Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaisia puhelimia ostatte lapsillenne?

Vierailija
09.07.2025 |

Mihin kiinnitätte ostossa huomiota muuhun kuin hintaan?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko perheellä iPhonet. Lapset saavat vanhempien vanhat. Helpompaa, kun koko perhe käyttää samaa valmistajaa. Näin erilaiset yhteiskalenterit ja muut perhejaot onnistuvat helposti. Ja aina löytyy tekninen tuki oman perheen sisältä. 

Vierailija
22/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat vanhempien vanhat puhelimet, kun me päivitämme uusiin. 

Huon. Eikö teitä haittaa ettei noi lasten puhelimet sitten saa softapäivityksiä?

Ei ne niin vanhoja ole. Me vaihdetaan omat puhelimet noin kolmen vuoden välein. 

Usein vaihdatte puhelimet..minulla on 6 vuotta vanha puhelin älypuhelin jossa pelaa kaikki tarvittavat appsit ja kaikin puolin erittäin käyttökelpoinen ....softa päivitysten vuoksi toki olen hieman  harkinnut mutta en raaski laittaa hyvää laitetta laatikkoon

Eri syistä. Useimmiten akku alkaa olla finito. Se sitten vaihdetaan ja annetaan puhelin nuorisolle. Tarvitaan työssä puhelimelta paljon tehoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huon. Eikö teitä haittaa ettei noi lasten puhelimet sitten saa softapäivityksiä?

Usein vaihdatte puhelimet..minulla on 6 vuotta vanha puhelin älypuhelin jossa pelaa kaikki tarvittavat appsit ja kaikin puolin erittäin käyttökelpoinen ....softa päivitysten vuoksi toki olen hieman  harkinnut mutta en raaski laittaa hyvää laitetta laatikkoon

Eri syistä. Useimmiten akku alkaa olla finito. Se sitten vaihdetaan ja annetaan puhelin nuorisolle. Tarvitaan työssä puhelimelta paljon tehoja.

Mitä duunia teet sillä?

Vierailija
24/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla 12v lapsella on iPhone 15. En nyt muista mitä maksoi. Me vanhemmat maksoimme osan, lapsi osan itse. Teki myös vuoden määrättyjä kotitöitä ja sai muita velvollisuuksia ennen kuin sai puhelimensa. On pitänyt siitä todella hyvää huolta, kun joutui tekemään niin paljon ja kauan töitä sen eteen. Jatkossakin kalliimmat ostokset pitää ansaita ensin. 

Vierailija
25/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saivat yhdessä vaiheessa vanhempien vanhoja puhelimia. Ihan eka puhelin oli halvin ja yksinkertaisin malli. Noin 12 vuotiaasta lähtien ovat ostaneet itse puhelimensä säätettyään kuukausi- ja lahjarahoista, jotta saivat mieleisensä. 

Miksi vanhoka? Haittaako sinua ettei noita enää päivitetä?

Päivitysten loppuminen taitaa olla vain Androidin ongelma. 

Vierailija
26/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliissa puhelimessa on usein pidempi elinkaari jossa on pidemmät päivitykset,laitteet on monipuolisempi. Ja tehokkaimpia ja laadukkaammat kuori rakenteet..

Kun ostaa 1000 euron puhelimen on siltä syytä odottaa 5 vuoden elinkaarta..

Esim 4 vuotias läppäri tekniikaltaan ja ominaisuuksiltaan on vielä uusi.

Vierailija
27/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saivat yhdessä vaiheessa vanhempien vanhoja puhelimia. Ihan eka puhelin oli halvin ja yksinkertaisin malli. Noin 12 vuotiaasta lähtien ovat ostaneet itse puhelimensä säätettyään kuukausi- ja lahjarahoista, jotta saivat mieleisensä. 

Miten kauan sitten lasten puhelimiin tuli viimeinen päivitys?

Vierailija
28/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on mutta vanha Android ei tee laitteesta käyttökelvotonta ..tietoturvavouhkaakilöe le tämä on vain uusien laitteiden myynti keino.

Vierailija
29/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on mutta vanha Android ei tee laitteesta käyttökelvotonta ..tietoturvavouhkaakilöe le tämä on vain uusien laitteiden myynti keino.

Minä näpyttelen tätäkin tekstiä 5 vuotta vanhalla laitteella joka on ominaisuuksiltaan täysin nykyaikainen 

Androidikln on. 10 versio ja tietoturvapäivotyksiä ei ole tullut 3 vuuoteen..

Aikanaan laitteet säännöllisesti haitta ja virusten varalta ja ei ole tullut yhtään vastaan

Vierailija
30/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaan ja että laatu on vähintään ok..Ei mitään ihan rimpulaa viitsi ostaa. Joku 200-300€ kuten pitäis 14 vuotiaalle ostaa uus puhelin  niin ei vielä viitsi yli 500€ luuria ostella. Muuten ostaisin Realme GT7 / GT 7 T.

Vierailija
31/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisten perheiden lasten puhelimet muuten aiheuttavat niin paljon polemiikkia? En puhu nyt tästä avauksesta, mutta noin yleensä ottaen esim paheksutaan, kun alakouluikäisillä on iPhonet. Jos perheen lapset saavat vanhempiensa vanhat puhelimet, niin onhan se nyt helvetin paljon järkevämpää kuin se, että heille ostetaan uudet Androidit vain siitä syystä, että lapsilla pitää olla halvat puhelimet. 

Vierailija
32/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut ostaa puhelimia 14 vuoteen kun saan töistä aina uuden kun haluaa ja vuoden kahden vanha menee lapsille.

Vierailija
33/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimessa paljon tehoja tarvii vain pelaamiseen.. minulla kaikki appsit pelaa hyvin vielä 5 vuotta vanhalla keskisarjan puhelimella

Vierailija
34/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalleinta ja parasta ostetaan teinitytölle aina, niin ei ainakaan sen vuoksi kiusata. Vähintään kerran vuodessa vaihdetaan myös uusimpaan malliin ja yleensä silloin tuo nyt tokaluokkalainen kuopus saa teinin vanhan. Tällä hetkellä tytöllä on Applen iPhone 16 Pro Max, joka maksoi ostettaessa noin 3.500 euroa.

Vierailija
35/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliissa puhelimessa on usein pidempi elinkaari jossa on pidemmät päivitykset,laitteet on monipuolisempi. Ja tehokkaimpia ja laadukkaammat kuori rakenteet..

Kun ostaa 1000 euron puhelimen on siltä syytä odottaa 5 vuoden elinkaarta..

Esim 4 vuotias läppäri tekniikaltaan ja ominaisuuksiltaan on vielä uusi.

No luulis että 5 vuotta ainakin on 1000€ luurin elinkaari koska mulla kohta 3,5 vuotta vanha 200€ OnePlus eikä elinkaaren loppua vielä näy.

Vierailija
36/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvinnut ostaa puhelimia 14 vuoteen kun saan töistä aina uuden kun haluaa ja vuoden kahden vanha menee lapsille.

Saatteko ostaa ne työpuhelimet omiksi?

Vierailija
37/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset rikkoo helposti puhelimia..pudottelevat jatkuvasti..jos on paksu lompakko niin. Siitä vaan ostelette uusia puhelimia joka kuukausi..

Kummilapsi piti saada kans se kallis iPhone ..maksoi 600 euroa käytettynä

.alle puoli vuotta puhelin oli rikki kun oli pudonnut maahan ja korjauskelvoton.kotivakuutus maksoi parisataa euroa jota meni 100 euron omavastuu

Vierailija
38/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pitäisin mielummin tutun ja turvallisen ja antaisin uuden lapselle jos hän haluaa.

Vierailija
39/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalleinta ja parasta ostetaan teinitytölle aina, niin ei ainakaan sen vuoksi kiusata. Vähintään kerran vuodessa vaihdetaan myös uusimpaan malliin ja yleensä silloin tuo nyt tokaluokkalainen kuopus saa teinin vanhan. Tällä hetkellä tytöllä on Applen iPhone 16 Pro Max, joka maksoi ostettaessa noin 3.500 euroa.

Kallein  ei vaan ole aina paras.  Se pätee myös puhelimiin.

Vierailija
40/47 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne saa pitää sen jälkeen kun saa uuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi