Mainitse asia, minkä tekemisestä pidät kovasti, mutta johon liittyvistä alku- tai loppuvalmisteluista et niinkään?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali. Ei kiinnosta mennä mutta menee se sitten kun sinne pääsee.
Sama. Lämmittely myös vähän tylsää.
Vaellusreissulle lähteminen ja sieltä poistuleminen. Itse vaeltaminen on useimmiten hauskaa kyllä.
Mutta se rinkan pakkaaminen, vaellusruokien miettiminen ja niiden määrän arvioiminen, reittisuunnittelu, rikkinäisten kamppeiden huoltaminen ja korjaaminen, matkalippujen varaaminen ja sen sellainen harrastukseen liittyvä metatyö on kyllä välillä vähän puistattavaa koska se on niin aikaavievää.
Samoin julkisilla paikan päälle matkustaminen on välillä aika suolesta, koska budjettimatkailijana jatkoyhteydet eivät aina ole sieltä optimaalisimmasta päästä, raha edellä menen. Tätä varten minulla on museokortti ja tosi monen kirjastokimpan kirjastokortti (kirjastojen omatoimiajat, pääsee mahdollisesti ilmaiseksi sateensuojaan omituisinakin kellonaikoina). Puhumattakaan kanssamatkustajista kun ei ole varaa ottaa niitä kalliimpia istuinpaikkoja jossa seurakin voisi kenties olla täysijärkistä.
En tykkää ottaa imuria kaapista, tykkään imuroida, en tykkää laittaa imuria takas kaappiin.
Ikkunanpesu. Syvältä kaikissa vaiheissaan.
Ikkunan pesu. Jos olisi vaan lasi edessä vapaasti ja vain se päällimmäinen niin niitähän olisi kiva pestä. Mutta ensin tavaroiden, kukkien ja huonekalujen siirto ja ikkunoiden aukaisu ja sen jälkeen vielä kaikki takaisin.
Neulominen. Langanpätkien päätteleminen, ompeleminen, höyryttäminen ym. uhkaa viedä ilon rakkaasta harrastuksesta. Mietin aina, kuinka olis ihanaa jos joku muu tekisi nämä viimeistelyhommat ja sais itse vaan nauttia lankojen valinnasta, mallin suunnittelusta ja siitä tekemisestä.
Suihkussa käyminen. Vtuttaa se kuivattelu ja rasvaaminen jälkeen, ja taas ennen suihkua se pieni palelu kun riisuutuu, plus itse joudun aina keräämään pyyhkeet takaisin kylppäriin muualta kuivumasta.