Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ASO-asunnon saa pian asukas lunastaa itselleen.

Vierailija
07.07.2025 |

Hieno homma!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aiemmin oli osa-omistus asuntoja, ei niitäkään ihmiset 10 vuoden jälkeen itselleen lunastaneet, tässäkin talossa on 17 asuntoa ja vain kolme lunastettua, joista yksi on sijoitus asunto, muut on vuokra-asuntoja. Vain kolme siis haluasi omaksi ja muut ei, yks naapuri sanoi että oli jo rahat valmiina mutta jättivät sitten väliin, jatkavat vuokralla 

Minä lunastin asunnon Helsingistä merinäköalalla ja myin sen sitten yli tuplasti kalliimmalla. Vuokrasta rahastoitiin 10 vuoden ajan iso siivu lyhentämään lunastushintaa, joka oli asetettu muuttopäivän mukaan.

Vierailija
22/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tosi kivassa asossa, toki kuukausimaksu on hurja, yli 2000e. Mutta olisin valmis kääntämään kivet ja kannot lainan kanssa, jos saisin tämän lunastettua itselleni.

Kynnys ostaa tuntematonta asuntoa on liian suuri. Olen omistanut aiemmin kaksi, joihin olin pettynyt, samoin olen ollut vuokralla elämäni aikana 11 asunnossa (välillä ulkomailla asuen), joissa kaikissa oli jotain vikaa. Lapsuudenkotini oli rintamamiestalo. 

Se, että löytäisin vapailta markkinoilta asunnon, johon olisin yhtä tyytyväinen kuin tähän, on pieni. Mutta toisaalta vaikea uskoa, että omistajat myisivät näitä hyviä asuntoja, joista ihmiset pulittaa maltaita muutenkin. :/ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitellaan muutoksia. APn pikkuisessa päässä suunnitelmat sitten muuttuivat todeksi. 

Vierailija
24/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole niin hullu, että ostaisi asunnon talosta, jossa enemmistöosakkaana on joku yhtiö.

Vierailija
25/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti toteutuisi.. Ja vielä niin, että jokainen saisi subjektiivisen oikeuden lunastukseen. Tässä ehtisi parissa vuodessa kasata käsirahaosuuttakin lainaan. 

Vierailija
26/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASO:n idea on sinänsä hyvä, mutta siitä ei koskaan tullut kovin isoa juttua täällä. Asuntokannasta tainnut olla 1,5% ASO-asuntoja. Itsekin asuin useamman vuoden ASO-asunnossa, eikä sinänsä valittamista. Ennen muuttoani asunto remontointiin, ja asumisen aikana uusittiin liesi ja jääkaappi-pakastin. Noiden hinnat ovat viime vuosina karanneet käsistä. Ei paljon huvittaisi maksaa yli 40 000€:a ja sen päälle vielä vuokraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi