Onko 8 huono numero?
Joku toisessa ketjussa on huolissaan ja pohtii, että pitäisikö lapsi laittaa tukiopetukseen, kun sai kasin enkusta... Eikö 8 = hyvä?
Kommentit (51)
Paitsi tietty jos aina ollu 10 ja yhtäkkiä 8, voi vanhempaa ihmetyttää.
sitten unohti kirjoittaa:)
että onko ihan tukiopetuksen paikka...
mutta ok. Tosin itse sain koulussa ysejä ja kymppejä enkä juurikaan lukenut kokeisiin joten kuvani koenumeroista on varmaan aika vinoutunut...
kaison se numero, jolla kaikki opetussuunnitelman tavoitteet on tavoitettu. Ysit ja kympit ovat sitten ekstraa sen päälle.
Tästä huolimatta mun lapseni on matematiikan erityisopetuksessa (yläasteella) vaikka hänen koenumeronsa on säännöllisesti yli kahdeksaisia, joskus yli yhdeksäisiä. (Ja siis numerot ei ole mitään tähtinumeroita, vaan normaaleita). TÄmä siitä syystä, että aineenopettaja ei "koe osaavansa puhua hänelle". Sanottakoon, että lapsi on suomenkielinenkin, hänellä on vain aspergerin oireyhtymä, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että hänelle pitäisi puhua suoraanja rehellisesti, yrittämättä manipuloida tai käyttää eufemismeja, siis, lapsen näkökulmasta valehtelematta. Että aina tämä ei vain mene niin kuin kuvittelisi.
et sinä ap noin vaan laita alsta tukiopetukseen, tiedoksi. Se on opettaja joka sen asian päättää ja moisilla numeroilla sinne ei ole mitään asiaa.
Ei se minusta nyt HYVÄ ole mutta ok. Tosin itse sain koulussa ysejä ja kymppejä enkä juurikaan lukenut kokeisiin joten kuvani koenumeroista on varmaan aika vinoutunut...
todellakin ole HYVÄ? 9 ja 10 on sitten kiitettävä, eikös?
mutta ok. Tosin itse sain koulussa ysejä ja kymppejä enkä juurikaan lukenut kokeisiin joten kuvani koenumeroista on varmaan aika vinoutunut...
vaan kasi on hyvä, niin se vaan on.
Ysi ja kymppi on sitten jo kiitettäviä.
meillä ysipuoli on merkki siitä, että kokeisiin ei ole luettu oikein kunnolla ;)
et sinä ap noin vaan laita alsta tukiopetukseen, tiedoksi. Se on opettaja joka sen asian päättää ja moisilla numeroilla sinne ei ole mitään asiaa.
Tämän ketju ap ei ole laittamasta ketään minnekkään. Se on sen toisen ketjun ap, joka yrittää tunkea 8:n lasta tukiopetukseen ja sitä tämän ketjun ap juuri ihmettelee.
t. AP
mutta ei se minun mielestäni ole hyvä numerona :) Kas kun mielipidettä voi olla myös siitä mikä arvosana on hyvä, ihmisillä on eri kriteerit riippuen esim. siitä millaisia numeroita on tottunut saamaan. Jos kutosen oppilas tempaisee kasin niin se on varmasti hänestä hyvä, ja jos kympin oppilas saa samasta kokeesta kasin on se hänestä taas varmaan huono tulos.
vaan kasi on hyvä, niin se vaan on.
Ysi ja kymppi on sitten jo kiitettäviä.
se riippuu ihan mistä näkövinkkelistä katsoo meillä ysipuoli on merkki siitä, että kokeisiin ei ole luettu oikein kunnolla ;)
9 ja 10 kiitettäviä. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ei ole kyse mistään näkövinkkelistä.
lapsi ruotsinkielisessä koulussa ja arvostelu on sanallista vielä. Siellä on utmärkt=kiitettävä, minä olen ajatellut, että tämä on 9/10. Sitten on god=hyvä, tämän olen mieltänyt 8:ksi. Olenko ihan väärässä? Mitä suomenkieleisessä todistuksessa lukee?
niin olisiko se kasi sinusta silloin hyvä numero? Jos taas olisit saanut jokaisesta kokeesta alimman mahdollisen jolla pääsee läpi, niin olisiko 6,5 sinusta silloin hyvä numero?
se riippuu ihan mistä näkövinkkelistä katsoo meillä ysipuoli on merkki siitä, että kokeisiin ei ole luettu oikein kunnolla ;)
9 ja 10 kiitettäviä. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ei ole kyse mistään näkövinkkelistä.
joka itki saatuaan kasin matematiikan kokeesta. Hänelle se oli huono numero, kun yleensä sai vain kymppejä.
Jos olisit saanut jokaisesta kokeesta jossain aineessa 10 ja saisit yhtäkkiä kasin niin olisiko se kasi sinusta silloin hyvä numero? Jos taas olisit saanut jokaisesta kokeesta alimman mahdollisen jolla pääsee läpi, niin olisiko 6,5 sinusta silloin hyvä numero?
vaikka mä saattaisin kyllä haluta, että mun numerot olisi kiitettäviä. Hyvä on hyvä ja kiitettävä on kiitettävä.
Jos olisit saanut jokaisesta kokeesta jossain aineessa 10 ja saisit yhtäkkiä kasin niin olisiko se kasi sinusta silloin hyvä numero? Jos taas olisit saanut jokaisesta kokeesta alimman mahdollisen jolla pääsee läpi, niin olisiko 6,5 sinusta silloin hyvä numero?
en tarkoittanut tätä kenenkään henkilökohtaisella tasolla vaan yleisellä tasolla, kun noilla numeroilla on ne sanalliset kuvaukset: kiiettävä, hyvä, jne... Sitä vaan meinasin, että vaikka kaikilla on varmaan oma mielipide hyvästä, niin näille on ne virallisestkin sanalliset selitykset. Ja muistaakseni 8 = hyvä. Voin olla väärässäkin...
mutta se arvostelutaulukon hyvä ei välttämättä ole jokaisen yksilön mielestä hyvä. Eli yksilön mielipide siitä mikä on hyvä numero, ei välttämättä ole sama kuin arvostelutaulukon koodaus siitä mikä on hyvä numero. Haen nyt siis sitä, että hyvä-sanaa numerosta voi käyttää kahdella tasolla: arvostelutaulukko ja henkilökohtainen mielipide.
vaikka mä saattaisin kyllä haluta, että mun numerot olisi kiitettäviä. Hyvä on hyvä ja kiitettävä on kiitettävä.
Se on ihan hyvä, ei täydellinen mutta monesti riittävä
Toisille vaan ei mikään riitä!