Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat saavat juoda laivalla, jos lapset ovat mukana

Vierailija
08.07.2025 |

Kukaan ei voi sitä kieltää. Kohtuudella tietenkin.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on holisti niin aa kerho on "ristely" mitä suosittelen.

Vierailija
22/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi juoda kun on pieniä lapsia. Ne ryyppymatkat voi tehdä ilman lapsia.

13 -vuotias ei ole pieni lapsi. 3 -vuotias on.

Laitoin sekavsati.

Teinin läsnäollessa voi pari juoda risteilyn aikana.

Pienempien lasten kanssa ei ollenkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehestä ei ole ikinä tehty lasua kun on ollut viihteellä kavereiden kanssa ja minä lasten äitinä olen ollut kotona lasten (13- ja 20 v kanssa) mutta kun itse olin viihteellä ja 13-v lapseni oli kotona pelaamassa isänsä kanssa, tuli lasu. Miksi Suomessa äidit eivät saa juhlia?? 

Vierailija
24/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muutaman lasin viiniä juonut lasten kanssa laivalla. Se on eri asia kuin vetää perseet, mitä en muutenkaan harrasta. 

Vierailija
25/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo yhtään alkoholia, olin sitten reissussa lasten kanssa tai aikuisten kesken. Kummallakaan porukalla ei ole mitään ongelmia heittäytyä ja pitää hauskaa. Jotenkin ihanan simppeliä elämää. Varsinkin kun lukee näitä jatkuvia alkoholialoituksia ja murhetta siitä, eikö ihminen enää saa edes toteuttaa perusoikeuttaan, juomista.

Suosittelen!

Vierailija
26/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin enemmän risteilyillä, jos voisi välttää känniset juntit. Menen yleensä Viikkarilla. Onko Siljalla vähemmän örvellystä?

Vierailija
27/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on niin paljon minä osaan  ihmisiä ja niistä on ihan kauheeta ja kivaa valtaa ilmoitella vallan takia.  Hiprakassa on olleet monet vanhemmat joskus aikoinaan esim 80 luvulla ja ne aikuiset oli kuitenkin turvallisia lapsille niissä suku ja kaveri viikonloppu vietoissa 

No eivät olleet. 

Ikävää, jos sinulla eivät olleet. Meillä monella muulla on kuitenkin hyvät muistot noista reissuista. Vanhemmatkin rentoutuivat työstressistään, kun ottivat lasillisen viiniä buffetissa. Miten se olisi ollut meiltä lapsilta pois?

Vierailija
28/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävän lapsesta tehtiin laivalla lastensuojeluilmoitus, ja ihan hyvästä syystä. Lapsi oli 13 ja ilmeisesti äidin mielestä jo aika iso.

Paskasti teit ystävälle. Oikea ystävä ei tee noin.

Sen teki laivan henkilökuntaan kuuluva. Itse kuulin asiasta vasta reissunsa jälkeen. Jos olisin ollut mukana, olisin itse pysynyt selvinpäin ja huolehtinut lapsesta, jolloin syytä lasulle ei olisi ollut. Ja toki tarvittaessa teen myös ilmoituksen ihan kenestä tahansa, ei sillä. Kyllä lapsen etu menee ihan aina edelle.

Nämä lasten edusta täällä paasaavat taitavat olla niitä, jotka eivät sitä lapsen etua pysty oman lapsensa kanssa toteuttamaan.

Kaikki suuri julistaminen tapahtuu aina konditionaalissa. Jos sitä, niin aivan varmasti itse tekisin tätä. Sellaista tilannetta ei kuitenkaan ole ikinä tullut, että passaajien hyvesignalointi ja jeesustelu muuttuisi varsinaiseksi toiminnaksi. 

Vierailija
29/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus miksi? 

Meiltä on kyllä tultu ihan pöydästä kysymään että haluatteko kahvin kanssa avecin? Vauva 6 kk pötkötteli vaunuissa tyytyväisenä. Suomalaisilla on ihme käsitys alkoholista, joko ei ollenkaan tai kiskotaan kaksin käsin ja ilmaista viinaa ei saa ikinä jättää juomatta. 

Vierailija
30/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin enemmän risteilyillä, jos voisi välttää känniset juntit. Menen yleensä Viikkarilla. Onko Siljalla vähemmän örvellystä?

Kannattaa matkustaa sesongin ulkopuolella ja arki-iltana. Me ollaan kyllä menty usein lauantai-iltana Turusta ja rauhallista on ollut kun on menty puolilta öin nukkumaan. Lapsi, nyt jo teini, pienestä asti mukana. Toki joka reissulle se kiintiöjuoppo tulee mutta elämä on. Siljalla enimmäkseen menty ja edullinen hytti, hyvin on saatu nukuttua :)

Vierailija
31/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus miksi? 

Meiltä on kyllä tultu ihan pöydästä kysymään että haluatteko kahvin kanssa avecin? Vauva 6 kk pötkötteli vaunuissa tyytyväisenä. Suomalaisilla on ihme käsitys alkoholista, joko ei ollenkaan tai kiskotaan kaksin käsin ja ilmaista viinaa ei saa ikinä jättää juomatta. 

No täällä ollut parikin ketjua aiheesta, jossa juominen on kielletty kokonaan, ja kun joku on yrittänyt puolustaa kohtuullista alkoholinkäyttöä, ketjut on poistettu.

Vierailija
32/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka oikeasti juo vain viinilasillisen buffetissa ja toisen illalla yökerhossa, tuskin kokee tarvetta tarttua koko aiheeseen. Kyllä näistä triggeröityvät selittelijät ovat poikkeuksetta ihan muuta porukkaa. Sitä, jota laivalla lasten kanssa valitettavasti paljon näkee.

Me oltiin juuri kesäkuussa risteilyllä, minut näki lasten kanssa kyllä alkuillasta ja myöhemmin illalla humalassa baarissa. Ulkopuoliset näkijät eivät varmastikaan tienneet, että kun minä riekuin puoliltaöin baarissa, lapset olivat hytissä nukkumassa isänsä kanssa, eikä isä ollut koko iltana juonut muuta kuin lasin viiniä buffassa ja yhden oluen baarissa.

Vierailija
33/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehestä ei ole ikinä tehty lasua kun on ollut viihteellä kavereiden kanssa ja minä lasten äitinä olen ollut kotona lasten (13- ja 20 v kanssa) mutta kun itse olin viihteellä ja 13-v lapseni oli kotona pelaamassa isänsä kanssa, tuli lasu. Miksi Suomessa äidit eivät saa juhlia?? 

Kuka sen lasun teki ja miksi?

Vierailija
34/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 v on tissit ja menkat, ei ihan pikkulapsi. 

Tää aloitus ei voi pitää paikkaansa ellei äiti ollut sammunut.

Vierailija
35/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa Turku-Tukholma-reitillä ei myyty ainakaan viikonloppulähdöillä risteilymatkustajille taxfreessa alkoholia kuin vasta paluumatkalla. Se ohjasi ryypyporukat hyteistä ravintoloihin. En ole hetkeen käynyt, joten en tiedä miten nykyään menee.

Vierailija
36/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka oikeasti juo vain viinilasillisen buffetissa ja toisen illalla yökerhossa, tuskin kokee tarvetta tarttua koko aiheeseen. Kyllä näistä triggeröityvät selittelijät ovat poikkeuksetta ihan muuta porukkaa. Sitä, jota laivalla lasten kanssa valitettavasti paljon näkee.

Me oltiin juuri kesäkuussa risteilyllä, minut näki lasten kanssa kyllä alkuillasta ja myöhemmin illalla humalassa baarissa. Ulkopuoliset näkijät eivät varmastikaan tienneet, että kun minä riekuin puoliltaöin baarissa, lapset olivat hytissä nukkumassa isänsä kanssa, eikä isä ollut koko iltana juonut muuta kuin lasin viiniä buffassa ja yhden oluen baarissa.

Lisää kauhisteltavaa: ennen kuin lapset menivät nukkumaan, oltiin siellä yökerhossa ihan koko porukka, minulla ja lasten isällä alkoholijuomat, lapsilla omat hienot drinkit (limua tai mehua). Lapsilla oli kivaa, mikä oli reissun päätarkoitus, minun kännäämiseni oli pelkkä bonus.

edellinen

Vierailija
37/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaiset ylipäätään tekevät ryyppymatkoja ja ylipäätään ryyppäävät? Miksi ei osata sivistynyttä alkoholin käyttöä?

Muualla maailmassa on ihan normaalia, että lapset ovat ravintolassa mukana ja illallisella aikuiset juovat lasin-pari viiniä. Miksi suomalaiset ei vaan osaa? 

Vierailija
38/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako juominen tässä kahta viinilasillista buffetissa, vai omien eväiden nauttimista hytissä alkuillasta ja baaritiskiltä tilattua juomaa 1-2 tunnin välein läpi yön?

Minulle ainakin juominen tarkoittaa juomista, eli vettä, mehua, kahvia, viiniä, mitä tahansa. Outoa, ettei aloituksessa mainita alkoholia, jos sitä tarkoitetaan.

Vierailija
39/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa Turku-Tukholma-reitillä ei myyty ainakaan viikonloppulähdöillä risteilymatkustajille taxfreessa alkoholia kuin vasta paluumatkalla. Se ohjasi ryypyporukat hyteistä ravintoloihin. En ole hetkeen käynyt, joten en tiedä miten nykyään menee.

Myydään pieni määrä, pullo viiniä tai sikspäkki menomatkalla, tämä tieto toukokuulta 2025. 

Vierailija
40/53 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako juominen tässä kahta viinilasillista buffetissa, vai omien eväiden nauttimista hytissä alkuillasta ja baaritiskiltä tilattua juomaa 1-2 tunnin välein läpi yön?

Minulle ainakin juominen tarkoittaa juomista, eli vettä, mehua, kahvia, viiniä, mitä tahansa. Outoa, ettei aloituksessa mainita alkoholia, jos sitä tarkoitetaan.

Autististen nillittäjien kokoontumisajo on Kälviällä, ei täällä. Lähde nyt heti. Saatat vielä ehtiä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän