Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polkupyörän koko

Vierailija
08.07.2025 |

Netin taulukoiden mukaan 175-senttiselle sopisi 26-tuumainen pyörä. Miksiköhän sitten olen saanut kommentteja että pyöräni on pieni vaikka pitäisi olla aivan sopiva.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taulukoiden mukaan minulla pitäisi olla 10cm isompi pyörä, mutta olen vain tyytyväisenä polkenut menemään koska sopivalta tuntunut kun säätää penkin kohdilleen. En sitten tiedä miten koomiselta näytän pikkupyöräni kanssa.

Ei tunnu kauhean isolta tuollainen 10cm. Siis että runko on 10cm korkeampi ja pituussuunnassa kai myös muutaman sentin pidempi. Voi kai se vähän "jopomaiselta" tosin näyttää jos penkki kovin korkealle säädetty.

Vierailija
22/29 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään absoluuttista oikeaa runkokokoa.

Esim. Maantiepyörissä on "muoti" mennyt kohti pienenpää runkokokoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.biltema.fi/yosemite/polkupyorat/valitse-oikea-polkupyora/ty…

Kuvan miehellä on aika pienen näköinen pyörä.

Vierailija
24/29 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut 28 tuuman renkaat, jotenkin ne 26 tuumaiset näyttää lasten/nuorten pyöriltä. Maastopyörissä varmaan eri juttu. Olen 164cm pitkä ja runko on 52cm. Hyvin on pyörä kulkenut jo 20 vuotta ja ajoasento varmaankin ok kun ei ole mitään kolotuksia tullut

Vierailija
25/29 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopo on todella kätevä kaupunkipyörä, meillä 150cm tyttö ja 195cm puoliso molemmat ajaa jopolla, todella paljon säätövaraa...

Vierailija
26/29 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopo on todella kätevä kaupunkipyörä, meillä 150cm tyttö ja 195cm puoliso molemmat ajaa jopolla, todella paljon säätövaraa...

Maastossa kelvoton. Talvella kelvoton. Muualla kuin kaupungissa kelvoton.

Vierailija
27/29 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taulukoiden mukaan minulla pitäisi olla 10cm isompi pyörä, mutta olen vain tyytyväisenä polkenut menemään koska sopivalta tuntunut kun säätää penkin kohdilleen. En sitten tiedä miten koomiselta näytän pikkupyöräni kanssa.

Ehkä pitäisi kuvata joku video mistä itse näkee itsensä pyörän päällä ettei selän takana naureskella!

Vierailija
28/29 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä vuosituhannella pyörän koko ilmoitetaan runkokorkeudella 40-60 cm. Rengaskoko valitaan sitten ajo-olosuhteiden mulkaiseksi.

Vierailija
29/29 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on runkokoko 43 senttiä ja 26-tuumaiset renkaat eli ajan jollain lastenpyörällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi