Vanhemmat saavat juoda laivalla, jos lapset ovat mukana
Kukaan ei voi sitä kieltää. Kohtuudella tietenkin.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka oikeasti juo vain viinilasillisen buffetissa ja toisen illalla yökerhossa, tuskin kokee tarvetta tarttua koko aiheeseen. Kyllä näistä triggeröityvät selittelijät ovat poikkeuksetta ihan muuta porukkaa. Sitä, jota laivalla lasten kanssa valitettavasti paljon näkee.
Me oltiin juuri kesäkuussa risteilyllä, minut näki lasten kanssa kyllä alkuillasta ja myöhemmin illalla humalassa baarissa. Ulkopuoliset näkijät eivät varmastikaan tienneet, että kun minä riekuin puoliltaöin baarissa, lapset olivat hytissä nukkumassa isänsä kanssa, eikä isä ollut koko iltana juonut muuta kuin lasin viiniä buffassa ja yhden oluen baarissa.
Itse äitinä ihmettelen miksi toinen äiti haluaa olla humalassa laivalla tai missään muuallakaan. Onko tämä taas sitä suomalaisten "rentoutumista", ilman promilleja ei lasketa? En halua loukata juuri sinua, ihmettelen vain yleisellä tasolla?
Hieman outo otsikko. Vanhemmat saavat juoda laivalla jos lapset ovat mukana.
Jos lapset eivät ole mukana, niin silloinko ei saa juoda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka oikeasti juo vain viinilasillisen buffetissa ja toisen illalla yökerhossa, tuskin kokee tarvetta tarttua koko aiheeseen. Kyllä näistä triggeröityvät selittelijät ovat poikkeuksetta ihan muuta porukkaa. Sitä, jota laivalla lasten kanssa valitettavasti paljon näkee.
Me oltiin juuri kesäkuussa risteilyllä, minut näki lasten kanssa kyllä alkuillasta ja myöhemmin illalla humalassa baarissa. Ulkopuoliset näkijät eivät varmastikaan tienneet, että kun minä riekuin puoliltaöin baarissa, lapset olivat hytissä nukkumassa isänsä kanssa, eikä isä ollut koko iltana juonut muuta kuin lasin viiniä buffassa ja yhden oluen baarissa.
Itse äitinä ihmettelen miksi toinen äiti haluaa olla humalassa laivalla tai missään muuallakaan. Onko tämä taas sitä suomalaisten "rentoutumista", ilman promilleja ei lasketa? En
Pieni määrä alkoholia rentouttaa, se voi olla monelle vain positiivinen asia. Ihan eria asia olla varsinaisesti humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse äitinä ihmettelen miksi toinen äiti haluaa olla humalassa laivalla tai missään muuallakaan. Onko tämä taas sitä suomalaisten "rentoutumista", ilman promilleja ei lasketa? En
Siinähän ihmettelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiys ei määrittele minua ihmisenä, olen edelleen myös yksilö joka tykkää välillä juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako juominen tässä kahta viinilasillista buffetissa, vai omien eväiden nauttimista hytissä alkuillasta ja baaritiskiltä tilattua juomaa 1-2 tunnin välein läpi yön?
Minulle ainakin juominen tarkoittaa juomista, eli vettä, mehua, kahvia, viiniä, mitä tahansa. Outoa, ettei aloituksessa mainita alkoholia, jos sitä tarkoitetaan.
Autististen nillittäjien kokoontumisajo on Kälviällä, ei täällä. Lähde nyt heti. Saatat vielä ehtiä mukaan.
Kun menet ravintolaan syömään ja tarjoilija kysyy, mitä juot, niin on siinä mahdollisuus valita ihan vesi tai limsakin.
Siis sitähän juuri ihmettelin kun tämä kirjoittaja kertoi olleensa baarissa humalassa ja yleisellä tasolla vanhempien humalassa oloa. Lasi viiniä ruoan kanssa tai saunaolut ei herätä ihmettelyä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen muutaman lasin viiniä juonut lasten kanssa laivalla. Se on eri asia kuin vetää perseet, mitä en muutenkaan harrasta.
Sama juttu. Näin olen aina toiminut, oli sitten mukana pieniä tai vanhempia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävän lapsesta tehtiin laivalla lastensuojeluilmoitus, ja ihan hyvästä syystä. Lapsi oli 13 ja ilmeisesti äidin mielestä jo aika iso.
Paskasti teit ystävälle. Oikea ystävä ei tee noin.
Sen teki laivan henkilökuntaan kuuluva. Itse kuulin asiasta vasta reissunsa jälkeen. Jos olisin ollut mukana, olisin itse pysynyt selvinpäin ja huolehtinut lapsesta, jolloin syytä lasulle ei olisi ollut. Ja toki tarvittaessa teen myös ilmoituksen ihan kenestä tahansa, ei sillä. Kyllä lapsen etu menee ihan aina edelle.
Nämä lasten edusta täällä paasaavat taitavat olla niitä, jotka eivät sitä lapsen etua pysty oman lapsensa kanssa toteuttamaan.
Kaikki suuri julistaminen ta
Eikun verbissä 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako juominen tässä kahta viinilasillista buffetissa, vai omien eväiden nauttimista hytissä alkuillasta ja baaritiskiltä tilattua juomaa 1-2 tunnin välein läpi yön?
Minulle ainakin juominen tarkoittaa juomista, eli vettä, mehua, kahvia, viiniä, mitä tahansa. Outoa, ettei aloituksessa mainita alkoholia, jos sitä tarkoitetaan.
Autististen nillittäjien kokoontumisajo on Kälviällä, ei täällä. Lähde nyt heti. Saatat vielä ehtiä mukaan.
Kun menet ravintolaan syömään ja tarjoilija kysyy, mitä juot, niin on siinä mahdollisuus valita ihan vesi tai limsakin.
Älä puhu potaskaa. Tarjoilijat kuljettavat mukanaan suppiloa jolla kaadetaan viinaa väkisin asiakkaiden kurkusta alas elleivät nämä älyä itse kiskoa sitä kaksin käsin?
Alkoholin nauttiminen ei ole laissa kielletty aikuisilta. Ihan normaalisti ravintolassa on juotu ruuan kanssa viiniä oli lapset mukana tai ei. Ei ole pakko mitään perseitä vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehestä ei ole ikinä tehty lasua kun on ollut viihteellä kavereiden kanssa ja minä lasten äitinä olen ollut kotona lasten (13- ja 20 v kanssa) mutta kun itse olin viihteellä ja 13-v lapseni oli kotona pelaamassa isänsä kanssa, tuli lasu. Miksi Suomessa äidit eivät saa juhlia??
Kuka sen lasun teki ja miksi?
En minä vaan tiedä kuka teki sen lasun. Lasu tuli siksi että olin humalassa ja ala-ikäinen lapsi. Kerroin kyllä lasutapaamisessa että en ollut kotona, vaan juhlimassa. Poika oli isänsä kanssa turvallisesti kotona, ja etten kännäile ikinä kotona, vaan pari kertaa vuodessa käyn tyttöjen kanssa viihteellä. Olin yötä hotellissa kaverin kanssa. Lapsi ei siis nähnyt minua humalassa. Lasu purkaantui haastattelun jälkeen . Sitä vain ihmettelen, että mieheni on useasti käynyt kavereiden kanssa viihteellä ja ollut itsekin humalassa tällöin, mutta hänestä ei ikinä ole kukaan tehnyt lasua.
Suomalaiset ovat perinteisesti väkevien piilopullojen kansaa.