Mökin ostaneet - kaduttaako?
Te, jotka olette hankkineet mökin viimeisen 5 vuoden aikana. Miten kävi? Tuliko onnela vai työhelvetti, joka vie kaikki ylimääräiset rahat? Miten elämänlaatu parani, jos parani?
Mikä yllätti?
Mikä on ehdoton juttu, mikä mökillä/mökkitontilla on oltava? Mitä pitää varoa?
Mikä on paras neuvosi/vinkkisi mökin ostajalle?
Kiitos!
Kommentit (76)
Onnela koska se on mun ikioma. Saan tehdä siitä juuri mun näköisen. Maalata,sisustaa.
Pakko on olla meren tai järven rannalla sekä ilta-aurinko.
Ja naapurit kaukana.
Ap on iltapulun kesätoimittelija jonka pitää tehdä juttu kesämökeistä.
Vierailija kirjoitti:
Onnela koska se on mun ikioma. Saan tehdä siitä juuri mun näköisen. Maalata,sisustaa.
Mitä sitten kun on maalattu ja sisustettu?
Miksi mökki olisi työhelvetti? Asutteko te kaikki kerrostalossa jotka tätä juttua viljelette?
Vierailija kirjoitti:
Ap on iltapulun kesätoimittelija jonka pitää tehdä juttu kesämökeistä.
Perheemme harkitsee mökin ostoa.
Perheessämme ei ole toimittajia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi mökki olisi työhelvetti? Asutteko te kaikki kerrostalossa jotka tätä juttua viljelette?
Kyllä siinä on aina jotain duunaamista. Mökki on sellaisille, jotka haluavat tehdä käsillä koko ajan jotain.
Ei mökillä tarvi tehdä mitään jos ei halua. Itsestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä on aina jotain duunaamista. Mökki on sellaisille, jotka haluavat tehdä käsillä koko ajan jotain.
Niin tai jos koko vuoden tekee työkseen jotain konttorirottailua. Sen vastapainoksi lomalla ihan mielellään nikkaroi saha ja vasara kädessä.
Mökkeily kuuluu kesään. Toki kiva tehdä muutakin, mutta rantasauna ja siitä uimaan. Ihan parasta!
En katunut, vaan harmitti aina lähteä mökiltä. Siispä muutettiin tänne pysyvästi asumaan ja myytiin aiempi koti 😊
Joillekin mökki on numero Uno toisille taas "työleiri"
Itse tykkään olla mökillä.
Mökillä on oltava sauna ja uimapaikka sekä vene että pääsee kalastamaan.
Kerrostaloihmiset on kateellisia mökistä, jos itse eivät sellaista omista.
Käyttöaste on se kysymys. Kuinka paljon haluat investoida sellaiseen paikkaan, jossa vietetään pari viikkoa lomasta ja muutama viikonloppu. Itse päädyin siihen, että vuokraan mökin aina, kun mökkeilyä tekee mieli.
Ei ole koskaan työleiri
Tulee halvemmaksi, eikä sido mittavia pääomia
Ei kiinteitä kuluja, eikä remonttitarpeita
Vaihtelevat ympäristöt
Mökin varustelua, kokoa ja laatutasoa voi muuttaa tarpeiden mukaan
Tässä mielestäni vuokraamisen hyvät puolet.
Vierailija kirjoitti:
Käyttöaste on se kysymys. Kuinka paljon haluat investoida sellaiseen paikkaan, jossa vietetään pari viikkoa lomasta ja muutama viikonloppu. Itse päädyin siihen, että vuokraan mökin aina, kun mökkeilyä tekee mieli.
Ei ole koskaan työleiri
Tulee halvemmaksi, eikä sido mittavia pääomia
Ei kiinteitä kuluja, eikä remonttitarpeita
Vaihtelevat ympäristöt
Mökin varustelua, kokoa ja laatutasoa voi muuttaa tarpeiden mukaan
Tässä mielestäni vuokraamisen hyvät puolet.
Meillä on mökki niin lähellä että voidaan olla usein siellä ja käytössä ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten kun on maalattu ja sisustettu?
Sitten maalataan toisen väriseksi, eikä sisustuskaan enää sovi uuteen värisävyyn joten sisustuskin pitää uusia.
Sorry, en ole hankkinut, mutta kova mökkikuume on. Mökki saisi olla pieni ja vaatimaton, kunhan on oma ranta ja riittävästi puskaa tai metsää ennen naapureita.
Kuumeesta huolimatta ei nyt aiota mökkiä ostaa, koska aikanaan saan perinnöksi veljen kanssa vanhempieni merenrantamökin. Tarkoitus olisi se sitten lunastaa ja muuttaa sinne vakituisesti asumaan, on aivan ihana paikka.
Ole hyvä.