Henkisen polun kulkijoita?
Onko palstalla yhtäkään henkisen polun valinnutta?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut teini-ikäisestä lähtien. Nyt viisikymppisenä alkaa jo hahmottaa asioita paremmin.
Mitä se on niin kuin käytännössä? Koskaan kuullutkaan sanaa henkinen polku mutta alkoi kiinnostaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buddhalaisuus kunniaan!
Todellako buddhalaisuus kiinnostaa?
Buddhalaisuus antaa mielestäni mainiot eväät onnelliseen elämään eikä ole sidonnainen mihinkään Jumalaan tai muuhunkaan ylivaltiaaseen. Epäironisesti suosittelen tutustumaan.
Jos haluaa uskoa johonkin hihhulointiin, niin suosittelen jotain versiota, jossa uskotaan tuonpuoleiseen elämään, jonne pääsevät vain uskovat. Jos buddhalaisuus pitää paikkansa, niin sitä vaan syntyy uudelleen ja saa kokeilla valaistumista uudestaan seuraavassa elämässä. Jos kristinusko onkin totta, niin sitten käristyt helevetissä, kun et valinnut oikein. Kannattaa optimoida mahdollisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buddhalaisuus kunniaan!
Buddhalaisuus antaa mielestäni mainiot eväät onnelliseen elämään eikä ole sidonnainen mihinkään Jumalaan tai muuhunkaan ylivaltiaaseen. Epäironisesti suosittelen tutustumaan.
Istutko puun alla meditoimassa ja kuuntelemasa sadepisaroita?
Kuulostaa ihan hyvältä mutta en. Välillä meditoin tiedostamatta ja välillä tuijotan vaikka yhtä pistettä ja annan ajatusten vyörytä.
Buddhalaisuus kannustaa hyväksymään vaikeudet osana elämää ilman vastustamista ja kiintymättä turhaan asioihin, jotka ovat ohimeneviä. Buddhalaisuus korostaa läsnäolon voimaa ja myötätuntoa itseä ja muita kohtaan. Nämä suosittelen vaikka googlettamaan jos buddhalaisuus yhtään kiinnostaa: dukkha, anicca, anatta ja kahdeksanosainen polku.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? (Oletan että "tietäjät tietää", mutta ehkä monelle muulle vieras termi.)
Henkisellä polulla kulkevat eivät elä elämäänsä oman egon kautta vaan sydämen ja sydämen valintojen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? (Oletan että "tietäjät tietää", mutta ehkä monelle muulle vieras termi.)
Henkisellä polulla kulkevat eivät elä elämäänsä oman egon kautta vaan sydämen ja sydämen valintojen kautta.
Mikä sydän tarkoittaa tässä yhteydessä? Sehän on lihas, joka pumppaa verta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buddhalaisuus kunniaan!
Jos haluaa uskoa johonkin hihhulointiin, niin suosittelen jotain versiota, jossa uskotaan tuonpuoleiseen elämään, jonne pääsevät vain uskovat. Jos buddhalaisuus pitää paikkansa, niin sitä vaan syntyy uudelleen ja saa kokeilla valaistumista uudestaan seuraavassa elämässä. Jos kristinusko onkin totta, niin sitten käristyt helevetissä, kun et valinnut oikein. Kannattaa optimoida mahdollisuutensa.
Kävin aikoinaan erään karmapan tilaisuudessa hakemassa karman kierrosta vapautumista. Initiaato kesti vuorokauden ja oli aika uuvuttava, mutta hyvin antoisa, koska oltiin toisessa tietoisuudentilassa. En usko näihin asioihin sokeasti (kuten buddhalaisuus opettakin, etei sokeaa uskoa kannata harjoittaa), mutta onhan se hauska kokea että miten sitten menee. Ainakin oam tietoisuudentila on muuttunut. Ei se teitenkään heti tapahdu ja vaatii omaa työtä, etenkin luopumisen ja takertumien lopettamista, mutta on tässä jo satoa saatu kerätä.
ps: Muuten: kristittyydessä ei voi valita väärin, koska armo kuuluu kaikille ja kaikille on taivaassa paikka. Itse pidän enemmän buddhalaisesta ajattelusta ja harjoitteista,koska siinä ihminen ottaa itse vastuun itsestään eikä ripustaudu tekopyhään ja teennäiseen ajatukseen siitä, että "hei, mä olen vaan ihminen, ihminen saa tehdä virheitä, ihminen on vaillinainen" - kun yritetään vaikka selittää toistuvasti samaa itsensä tekemää virhettä, jolla satuttaa lähellään olevia. Buddhalaisuudessa pyritään kehittymään siten, että ei tekisi virheitä ja kohtelisi kaikkia hyvin ja vahingoittamattomuuden periaatteiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sydän tarkoittaa tässä yhteydessä? Sehän on lihas, joka pumppaa verta.
Ihmisen sisintä osaa, sielua, sydäntä ajatuksen, tunteen, valinnan paikkana vaikka tosiasiassa se on oikeastaan kehon ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buddhalaisuus kunniaan!
Nyt sinulla on väärä käsitys kristinuskosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buddhalaisuus kunniaan!
Missä uskonnossa ei pyritä kehittymään siten, että ei tekisi virheitä ja kohtelisi kaikkia hyvin? Se on joku urbaanilegenda, jonka mukaan kristityt voi vaan tehdä mitä tahansa yhä uudelleen ja uudelleen, ja siinä välissä aina vaan pyytää syntejään anteeksi ihan tietoisena siitä, että kohta jatkaa samaa rataa. Sille kivitettävälle naisellekin Jeesus sanoi, että syntisi on annettu anteeksi. Älä enää tee syntiä uudelleen. (Muistin varasta vapaa mukaelma)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut teini-ikäisestä lähtien. Nyt viisikymppisenä alkaa jo hahmottaa asioita paremmin.
Mitä se on niin kuin käytännössä? Koskaan kuullutkaan sanaa henkinen polku mutta alkoi kiinnostaa....
Se onkin kimurantti käsite sinällään, koska jokainen lähestyy sitä vähän eri lähtökohdista käsin. Suosittelen kaikkia miettimään itse mitä henkinen itselle merkitsee ja sitten kun on sitä hahmotelmaa saanut, niin voi miettiä haluaako itse olla henkisempi ja kulkea sitä kohti ja jos haluaa, niin mitä omalle polulleen liittyisi. Ja sen jälkeen olevaan joustava, koska se mitä me luulemme että siihen liittyy, niin voikin olla, että ihan muita asioita tulee eteen. Silloin joustavuudesta on hyötyä, että osaa luopua siitä vanhasta ajatuksesta ja ottaa vastaan sen mikä tulee eteen.
Minulle se merkitsee sitä, että pyrin elämään mahdollsimman tietoisesti jokaisena hetkenä. En ole todellakaan siinä pisteessä, että olisin koko vuorokauden tietoinen. Itselle tämä näkyy parhaiten siten etten juuri enää ahdistu mistään tai pelkää asioita ja etenen luottamuksella eteenpäin. Pyrin olemaan kiinittymättä oletuksiin ja ennakkoluuloihin ja ottamaan asiat sellaisina kuin ne tulevat eteen. En koe kuuluvani minkään uskonnon piiriin - tuntuu, että ne ovat kovin rajoittavia ja luotan siihen, että sieluni hakee minulle ne asiat eteeni, joita tarvitsen saadakseni paremmin sieluyhteyden (= paremman koksketuksen tietoisempana elämiseen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buddhalaisuus kunniaan!
Jos haluaa uskoa johonkin hihhulointiin, niin suosittelen jotain versiota, jossa uskotaan tuonpuoleiseen elämään, jonne pääsevät vain uskovat. Jos buddhalaisuus pitää paikkansa, niin sitä vaan syntyy uudelleen ja saa kokeilla valaistumista uudestaan seuraavassa elämässä. Jos kristinusko onkin totta, niin sitten käristyt helevetissä, kun et valinnut oikein. Kannattaa optimoida mahdoll
Tiedän montakin julkisuudessa esiintynyttä kristittyä, jotka toistavat samaa virhettä jatkuvasti ja sitten selittävät itsensä siitä pois uskontonsa nimissä. Myös katolisia ja muitakin uskonnon edustajia, mitään uskontoa väheksymättä. Mutta kristittyjen joukosta olen tavannut eniten niitä "kivittäjiä". Toki sen vuoksi, että asun kristityssä maassa.
sivusta.
Somessa henkisen polun kulkijoita mies joka vaihtaa avopuolisoaan koko ajan, viimeisin lapsi alle puoli vuotta, ero, mies henkevänä henkisten kesäpäivillä. Nainen,jonka lempiaihe on lihavat ihmiset ja heidän syömistensä haukkumiset, oma pyöreä peppu ja lihaksensa. Ja on mielestään kovasti jo henkisellä tasolla.
Hohhohhoijaa, mun mielikuvitus -henkinen ei lihan himoja tunne, ulkonäkö ja materia sivuasia mutta ehkä vaan oon käsittänyt väärin.
Eikä rahasta henkisyydellään muita "kurssittamalla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin kimurantti käsite sinällään, koska jokainen lähestyy sitä vähän eri lähtökohdista käsin. Suosittelen kaikkia miettimään itse mitä henkinen itselle merkitsee ja sitten kun on sitä hahmotelmaa saanut, niin voi miettiä haluaako itse olla henkisempi ja kulkea sitä kohti ja jos haluaa, niin mitä omalle polulleen liittyisi. Ja sen jälkeen olevaan joustava, koska se mitä me luulemme että siihen liittyy, niin voikin olla, että ihan muita asioita tulee eteen. Silloin joustavuudesta on hyötyä, että osaa luopua siitä vanhasta ajatuksesta ja ottaa vastaan sen mikä tulee eteen.
<
Mitä tietoisena eläminen tarkoittaa? Mistä ollaan tietoisia? Itsestä, omista ajatuksista, vai ympäröivästä todellisuudesta? Eikö ajatuksien tiedostaminen ole mielen tyhjentämisen - johon esim. meditaatiollakin pyrittäneen - vastakohta?
Vai tarkoittaako tietoisena eläminen yksinkertaisesti samaa kuin läsnäolo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin kimurantti käsite sinällään, koska jokainen lähestyy sitä vähän eri lähtökohdista käsin. Suosittelen kaikkia miettimään itse mitä henkinen itselle merkitsee ja sitten kun on sitä hahmotelmaa saanut, niin voi miettiä haluaako itse olla henkisempi ja kulkea sitä kohti ja jos haluaa, niin mitä omalle polulleen liittyisi. Ja sen jälkeen olevaan joustava, koska se mitä me luulemme että siihen liittyy, niin voikin olla, että ihan muita asioita tulee eteen. Silloin joustavuudesta on hyötyä, että osaa luopua siitä vanhasta ajatuksesta ja ottaa vast
En ole pohtinut käsitettä perinjuurin, joten en halua antaa omaa tämän hetkistä ehkä rajallistakin näkemystäni. Luultavimmin sillä tarkoitetaan läsnäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Somessa henkisen polun kulkijoita mies joka vaihtaa avopuolisoaan koko ajan, viimeisin lapsi alle puoli vuotta, ero, mies henkevänä henkisten kesäpäivillä. Nainen,jonka lempiaihe on lihavat ihmiset ja heidän syömistensä haukkumiset, oma pyöreä peppu ja lihaksensa. Ja on mielestään kovasti jo henkisellä tasolla.
Hohhohhoijaa, mun mielikuvitus -henkinen ei lihan himoja tunne, ulkonäkö ja materia sivuasia mutta ehkä vaan oon käsittänyt väärin.
Eikä rahasta henkisyydellään muita "kurssittamalla."
Jotkut kulkevat henkisyyttään kohti tuollaisia teitä pitkin. Eikö ole hyvä, että sinä ehkä koet toisin ja olet oivaltanut ettei tuollainen kuulu ainakaan omaan elämääsi? Tuonkaltainen tie, josta kerroit, on aika pitkä niille ihmisille, jotka sen ovat valinneet, mutta ehkä se on heille itselleen hyväksi ja palvelee jotain (vaikka omien varjopuolien ilmituomista?)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että tulee tietoiseksi elämän ja universumin laeista ja ykseydestä 🦄
Ei, kun mitä se käytännössä tarkoittaa? Ei mitään ympäripyöreää new age -höttöä, please. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että tulee tietoiseksi elämän ja universumin laeista ja ykseydestä 🦄
Ei, kun mitä se käytännössä tarkoittaa? Ei mitään ympäripyöreää new age -höttöä, please. eri
Facetilillä jotain mystisiä kuvia ja omakehua miten korkealla tasolla on. Ansiotyö ei kuulu henkisille.
Minulla on ollut "sielun pimeä yö" ajanjakso, jolloin kävin asiat syvällisesti läpi. Se ei ollut miellyttävää, mutta välttämätöntä oman polkuni kannalta. Käsittelin mm. sietämättömiä tunteita, jotka nousivat esiin menneistä. Siihen kuului mm. yhtenä tekijänä voimakasta yksinäisyyden kokemusta ja niitä oli tosi raskasta käsitellä.
Näkee enkelinumeroita esimerkiksi ja jokaisella numerosarjalla on oma tarkoituksensa.