Visalla maksaminen ulkomailla
Olen lähdössä muutamaksi kuukaudeksi ulkomaille. OP visakortti on mutta pankkihan veloittaa maksuista loppuviimein aika paljon. Mitä suosittelisitte maksutavaksi? Paikallista pankkikorttia ei kannattane 4kk ajalle hankkia.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan saisi mitään 'paikallista pankkikorttia' ilman pankkitiliä ko. maassa. Hommaa Revolut.
Täältäkin ääni Revolutille. Toimii erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
American Express ja Revolut. Ehkä Eurocard, jos haluaa luotto-ominaisuuden. Suomipankkien varassa ei ulkomailla kannata todellakaan olla, koska kortti voidaan lukita hetkenä minä hyvänsä ja auki saaminen kestää päiväkausia.
Kaksi pankkikorttia kannattaa olla komppaan.AP:lle tiedoksi, ei visan käyttäminen mitään maksa kun kuittaat koko laskusumman eräpäivänä. Ja kannattaa ilmoittaa pankkiin, että oleskelet ulkomailla x ajan.
Kyllä siihen könttäsummaankin lisätään valuutanvaihtolisä, joka on pankista riippuen noin 2,5%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
American Express ja Revolut. Ehkä Eurocard, jos haluaa luotto-ominaisuuden. Suomipankkien varassa ei ulkomailla kannata todellakaan olla, koska kortti voidaan lukita hetkenä minä hyvänsä ja auki saaminen kestää päiväkausia.
Kaksi pankkikorttia kannattaa olla komppaan.AP:lle tiedoksi, ei visan käyttäminen mitään maksa kun kuittaat koko laskusumman eräpäivänä. Ja kannattaa ilmoittaa pankkiin, että oleskelet ulkomailla x ajan.
Kyllä siihen könttäsummaankin lisätään valuutanvaihtolisä, joka on pankista riippuen noin 2,5%.
Yleensä vaihtokurssi kuluineen silti on halvin. Esimerkiksi jenkki-amazonista tulee aina vähän halvemmaksi maksaa US-dollareilla kuin euroilla Amazonin myöntämällä kurssilla.
Aasian maihin aina käteistä mukaan niin paljon, että se riittää ruokaan, takseihin ja lentokenttäveroon. Siltä varalta, että kortti menee hukkaan. Mailiboxiin kuva passistasi.
No jos jotain arvokkaampaa tai tärkeätä ostelee niin sitten, mutta normaalisti kun turrereissaan niin eipä juuri muuta tule makseltua kuin ravintolapalveluita, ne hoidan yleensä käteisellä.