Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä raittuiskaan kivaa ole.

Vierailija
08.07.2025 |

Kohta 8kk takana täysraittuitta rankan alkoholismin jälkeen. Töitä, velvollisuuksia ja arkea. Koskaan ei pääse rentoutumaan. Töissä vituttaa ja kotona turhauttaa. Sanotaan, että ilo löytyy uudelleen, kun raitistuu, mutta en kyllä muista, että olisin mitään innostusta mistään kokenut.

Ei sinällään. Ei se juominenkaan loppuaikana mitään juhlaa ollut vaan täyttä rappiota ja selviytymistaistelua, että takaisin en sinne halua.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tämä raittuiskaan kivaa ole"

HoHoHoo kaveri on umpikännissä edelleen, vain kännissä raittuiskataan.

Vierailija
22/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä vituttaa, niin vaihda työpaikkaa ja/tai kouluttaudu uudelleen. Niin minä tein. Ei vituta töissä enää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei rentoutuminen voi tarkoittaa vaikka saunaa ja hierontaa ja hyvää ruokaa?

Koska aivot. Ne ei lakkaa toimimasta ikinä. Olen melko älykäs. Äo 134. Aivot toimii kaiken aikaa ja näkee elämän turhuuden ja ihmisten typeryyden. Alkoholi auttoi.

Ap

Ihmisten vajavaisuuteen tottuu. Ole pyyteetön. Tarkkaile ja opi. Auta heitä. Näe ainutlaatuisuus.

Harvoin ne vajavaiset ihmiset ovat niitä autettavia, vaan he ovat heitä jotka typeryyttään pyörittävät tätä hyväksikäyttöön ja ahneuteen perustuvaa systeemiä mitään kyseenalaistamatta, koska "riittää kun hoitaa työnsä hyvin ja kesällä voi sitten vähän rentoutua".

Vierailija
24/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut vuoden juomatta, ei ole ollut vaikeuksia olla juomatta. Viina hammasta ei kolota. Rentoutuakin osaan, mutta kun mikään ei nyt tunnu miltään.

Tuntuu, etten saa iloa sitten yhtään mistään.

Juomisen lopetin, kun se lipittäminen alkoi ärsyttämään. Viiniä tykkäsin juoda, mutta toleranssi noussut, niin sai sitten kitara kerralla pari kolme pulloa, että tuntuu. Vahvimmista tuli vääränlainen humala. Pisti myös itkettämään.

Sitä seurasi usean päivän palautuminen ja se väsymys oli rankkaa.

Nyt ei niin väsytä, mutta onpa tylsää. En mä mitään järisyttävää kaipaa, mutta jotain... Onko tää juomattomuus nyt oikeasti tämän arvoista?

N53

Vierailija
25/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aivot. Ne ei lakkaa toimimasta ikinä. Olen melko älykäs. Äo 134. Aivot toimii kaiken aikaa ja näkee elämän turhuuden ja ihmisten typeryyden. Alkoholi auttoi.

Ap

Sama homma. Vaihdoin alkoholin pudiin, vähemmän haitallista kuin alkoholi ja ei mitään krapuloita, mutta kestää paremmin elämän turhuutta ja ihmisten typeryyttä.

Niin samaa mieltä että tuo voisi olla minun kirjoittama mielipide. Sille kannabiksen laittomuudelle on ihan onneton perustelu, porttiteoria. Uskomatonta että keksitty valhe riittää perusteluksi kiellolle.

Vierailija
26/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette pääse itseänne pakoon millään. Mitäs olette tunnevammsisia kusipäitä.

Elämä on kivaa kun oppii käsittelemään omat tunteensa.

Vierailija
27/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihmisten vajavaisuuteen tottuu. Ole pyyteetön. Tarkkaile ja opi. Auta heitä. Näe ainutlaatuisuus.

Harvoin ne vajavaiset ihmiset ovat niitä autettavia, vaan he ovat heitä jotka typeryyttään pyörittävät tätä hyväksikäyttöön ja ahneuteen perustuvaa systeemiä mitään kyseenalaistamatta, koska "riittää kun hoitaa työnsä hyvin ja kesällä voi sitten vähän rentoutua".

Ja kiskoo viinaa? Niin. Sun vihollinen on peilissä, juoppo kitisijä.

Vierailija
28/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alkoholismi ja huono kirjoitustaito liittyvät yhteen? 

Vierailija
29/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaas jotain muitakin elämyksiä kuin alkoholi.

Vierailija
30/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet auttaa.

Vierailija
31/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"alkoholi ei ratkase ongelmia, mutta eipä kyllä v i t t u maitokaan"

Vierailija
32/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa elämä on kyllä kokonaisuutena arvioiden voittopuolisesti v1ttumaista, joten v1tutuksesta ei kyllä pääse eroon mitenkään.

Vierailija
33/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaas jotain muitakin elämyksiä kuin alkoholi.

Tämä. Esim. psykedeelit ovat hyviä, niillä saa ihan oikeita elämyksiä.

Vierailija
34/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa elämä on kyllä kokonaisuutena arvioiden voittopuolisesti v1ttumaista, joten v1tutuksesta ei kyllä pääse eroon mitenkään.

Kannabiksella pääsee v-tutuksesta eroon. Se on yksi aika suuri syy miksi pajauttelen.

Vierailija
35/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut vuoden juomatta, ei ole ollut vaikeuksia olla juomatta. Viina hammasta ei kolota. Rentoutuakin osaan, mutta kun mikään ei nyt tunnu miltään.

Tuntuu, etten saa iloa sitten yhtään mistään.

Juomisen lopetin, kun se lipittäminen alkoi ärsyttämään. Viiniä tykkäsin juoda, mutta toleranssi noussut, niin sai sitten kitara kerralla pari kolme pulloa, että tuntuu. Vahvimmista tuli vääränlainen humala. Pisti myös itkettämään.

Sitä seurasi usean päivän palautuminen ja se väsymys oli rankkaa.

Nyt ei niin väsytä, mutta onpa tylsää. En mä mitään järisyttävää kaipaa, mutta jotain... Onko tää juomattomuus nyt oikeasti tämän arvoista?

N53

Ihan sama, että mikään ei tuntunut miltään.Hain apua tasapaksuuteen aloittamalla aikuisena juoksutreenit uudelleen, ja sain siitä endorfiinista jotain apua, mutta olisi pitänyt juosta varmaan maraton päivässä, jotta olisi selättänänyt sen tasapaksuuden. Absolutismin loppuminen tuli siinä vaiheessa kun vaimo sanoi, että koska minusta oli tullut niin iloton mies.

Vierailija
36/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole mitään onnea ja autuutta edes vuosikymmenen jälkeen vaikka itsekään en juomisaikoja takaisin halua. Yritän ajatella, että suurimmaksi osaksi tämä tympääntyminen elämään johtuu vain keski-ikäistymisestä ja sitä pitää vain sietää että elämä on yhtä päiväni murmelina-leffaa jossa päivät seuraa samanlaisina ankeina toisiaan.

Epäsäännöllinen vuorotyö työttömyysjaksoineen aiheuttaa vielä sen, että viikonpäivätkin menettää merkityksensä eli ihan sama onko tiistai vaiko sunnuntai, koska samalla tapaa edessä voi olla työ- tai työttömyyspäivä. Enää ei viikonloput/vapaat katko arkea säännöllisesti millään tavalla kuten nuorempana vaan viikot ja kuukaudet (vuodet) on yhtä ja samaa massaa. Elämästä puuttuu kaikki kohokohdat ja juhla, koska niin juhannus kuin joulukin tulee vietettyä ihan samalla tavalla yksin kotona ellei saa työvuoroa. 

Vierailija
37/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos töissä vituttaa, niin vaihda työpaikkaa ja/tai kouluttaudu uudelleen. Niin minä tein. Ei vituta töissä enää. 

Lucky you. Mulla oli eka vakkarityö se vähiten vituttava, vaikka huonoja päiviä oli silloinkin. Sen jälkeen on pitänyt vaihtaa työpaikkaa sekä työtäkin moneen kertaan ja aina menee vain huonompaan suuntaan.

Vierailija
38/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kokeilin täysraittiutta kolme kuukautta eli noin 100 päivää. Tein saman havainnon kuin säkin eli hemmetin tylsää elämää. No okei rahaa säästyi ja ma aamuna ei ollut krapula kun töihin meni mut ei oo mun juttu.

Vierailija
39/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta raittius on kivaa, koska minulle tulee juomisesta epämukava olo, joka vain haittaa rentoutumista.

Vierailija
40/49 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Yritä pysyä liikkeessä. Liiku, lue, kuuntele musiikkia, näperrä jotain ja yms. Tuottaa aivoihin hyvän olon tunnetta. Sauno ja ui kylmässä vedessä. Tunne jotain muuten olet vaan turta kuori. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä