Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"MENE TÖIHIN" huutelijoille kysymys

Vierailija
09.07.2025 |

Vastaa rehellisesti. Jos jäisit nyt työttömäksi, niin huutaisitko itsellesi "MENE TÖIHIN"? Olisitko vuorokaudessa laiska, kaljaa kittaava, sohvalla makaaja, jos siis tulisit irtisanotuksi muutosneuvotteluissa? 

Jos et tiedä mikä on muutosneuvottelu, niin googlaa. 

Vai kuvitteletko, että pääset heti samalla sekunnilla uuteen työhön?

Vai kuvitteletko, että et koskaan voisi joutua irtisanotuksi muutosneuvotteluiden vuoksi?

Vai miksi olet niin ilkeä juntti ja itseäsi täynnä oleva ylpeä ihminen? 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan hämmästyttää nämä jotkut poliitikot, ei pahalla, mutta kuvittelevat ihmisten haluavan automaattisesti hakeutuvan samalle alalle kuin he. Ei käy mielessä edes sekuntiakaan, että tuo ei välttämättä tykkää samoista asioista kuin minä tai tuo ei halua tähän ammatiin niin kuin minä.

Siis tämä on minusta melko hämmästyttävää. Siis ei edes käy mielessä, että joku muu haluaisi olla jollakin muulla alalla. Pidetään sitä omaa alaa niin erinomaisena ja eletään ikään kuin kuplassa.

Ei minulle ainakaan tulisi mieleenikään kuvitella, että kaikki pitävät samoista asioista kuin minä tai kaikki haluavat olla niin kuin minä. Ei tietenkään. Ei missään tapauksessa.

Vierailija
82/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt kaikkin kolmeen työpaikkaan joissa olen ollut työhistoriani aikana, menemällä kysymään paikan päältä niitä töitä. Ei niitä mistään te-keskuksesta jaella.

Joo niin silloin ennen vanhaan tehtiin.

Ei nykyään minnekkään mennä vain kysymään töitä spontaanisti.

Oliver Stubb meni eli siis laittoi viestiä UPIn pomolle ja sai kesäpestin. Muut samaa pestiä hakemuksilla hakeneet ja heistä haastatteluun valikoituneet eivät työtä saaneet. Eivät kuulemma olleet yhtä "motivoituneita" kuin oikean sukunimen omaava Oliver.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ei halua työtä mistä maksetaan huonoa palkkaa vaan työttömät haluaa heti sen hyväpalkkaisen istumatyön eli työn mistä saa sen 4000e/kk ja sitten voit vaikka etäillä.

Vierailija
84/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään se paras pelle joka esiintyy näyttävimmin töitä hakiessaan saa paikan, ihan sama mitä osaa.

Kuten Oliver?

Vierailija
85/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ei halua työtä mistä maksetaan huonoa palkkaa vaan työttömät haluaa heti sen hyväpalkkaisen istumatyön eli työn mistä saa sen 4000e/kk ja sitten voit vaikka etäillä.

Näistä paikoista on äärimmäistä kilpailua ja työttömät tietävät niiden olemassaolon. Haluavat viimeiseen asti päästä johonkin istumatyöhön kun eivät ymmärrä että ei niitä vain kaikille ole, pelkästään lahjakkaimmille.

Vierailija
86/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi m aahanmuutto kasvaa, koska suomalaisten patistaminen huonopalkkaiseen työhön on kuin rautalankaa vääntämistä.

Vierailija
87/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi m aahanmuutto kasvaa, koska suomalaisten patistaminen huonopalkkaiseen työhön on kuin rautalankaa vääntämistä.

Itse olisin enemmän kuin kiitollinen työstä mistä saa 2000-2500 euroa, mutta ei niitäkään ole.

Vierailija
88/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin sitä mieltä, että jos kukaan ei palkkaisi, niin se työ ja toimeentulo pitäisi keksiä sitten itse. Eli toimia vaikka alkuun kevytyrittäjänä ja myydä omaa osaamistani asiakkaille.

Kuten mitä? Mitkä ovat erikoistaitosi joita myisit?

Ei hänellä ole mitään myytävää. Suojatyöpaikassa kökkii nytkin.

Vierailija
89/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän julmaa, mutta Pareton laki, eli 80/20 -periaate toimii tässäkin asiassa.

Eli, noin 20 %:a ikäluokasta on yhteiskunnan ulkopuolella, tavalla tai toisella, eikä itsestään pysty huolehtimaan tai muuten sopeutumaan normien mukaiseen toimintaan.

Valitettavasti.

Vierailija
90/90 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän julmaa, mutta Pareton laki, eli 80/20 -periaate toimii tässäkin asiassa.

Eli, noin 20 %:a ikäluokasta on yhteiskunnan ulkopuolella, tavalla tai toisella, eikä itsestään pysty huolehtimaan tai muuten sopeutumaan normien mukaiseen toimintaan.

Valitettavasti.

"normien mukainen toiminta" Tässä liberaalisessa yhteiskunnassa aihe "normi" voidaan kyseenalaistaa raskaalla kädellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän