Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö 60v eläkkeelle?

Vierailija
08.07.2025 |

Voisin jäädä

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee, jos on sellainen sopimus. Itse jään 56vuotiaana

Vierailija
2/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yleensä muuten kuin työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta siihen pitää olla hyvä syy. Joillakin erityisaloilla voi olla omia sopimuksia. Mikä ala sulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä työtä teet, ja millainen sopimus on. Tavikset joutuu yleensä lusimaan sinne 65 asti.

Vierailija
4/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat riittää niin eläkkeelle voi jäädä milloin itse haluaa. Minä jäin 55-vuotiaana. Virallinen eläke kai alkaa juoksemaan vasta 65-vuotiaana.

Vierailija
5/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai yleensä muuten kuin työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta siihen pitää olla hyvä syy. Joillakin erityisaloilla voi olla omia sopimuksia. Mikä ala sulla on?

Ihan yksityisellä toimistoduunia

Vierailija
6/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisen sopimuksen olet tehnyt, viralliselle eläkkeelle pääsee aikaisemminkin... Oma isä jäi 57v itse jään jo 54 vuotiaana. Äiti jäi 63v .Työkaveri jäi juuri 55v.

Vierailija
7/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millaisen sopimuksen olet tehnyt, viralliselle eläkkeelle pääsee aikaisemminkin... Oma isä jäi 57v itse jään jo 54 vuotiaana. Äiti jäi 63v .Työkaveri jäi juuri 55v.

Minunkin äiti jäi 60-vuotiaana, mutta ei sitä mahdollisuutta enää ole nuoremmilla samassa työssä. Millä aloilla on nykyään vielä tuollaisia sopimuksia?

Vierailija
8/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksityisellä toimistoduunia

Ei taida olla mahdollista muu kuin omien säästöjen varaan jääminen. Mutta ei se ole eläke.

Yksityisissä eläkevakuutuksissakin alaikärajaa nostettiin jo vuosia sitten 62 vuoteen. Ne, jotka ehtivät sitä ennen maksaa riittävästi yksityistä eläkettä, voivat ne tietysti käyttää aiemmin, mutta ei minulle ainakaan ehtinyt kertyä niin paljon, että sen varan kannattaisi jäädä. 

Vierailija
9/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kroppa enää kestä työntekoa, niin kai sitä sitten voi jonkunmoiselle sairaseläkkeelle päästä.

Vierailija
10/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/11 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeellehän siis suoraan  junaillaan ihan törkeästi määrätietoisesti ja vedät roolis. Hyvin sä vedät. 😆

Näyttelijänkyvyt ja tahtotila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä