Vanhemmat saavat juoda laivalla, jos lapset ovat mukana
Kukaan ei voi sitä kieltää. Kohtuudella tietenkin.
Kommentit (53)
Jos tuntuu että pitää juoda silloinkin, kannattaa miettiä vakavasti miksi.
Vierailija kirjoitti:
Ystävän lapsesta tehtiin laivalla lastensuojeluilmoitus, ja ihan hyvästä syystä. Lapsi oli 13 ja ilmeisesti äidin mielestä jo aika iso.
Paskasti teit ystävälle. Oikea ystävä ei tee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävän lapsesta tehtiin laivalla lastensuojeluilmoitus, ja ihan hyvästä syystä. Lapsi oli 13 ja ilmeisesti äidin mielestä jo aika iso.
Sen teki laivan henkilökuntaan kuuluva. Itse kuulin asiasta vasta reissunsa jälkeen. Jos olisin ollut mukana, olisin itse pysynyt selvinpäin ja huolehtinut lapsesta, jolloin syytä lasulle ei olisi ollut. Ja toki tarvittaessa teen myös ilmoituksen ihan kenestä tahansa, ei sillä. Kyllä lapsen etu menee ihan aina edelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuu että pitää juoda silloinkin, kannattaa miettiä vakavasti miksi.
Miten niin silloinkin? Turhaanko laivalla myydään alkoholia? Kuvittelet ilmeisesti, että kaikki ovat alkoholisteja, jotka vetävät joko kaatokännit tai sitten on pakko olla ilman pisaraakaan.
Ei voi juoda kun on pieniä lapsia. Ne ryyppymatkat voi tehdä ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen teki laivan henkilökuntaan kuuluva. Itse kuulin asiasta vasta reissunsa jälkeen. Jos olisin ollut mukana, olisin itse pysynyt selvinpäin ja huolehtinut lapsesta, jolloin syytä lasulle ei olisi ollut. Ja toki tarvittaessa teen myös ilmoituksen ihan kenestä tahansa, ei sillä. Kyllä lapsen etu menee ihan aina edelle.
Nämä lasten edusta täällä paasaavat taitavat olla niitä, jotka eivät sitä lapsen etua pysty oman lapsensa kanssa toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Harva tekee ryyppymatkoja koskaan. Jotkut toki, mutta eivätköhän useimmat juo hyvinkin kohtuullisesti. Kyseessä on aikuiset ihmiset, jotka osaavat kyllä kantaa vastuunsa itsestään ja mahdollisista lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
No joo, 13 -vuotiaana taisin itse vetää jo ekat kännit.
t. Mummo 65 v
Tietenkin voi buffetissa ottaa lasin viiniä.
Vierailija kirjoitti:
13 -vuotias ei ole pieni lapsi. 3 -vuotias on.
Tarkoittaako juominen tässä kahta viinilasillista buffetissa, vai omien eväiden nauttimista hytissä alkuillasta ja baaritiskiltä tilattua juomaa 1-2 tunnin välein läpi yön?
Täh... kyllä juoda saa. Puhutaanko nyt prseet olalle juomisesta. Älä vihjaile vaan sano suoraan.
Jos muisti menee, eri asia. Mutta kyllä juoda saa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 13 vuotias oli isänsä kanssa kotona ja olin itse viihteellä. Lasu tuli silti koska olin kännissä. Äidit eivät saa Suomessa tulla känniin vaikka lapsi olisi turvallisesti isän seurassa kotona.
Se joka oikeasti juo vain viinilasillisen buffetissa ja toisen illalla yökerhossa, tuskin kokee tarvetta tarttua koko aiheeseen. Kyllä näistä triggeröityvät selittelijät ovat poikkeuksetta ihan muuta porukkaa. Sitä, jota laivalla lasten kanssa valitettavasti paljon näkee.
Nykyään on niin paljon minä osaan ihmisiä ja niistä on ihan kauheeta ja kivaa valtaa ilmoitella vallan takia. Hiprakassa on olleet monet vanhemmat joskus aikoinaan esim 80 luvulla ja ne aikuiset oli kuitenkin turvallisia lapsille niissä suku ja kaveri viikonloppu vietoissa
Vierailija kirjoitti:
Se joka oikeasti juo vain viinilasillisen buffetissa ja toisen illalla yökerhossa, tuskin kokee tarvetta tarttua koko aiheeseen. Kyllä näistä triggeröityvät selittelijät ovat poikkeuksetta ihan muuta porukkaa. Sitä, jota laivalla lasten kanssa valitettavasti paljon näkee.
Jep. Ihan kohtuudella tässä juodaan, ei mennyt edes muisti!
Siis vanhemmat saavat juoda laivalla, jos lapset ovat mukana, mutta eivät silloin, kun lapset on jätetty kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on niin paljon minä osaan ihmisiä ja niistä on ihan kauheeta ja kivaa valtaa ilmoitella vallan takia. Hiprakassa on olleet monet vanhemmat joskus aikoinaan esim 80 luvulla ja ne aikuiset oli kuitenkin turvallisia lapsille niissä suku ja kaveri viikonloppu vietoissa
No eivät olleet.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia voi myös najuttia kohtuudella. Itse en ole nykyään ikinä sellaisessa kunnossa, etten olisi laillisesti ajokunnossa. Käytännössä alkoholin nauttiminen jää minulla 1-2 annokseen, jos edes otan ollenkaan. Tänä vuonna ei ole tullut otettua kertaakaan.