulutettuja ihmisiä, mies huomattavan pitkäikäistä sukua ja omassakin suvussa naiset saavuttaneet kyllä 90 v ikää kotona itsenäisesti asuen. On siis täysin mahdollista, että meillekin osuu pitkä vanhuus kohdalle. Minusta olisi ankeaa syödä pääomaa luottaen siihen, että kuolee vaikka 85-vuotiaana. Mahtaisi olla mukava fiilis, jos edelleen 84-vuotiaana kaikki muu sujuu, mutta kirstunpohja alkaa pilkottaa kun rahat on käytetty.

Lisäksi tuotoilla eläminen jättää itse pääoman perinnöksi lapsille, jotka juuri siinä kohtaa tarvitsevat rahaa oman vanhuutensa turvaksi. Näin jokaisella sukupolvella vuorollaan on turvattu vanhuus. Tuotoillahan voi elää ihan loputtomiin, kunhan aika ajoin pystyy maksamaan perintöverot. 

Vierailija
45/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ensin saisi ylimääräisen 500 euroa, jonka voisi laittaa säästöön? Ja vieläpä joka kuukausi?

5 euroa saattaisi onnistua.

Vierailija
46/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ensin saisi ylimääräisen 500 euroa, jonka voisi laittaa säästöön? Ja vieläpä joka kuukausi?

Palkasta.

Vierailija
47/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi lasta kasvatettu opiskelijoiksi asti, sijoitusomaisuutta vähän yli miljoona, johon kohdistuu noin 400t velkaa. Tuotot menevät tällä hetkellä velan lyhennykseen tietysti, mutta noin 60v iässä kuvio on valmis ja tuotoilla voi elää. Aloittaessa sijoituksiin meni ehkä juuri tuo 500€/kk, mutta nyt menee jo paljon enemmän. 

Meillä on palkkatuloihin verrattuna pienet eläkekertymät ja suhteellisen korkeat eläkeiät, niin sijoitustuotto on erittäin mukava lisä sinne viimeiseen noin 30 elinvuoteen. Olemme siis hyväkuntoisia koulutettuja ihmisiä, mies huomattavan pitkäikäistä sukua ja omassakin suvussa naiset saavuttaneet kyllä 90 v ikää kotona itsenäisesti asuen. On siis täysin mahdollista, että meillekin osuu pitkä vanhuus kohdalle. Minusta olisi ankeaa syödä pääomaa luottaen siihen, että kuolee vaikka 85-vuotiaana. Mahtaisi olla mukava fiilis, jos edelleen 84-vuotiaana kaikki muu sujuu, mutta kirstunpohja alkaa pilkottaa kun

Seuraavasta sukupolvesta tuleekin sitten Joel Harkimoita tuolla reseptillä.

Vierailija
48/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 115 tonnia sijoituksissa. Velkaa on tonni. Kun pääomaa kertyy niin se alkaa tuottamaan. Korkoa korolle merkkaa todella paljon.

Vierailija
49/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästät 500 euroa kuuss 16v pieniriskiseen rahastoon, jonka odotus on vain 3% tuotto vuodessa, on sinulla 123 000 euroa 16v jälkeen. 

Itse säästän rahastoihin yli tonnin kuussa. 

Vierailija
50/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos säästät 500 euroa kuuss 16v pieniriskiseen rahastoon, jonka odotus on vain 3% tuotto vuodessa, on sinulla 123 000 euroa 16v jälkeen. 

Itse säästän yli tonnin kuussa korkeaosinkoisiin osakkeisiin. Tuotto on paljon parempi.

Vierailija
51/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidäpä kuule kirjaa vaikka pari kuukautta ostoihin ja menoihin mulla pakolliset menot kuussa on 4-500e. Kaiken muun saan sijoitettua, mitä jää asuntolainalta tilille aika äkkiä huomaat miten paljon sulla menee kuussa kaikkeen turhaan rahaa

Vierailija
52/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevästi sijoittamalla sen voi saada 8 vuoteen

Vierailija
53/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse säästän yli tonnin kuussa korkeaosinkoisiin osakkeisiin. Tuotto on paljon parempi.

Osakkeet on aina riski kymmeniin osakkeisiin sijoitetut rahaston on omaisuuden turvan kannalta helpompia, mutta ei ei välttämättä tuota yhtä paljon kuin onnenkaupalla osakkeisiin sijoitettuna. 

Vierailija
54/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan ap on. Ei kukaan voi olla noin tyhmä paitsi että kyllä voi.  

Maailma on täynnä narisijoita, jotka valittavat ettei pysty säästämään tai sijoittamaan kun kaikki raha menee elämiseen.

Samaan aikaan saatetaan pistää aski tupakkaa palamaan päivässä. Siihen kolmeen sataan euroon on sitten varaa taikka moneen muuhun tyhjänpäiväiseen.

Vierailija
55/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkeet on aina riski kymmeniin osakkeisiin sijoitetut rahaston on omaisuuden turvan kannalta helpompia, mutta ei ei välttämättä tuota yhtä paljon kuin onnenkaupalla osakkeisiin sijoitettuna. 

Onnenkaupalla... No usko vain niihin sijoituskliseisiin sitten, minä ostelen jatkossakin "onnenkaupalla" ja "riskillä" sellaisten firmojen osakkeita joiden kaaduttua ei ole mtiään muutakaan jäljellä ja raha muutenkin arvotonta.

Vierailija
56/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitteko ajatelleet nauttia niitten sijoitustenne tuotoista myös jossain vaiheessa, vai ihanko vaan säästmisen vuoksi säästätte?

Ehkäpä viimeistään eläkkeellä.. ei tartte pihistellä, kun eläkkeen lisäksi on 20-30v säästöt. 

Vierailija
57/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ruveta tässä arvioimaan Joel Harkimoa millään tavalla, enkä hänen elämäänsä erityisemmin tunne, mutta jos tarkoitus oli moittia lapsia liian hyväosaiseksi tottumisesta, niin tämä ei ole meillä huolenaihe. Lapset opiskelevat hyviin ammatteihin ja ovat olleet ihan normaalisti kesätöissä ja muissa nuorten aikuisten töissä, jotka ovat tyypillisesti aika työläitä ja pienipalkkaisia hommia. Hyvä niin. Lapset saavat todennäköisesti perintöä sitten joskus 60v iässä, niin eiköhän heillä ole ihan hyvät syyt järjestää itselleen koulutus, työ ja omat tulot ennen sitä. Eläkesäästämisen kanssa he voivat ottaa rennommin, se on ihan totta. Kumpikin on silti jo aloittanut aivan pienimuotoisen sijoittamisen. 

Tietysti jos lapsi olisi jotenkin joutumassa pulaan, pystyisimme jossain määrin auttamaan. Ja esimerkiksi takuuvuokran olen maksanut molemmille. Autoa saa lainata, jotain tarpeellisia taloustavaroita on annettu joululahjana tai synttärilahjana. Jos ruokaraha loppuu, voidaan käydä yhdessä kaupassa ostamassa kaappiin peruselintarvikkeita. Meillä ei kuitenkaan ole semmoisia omaisuuksia, mistä voisi lapsille lahjoitella mitään isompaa, kuten vaikka asuntoja tai autoja tai vastaavia. Se miljoonan sijoitusomaisuus on tarkoitettu tosiaan oman vanhuuden turvaksi, ei sitä hassata menemään lasten makeaan elämään. On tosi kummallinen ajatus, että vanhempien rahat jotenkin olisivat noin vaan jaettavissa lapsille, kun vanhemmat ovat vielä itse elossa. Kyllä elossa olevan ihmisen pitää huolehtia omasta taloudestaan, eikä elävän ihmisen omaisuus ole vielä mitään perintöä, joka kuuluisi seuraavalle sukupolvelle.

Vierailija
58/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi säästää jotain 100 000 euroa. Nautin vaan elämästä ja sitten, kun rahat loppuu, niin ei muuta kuin sosiaalitukia hakemaan 

Vierailija
59/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnenkaupalla... No usko vain niihin sijoituskliseisiin sitten, minä ostelen jatkossakin "onnenkaupalla" ja "riskillä" sellaisten firmojen osakkeita joiden kaaduttua ei ole mtiään muutakaan jäljellä ja raha muutenkin arvotonta.

Niin se on omavalinta jotkut ostelee osinkojatuottoja toiset kasvuosuuksia. 

Vierailija
60/90 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi säästää jotain 100 000 euroa. Nautin vaan elämästä ja sitten, kun rahat loppuu, niin ei muuta kuin sosiaalitukia hakemaan 

Haet jos on ja josmon, niin et tiedä, miten suuret ne on ei ole olemassa mitään takeita, että sosiaalituet olisi olemassa kymmenien vuosien päässä saati semmoisina, kun nykyään ne tunnetaan

voidaan sitten kymmenien vuosien päästä kysyä, mikset säästänyt ja elit ilman huolenpäivää, kun itket sillan alla pahvilaatikossa