"MENE TÖIHIN" huutelijoille kysymys
Vastaa rehellisesti. Jos jäisit nyt työttömäksi, niin huutaisitko itsellesi "MENE TÖIHIN"? Olisitko vuorokaudessa laiska, kaljaa kittaava, sohvalla makaaja, jos siis tulisit irtisanotuksi muutosneuvotteluissa?
Jos et tiedä mikä on muutosneuvottelu, niin googlaa.
Vai kuvitteletko, että pääset heti samalla sekunnilla uuteen työhön?
Vai kuvitteletko, että et koskaan voisi joutua irtisanotuksi muutosneuvotteluiden vuoksi?
Vai miksi olet niin ilkeä juntti ja itseäsi täynnä oleva ylpeä ihminen?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin sitä mieltä, että jos kukaan ei palkkaisi, niin se työ ja toimeentulo pitäisi keksiä sitten itse. Eli toimia vaikka alkuun kevytyrittäjänä ja myydä omaa osaamistani asiakkaille.
Kuten mitä? Mitkä ovat erikoistaitosi joita myisit?
Sitä mitä teen nytkin.
Eli mitä, palstailet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin sitä mieltä, että jos kukaan ei palkkaisi, niin se työ ja toimeentulo pitäisi keksiä sitten itse. Eli toimia vaikka alkuun kevytyrittäjänä ja myydä omaa osaamistani asiakkaille.
Sitä mitä teen nytkin.
Mitä alaa, vai oliko tuo sulla vain keksittyä läpän heittoa?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin työtön, olisin ensin kannustinloukussa. Tekisin jotain duunia ilmaiseksi itselleni, jolla kuvittelisin työllistyväni tai saavani rahaa. Olisi oikeasti harkinnan paikka, mikäli kävisi niin että töitä ei irtoisi ennen päivärahoille tippumista. Kaiketi lähtisin miettimään mikä olisi toinen ala mihin voisia opiskella ja yrittäisin päästä myös tuolle alalle töihin, vaikka sitten hanttihommiin.
EI pahalla, mutta huomaa ettet ole ikinä ollut työtön. Päiväraha alkaa heti juosta kun olet työtön ja työkkäriin pitää ilmoittautua. Ilmaiseksi myös tehnyt nuorena töitä, mutta käytettiin vain hyväksi, ei koskaan irronnut sitä kautta palkka töitä. Luvattiin kyllä. Kenenkää ei pidä tehdä ilmaiseksi töitä, ei me olla Afganistanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yrittäjyys vaadi yleensä velkaa, tai ainakin jos haluaa kunnon yrityksen, ei mitään kevytyrittäjä näperrystä. Mitä jos et saisi velkaa pankista, pankki ei myöntäisi?
Ei vaadi velkaa. Teen kotona töitä, kannettava oli jo. Ainut investointi oli joku Oy:n rekisteröinti netissä alle. Olisiko ollut jotain 250 euroa. Sitten pääsi laskuttamaan. Tämä toki täysin kiinni siitä millaisen firman on perustamassa.
Vierailija kirjoitti:
Minut on irtisanottu YT-neuvotteluiden jälkeen ja hankin uuden työpaikan jo irtisanomisaikana. Siksi en oikein ymmärrä näitä, jotka jäävät työttömiksi samantien ilman mitään ennakkovaroitusta tai neuvotteluja. Oikeastiko noin 300 000 työttömän työsuhde on päättynyt koeaikana?
Palstalla työttömyys tulee aina yllätyksenä, yhtäkkiä sitä vain on ilman työpaikkaa ja samantie on tilikin tyhjä, vaikka työvuosia olisi takana 20. Työttömällä on tietenkin kesämökki ja aina muistutetaan, että toimeentulotukea ei saa, jos ei myy mökkiä ihan kuin jokaisen työttömän ensisijainen tehtävä olisi hakea toimeentulotukea.
Ja jos nyt jään työttömäksi, niin ei pelota. Lainaa ei ole, sijoitukset tuottavat mukavasti. Jotain hyötyä on siitä, että ei ole maksanut elämyksistä itseään kipeäksi.
Valmistuin työttömäks. Harkkapaikkakin meni konkurssiin että joo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä teen nytkin.
IT-hommia.
Menisin töihin tai opiskelemaan melko pian. Eri asia miten äkkiä saisin uuden työn.
Vierailija kirjoitti:
Olen päässyt kaikkin kolmeen työpaikkaan joissa olen ollut työhistoriani aikana, menemällä kysymään paikan päältä niitä töitä. Ei niitä mistään te-keskuksesta jaella.
Ei jaetakaan vaan hämärä taho ikään kuin rakastuu sinuun ja soittaa kortistoon, että olisko sen ja sen nimimen henkilö täällä töissä ja saisko sen ja sen puhelinnumeron ja sitten soittaa sulle ja kysyy töihin.
Omien tietojen luovuttamisen voi kieltää ruksimalla kohdan, että työnantajat ei voi ottaa yhteyttä. Silloin eivät voi soittaa kotiin. Tai sinun tietojasi EI SAA luovuttaa.
Tästä huolimatta siellä on aina joku ymmärtämätön töissä joka luovuttaa luvatta eteenpäin tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Minut on irtisanottu YT-neuvotteluiden jälkeen ja hankin uuden työpaikan jo irtisanomisaikana. Siksi en oikein ymmärrä näitä, jotka jäävät työttömiksi samantien ilman mitään ennakkovaroitusta tai neuvotteluja. Oikeastiko noin 300 000 työttömän työsuhde on päättynyt koeaikana?
Palstalla työttömyys tulee aina yllätyksenä, yhtäkkiä sitä vain on ilman työpaikkaa ja samantie on tilikin tyhjä, vaikka työvuosia olisi takana 20. Työttömällä on tietenkin kesämökki ja aina muistutetaan, että toimeentulotukea ei saa, jos ei myy mökkiä ihan kuin jokaisen työttömän ensisijainen tehtävä olisi hakea toimeentulotukea.
Ja jos nyt jään työttömäksi, niin ei pelota. Lainaa ei ole, sijoitukset tuottavat mukavasti. Jotain hyötyä on siitä, että ei ole maksanut elämyksistä itseään kipeäksi.
Tjaa, riippuu ammatista ja paikkakunnasta jos saa heti töitä. Tuo on varmaan tapahtunut Marinin hallituksen aikana, kokeile nyt Orpon hallituksen aikana hakea töitä, et pääse edes haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päässyt kaikkin kolmeen työpaikkaan joissa olen ollut työhistoriani aikana, menemällä kysymään paikan päältä niitä töitä. Ei niitä mistään te-keskuksesta jaella.
Ei jaetakaan vaan hämärä taho ikään kuin rakastuu sinuun ja soittaa kortistoon, että olisko sen ja sen nimimen henkilö täällä töissä ja saisko sen ja sen puhelinnumeron ja sitten soittaa sulle ja kysyy töihin.
Omien tietojen luovuttamisen voi kieltää ruksimalla kohdan, että työnantajat ei voi ottaa yhteyttä. Silloin eivät voi soittaa kotiin. Tai sinun tietojasi EI SAA luovuttaa.
Tästä huolimatta siellä on aina joku ymmärtämätön töissä joka luovuttaa luvatta eteenpäin tietoja.
Korjaan eli töissä vaan kortistossa.
Eli siellä on naimisissa olevia kuolaavia ukkomiehiä, jotka rakastuu johonkin (mielikuvaan) ja haluavat sen takia sinut heille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä teen nytkin.
Eli? Soitat suutasi? Myyt persettä?
Vierailija kirjoitti:
Joo niin silloin ennen vanhaan tehtiin.
Ei nykyään minnekkään mennä vain kysymään töitä spontaanisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä teen nytkin.
IT-hommia.
Eli roikut palstalla XD Mahtavia IT-hommia, hermanni.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
MENE HAUTAAN!
Vierailija kirjoitti:
Eivät ajattele noin pitkälle, koska uskovat olevansa niin korvaamattomia firmalle etteivät koskaan joudu työttömäksi.
Mulle kerran yks pomo sanoi, ettei yksikään työntekijä ole korvaamaton. Ja että työntekijä on vain kuluerä. WAU!
Siitä että hän räppää perseenreikäänsä
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Oletko autisti? Vaivaako tourette? Onko sinulla harhoja ja pakkoajatuksia? Soita 112.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niin silloin ennen vanhaan tehtiin.
Ei nykyään minnekkään mennä vain kysymään töitä spontaanisti.
Mä näin LinkedInissä oikeasti jonkun postauksen jossa oli soitettu poliisit paikalle, kun joku oli mennyt firmaan kysymään noin vain töitä kuten ennen vanhaan.