Mulla on vanha läppäri miten sais freesattua
Kommentit (145)
Aijaa. Terveisiä tulevaisuuteen.
Mutta voisi olla vielä huonomminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenna Linux
20+ vuotta IT-alalla ja Linuxia paljon työn pakottamana käyttäneenä voin sanoa että ei kannata, ellet ole hikinen ja finninen nörtti joka tykkää vianselvityksestä, loputtomasta googlettamisesta ja tekstitiedostojen puukottamisesta.
Linux ei ollut valmis työpöydälle 2000-luvun alussa eikä se ole sitä vieläkään. Asenna toki, jos olet masokisti.
Täältä sivusta toinen mielipide: IT alalla itsekin joskus aiemmin 18 vuotta olin ja alan kehitystä olen seurannut 80-luvun alusta saakka. Työssä oli aina (ongelmallinen) windows ja on nytkin, mutta kahdella kotikoneella tälläkin hetkellä linux. Molemmat koneet vanhoja - pöytäkone jostain lapsen käytöstä poistuneista pelikoneista koottu ja läppäri joku töistä joskus varmaan 5 vuotta sitten poistona parillakymppiä ostettu. En koneille tee yhtään mitään muuta kuin päivitykset ja uudelleenasennukset säännöllisesti ja niiden suorittamiseen riittää kun muistaa salasanansa. Toki mitään ihmeempiä en koneilla tee. Normaalit surffailut kuvankäsittelyt, tekstinkäsittelyt ja taulukkolaskennat tms . Koneet ovat toimineet kumpikin vuosikausia tosi hyvin. En viitsi vaihtaa uudempiiin, koska ei ole tarvetta. Varmuuskopiot vaan ajoittain otan kuvatiedostoista yms tärkeistä, jos nyt sattuu, että yhtäkkiä heittävät toimimasta. Kuvankäsittelyn kanssa arvostan sitä, että saa olla 20 kuvaa yhtäaikaa editoitavana eikä kone kaadu. Linux ei kaadu. Samoin tietysti selaimia pitää voida olla auki useampi kerrallaan ja sivuja mulla auki varmaan yhteensä se parikymmentä myös kerrallaan. Linux ei siihenkään kaadu, vaikka niitä kuvia pyörittelisin samalla. Ei muuten onnistu Windowsissa
Tilalle otetaan sitten jotain muuta
mä koetan olla hyvä tyyppi.. ja mulla on työpaikka ja kämppä ja auto..silti ei kelpaa
Onko joku taho joka tekisi läppäristä linux koneen kun omat taidot ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Jos koneessa vanha kovalevy niin sen vaihto SSD asemaan nopeuttaa paljon.
Kone ei todennäköisesti ole sentään 20 vuotta vanha...
Voi taivas tätä myötähäpeän määrää
Myyt sen minulle 20 eurolla ja sijoitat ne rahat uuteen.
T. Linux-ukko 54
Eikö hän olekin koko palstan hauskin henkilö?
Vierailija kirjoitti:
Osta 3 vuotta vanha yritysläppäri, itsellä toimineet vuosia ja hinta muutaman satasen.
Ennen näitä, ostin 300€ maksaneen uuden halpiksen, hajosi heti takuuajan umpeuduttua
Mikä kohta siinä hajosi? Minulla on ollut vain näitä Citymarketin HP läppareitä niin en paremmasta tiedä. Nyt on viides läppäri menossa. 5 vuoden välein vaihdan, vaikka entinen toimisikin. Yksi ei kestänyt kuin 4 vuotta, HP 17", oikean puolen sarana hajosi. Hintaa sillä oli 295e.
ei tääl kukaa sulta ota käskyjä :D
Tuota minäkin ihmettelin. Niitähän olisi kaikkialla tuolla.
Mikä kipale?