Ärsyttää kun duunipaikassa on jatkuvasti säästökuuri mutta sitten jengiä ei kuitenkaan lomauteta. Mulle kävisi lomautus oikein hyvin
Olisi ihanaa olla lomautettuna vaikka pari viikkoa tai miksi ei kuukausikin, mutta ei tällaista oikein kehtaa työkavereille sanoa. Tiedän että kun palaisi töihin olisi hirveä kasa duunia tehtävänä koska ei ole sijaista, mutta silti lomautus ei haittaisi minua pätkääkään. Voisin elellä säästöillä vaikka niitä ei kovin paljon olekaan.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ota palkatonta?
Se olisi ihan oma prosessinsa ja pitäisi selitellä miksi haluan virkavapaata ja järjestellä työtehtäviä. Olisi iisimpää jos tulisi ylhäältä annettuna pakkoloma lomautuksen muodossa. Olisi ihanaa olla vain vapaa muutaman viikon.
No sano esimiehelle tai vielä paremmin suoraan johdolle. Yhden hengen muutosneuvottelut ei kauaa kestä.
Vierailija kirjoitti:
No sano esimiehelle tai vielä paremmin suoraan johdolle. Yhden hengen muutosneuvottelut ei kauaa kestä.
Eipä yhden hengen lomatuksella mitään säästöjäkään saa, kun vyötä pitää kiristää sadoilla tuhansilla euroilla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yhden hengen lomatuksella mitään säästöjäkään saa, kun vyötä pitää kiristää sadoilla tuhansilla euroilla.
ap
Riippuu työpaikan koosta, mutta kyllä se yhden hengen lomautuskin jo säästää tuhansia euroja yhdellä iskulla, ja ei toisaalta välttämättä näy missään jos työkaverit on töissä. Työvoimavaltaisessa yrityksessä voi olla niitä isoimpia kuluja kuitenkin palkat. Eipä yksinään ratkaise ongelmia, mutta tuskin ne muutkaan vyönkiristykset sitä tekee kerralla.
Kaveri valitteli vastaavasti, kun ei saa potkuja muutosneuvottelussa, vaan aina vierestä viedään. Sanoin, että kerro pomolle, että haluat lähteä, ja sekin toimi (sai kuitenkin uuden työn, eli ei päässyt vielä eläkepäiville).
Sain potkut vaikka pelastin koko firman. Kolmeen vuoteen en pitänyt lomaa kun muut työntekijät oli koronassa ja sairas lomalla. Mulla oli 3 vuoden sopimus mutta sitä ei sitten jatkettukkaan enää vakka tuurasin lähes kaikkia työntekijöitä.
On käytävä muutosneuvottelut ja muu byrokratia. Riskinä on myös se, että osa työntekijöistä ei palaa takaisin.
Ota palkatonta?