Jos säästät 500€ kuussa kestää yli 16v saada 100 000 euroa kasaan
Ja veikkaan että kukaan ei pysty säästämään 500€ 16 vuotta putkeen. Eli suurin osa palstalaisista on valehtelijoita. Korkoa korolle merkkaa jotain mutta ei paljoa
Kommentit (90)
heh, mulla on mennyt se 1100 euroa automaattisesti sijoituksiin sen jälkeen kuin maksoin asuntolainen pois, voi olla että on jo mennyt toi 16 vuotta
Tuossa pitää ottaa huomioon myös mahdolliset korkotuotot. Ja sijoittamallahan se potti kasvaa tehokkaimmin.
Minä laitan joka kuukausi 1400 euroa säästöön. Enkä lopettanut kun oli se 100 tonnia kasassa.
Miksi ei voisi säästää? Ei niitä kannata tilille laittaa. Indeksirahastoon. Jos säästät 500€ kuussa, niin maltillisella 6%:n korolla sinulla on 160 000 euroa 16 vuoden päästä.
Unohdit että täällä kaikki saa nettona käteen 5000 e ja kaikki muut lainat on jo maksettu ja laskujakin on vaan muutama joihin menee max. 100e/kk ja ruokakauppaankaan ei mee paljo mitään.
Niinpä. Minä kiljuisin onnesta jos ois niin hyvä palkka että jäis ees 500e/kk säästöön
Minä aloitin sijoittamisen vuonna 2009 ensin pienillä summilla rahastoihin ja siitä vähitellen suoriin osakesijoituksiin. Tänä kesänä meni 200.000 rikki. Lisäksi olen samaan aikaan maksanut asuntolainan pois ja omistan noin 300.000 euron arvoisen asunnon. Sijoituksiin laittamani summa on vaihdellut joka kuukausi, joskus en ole laittanut yhtään ja toisinaan taas useamman tuhat euroa kerralla.
Miks et laita kakkosasuntoa vuokralle? Siitä saa helposti 500€ - 1000€ lisää kuukaudessa.
Oletko kuullut perinnöistä? Itse perin yli 700k arvoisen talon ja tilan jossa minulla ei ole ikinä ollut pienintäkään aikomusta asua.
En ole säästänyt penniäkään elämässäni ja silti pääomatuloja tulee noin duunarin palkan verran vuodessa.
Kaikki eivät ole saaneet rahojaan "säästämällä".
Todella huonoa sijoittamista.
Pääoma kuuluu tuplata muutamassa vuodessa.
Tenbäggerit on hyvvii.
Joo, ja kun otat pankista 100 000e, niin joudut maksamaan 160 000e takaisin. Kyllä palkat on pieniä. Muutama ryhmä tienaa paremmin, kuten poliitikko, lentokapteeni, lääkäri, tuomari. Viisas kusettaa tyhmältä rahat pois, Björn Wahlsroos, Jari Sarasvuo, Sanna Marin, Sara Sieppi, Jaajo Linnonmaa jne jne.
Ihmiset jotka uskovat siihen miten helppoa tuo on, ovat todennäköisesti laittaneet rahaa sijoituksiin/rahastoihin ja/tai olleet samassa vakityössä vuosikymmeniä. Talous on ollut historiallisesti ennennäkemättömässä noususuhdanteessa aina 90-luvun lamasta alkaen, niin onhan se ollut helppoa.
Jos 2020-luvulla aloitat työelämässä ja alat säästöjä kerätä, niin tilanne on täysin erilainen.
Itse olen yrittänyt n. 400 euroa kuussa saada säästöön, mutta aina sieltä joutuu väliin rokottamaan, ja kun on sijoituksia ollut niin tässä vaiheessa ne ovat n. 3000 euroa ja 20-30 % tappiolla.
Vaikea itse tehdä asialle paljoa jos on syntynyt väärän aikaan.
Säästän vuodessa vähintään jotain 24k.
Mä maksoin asuntolainaa 15 vuotta 500 kuussa. Nyt asun velattomassa ikiomassa.
Olen säästänyt yli 100000 euroa. Minulla on halpa vuokra ja aika hyvä palkka ollut 20 vuotta. En ole matkustellut enkä ottanut lainaa koskaan. Nuorena just ajattelin että parempi säästää kuin maksaa lainaa ja vastiketta asunnosta. Isäni osti minulle auton joskus enkä tarvinnut lainaa siihenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan joka kuukausi 1400 euroa säästöön. Enkä lopettanut kun oli se 100 tonnia kasassa.
Minä saan vähän yli 1400 työeläkettä kuussa nettona. Ei tule paljoa sijoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan vähän yli 1400 työeläkettä kuussa nettona. Ei tule paljoa sijoitettua.
Minä en saa edes tuon vertaa, mutta silti saan sijoituksiin yli 200 euroa joka kuukausi. Toki isona apuna on velaton omistusasunto ja puoliso, joka maksaa puolet yhteisistä kuluista. Olen onnistunut karsimaan omista menoista turhat pois.
Voihan sitä kaiken ylimääräisen laittaa säästöönkin ja jättää elämättä. Onpahan sitten vanhana ja raihnaisena paljon rahaa. Toiset tykkää, toiset ei
Itse laittanut 100-500€/kk Bitcoiniin. Kohta 10v sijoittanut tällä tyylillä. Milli kohta kasassa.
Meikä säästi 1000 euroa kuussa ja sai 200 000 kasaan.