Loma kotona - kirjaimellisesti
Jäin kuun alussa lomalle. Olen ollut kotona sisällä siitä lähtien. Masentaa ja on rahaongelmia. Ei ole autoa eikä pyörää. Tilaan ruokarobotilla syötävää ja woltista. Kynnys lähteä kotiovesta kasvaa koko ajan. Katson vain TV:tä, pelaan nettipelejä ja seuraan liikennettä ikkunasta. Onko muita jotka viettävät lomansa vain kotona? Mitä tekemistä olette keksineet ja missä käytte? Muita ideoita minulle? Edessä on vielä kolme viikkoa. En tiedä, miten jaksan ja kestän tämän.
Kommentit (25)
Sun pitää tehdä päätös lähteä joka päivä johonkin ja toteuttaa se. Ekana päivänä kauppa, toisena kirjasto jne. Jos jäät kotiin, maailmasi pienenee ja problematisoituu. Kotiin ei saa jäädä makaamaan.
Onko teillä työterveys kesän aikana käytössä? Ulos menon pelkääminen ei kuulosta hyvältä. Jos kuitenkin pääset lähtemään kotoa, mene metsään, sen terveyshyödyt ovat kiistattomat.
Mene nyt ensimmäiseksi kauppaan, unohda robotti. Näet ihmisiä ja elämää livenä. Sitten mene hitaalle kävelylle ja vain katsele ympärillesi. Istu alas johonkin penkille, ole ulkona. Siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se tuhlaaminen niin rahaongelmat loppuu.
Tuhlaaminen? Kerran viikossa lämmin woltti, josta ateria maksaa väjemmön kuin itse tehty. Muuten leipää, kurkkua ja maitoa. Kauppaan 5 km. Enemmän menee paluumatkan bussilippuun kuin ruokarobottimaksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhlaaminen? Kerran viikossa lämmin woltti, josta ateria maksaa väjemmön kuin itse tehty. Muuten leipää, kurkkua ja maitoa. Kauppaan 5 km. Enemmän menee paluumatkan bussilippuun kuin ruokarobottimaksuun.
Niin. Sillä yhdellä kerralla saat jo esimerkiksi hernesoppaa ihan koko viikoksi. Ja kävele niin ei maksa bussimatkat. Samalla saat kuntoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto-taas!
Tilaa sitten halpaa, bussilipun hinnalla, kasviksia ja perunaa, tee kasviskeittoja, noi wolttiruuat-kerran viikossa syöt!
Googlaa halvat kasvisruuat!
Ja hei, sulla on ollut koko vuosi aikaa säästää rahaa lomaan, kymppi kuussa on jo 120€ ja silläkin saa jotain kivaa tehtyä. Vaikka kertalipun kylille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet varmaan käynyt kaupassa töissä ollessasikin?
Mitäs jos vaikka kerran viikossa käyt kaupassa kävellen? 10 kilsaa tekee jo hyvää jos et muuten liiku ollenkaan.
Ja jos se bussilippu ei tuota sulle oikeasti mitään taloudellisia vaikutuksia niin kai sen voi maksaa ihan sun oman ittes takia. Eikait se erotus kovin montaa euroa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkku on ihan turhaa. Ja käy useammin kaupassa. Saat lenkin ja voit ostaa punalaputetutna illalla sen maidonkin ja muutenkin hyödynnettynä kaikki tarjoukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten woltattu ruoka. Voi olla halvempaa kuin itse tehty? Marttojen sivuilta löytynee ohjeita edulliseen ruuanlaittoon.suosittelen tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämähän se ois se paras ratkaisu. Kerran viikossa kauppaan ja ostat kerralla sen mitä tarviit ja sen nettipelaamisen lopetat samantien. Alkaisi olla rahaakin johonkin muuhunkiin tekemiseen.
Sulla on rahaongelmia ja tilaat ruokaa Woltista? Nyt menet kauppaan ja teet itse ruokaa, niin rahaakin alkaa säästyä.
Olen työtön, eli aina kotona mutta kyllä mä itselleni tekemistä keksin. Ihmettelen ihmisiä ketkä kykenee vaan olemaan. Ja siis sanon tän vaan hyvällä, itsellä vähän pakko suorittamista ja pakenen ahdistusta tekemisellä ja liikunnalla. Nyt oon toipilas ja ärsyttää suunnattomasti kun en pääse lenkille, se kuuluu jokaiseen arkipäivään. Viikonloppuna joko lepo tai pidempi lenkki. Käsitöitä, musiikkia, kotijumppaa (crosstrainer, kehon painoa, Hula Hula, perus vatsalihakset, kahvakuulat jne). Nyt oon järjestellyt kaappeja ja karsinut turhaa tavaraa, tänään taas viedään kirppikselle. Varmaan väkerrän koruja myyntiin ja viimeistelen puutöitä + maalaan betonifiguureja.
Perus ristikot on parempi kuin tää kännykän räpläys.
Mitä sä tykkäisit harrastaa? Mistä saat normaalisti iloa?
Joka vuosi olen ainakin kaksi viikkoa kotona lomalla. Teen joka päivä jotain pientä kotityötä, kuten järjestelen papereita, käyn vaatekaapin läpi jne... Muuten käyn joka päivä metsäpuistossa kävelyllä ja yritän olla ulkona, jos vain on hyvät ilmat.
Missä ruokarobotti kuljettaa 5 km suuntaansa?
Kun minä lomailen kotona, siivoan kaiken mitä ehdin ja teen varastoon kotiruoka-annoksia. Eli saan viihtyisän kodin (siinä siivotessa myös liikuntaa) ja säästän vielä syksylläkin, kun voimme ottaa suoraan pakastimesta kaikille ruokaa.
16 jatkaa, että olen myös myynyt samalla Torissa ja Facebookissa ylimääräistä tavaraa, koska kerrankin on helppo sopia noutoajoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet, robottien toimintasäde on 3km, eli niiden akut kestää vain 3km.
Kotiinsakin voi laitostua. Kyllä pitäisi ulos mennä vaikka vähäksi aikaa päivässä, se virkistää henkisessti ja luonnossakin tapahtuu kaikenlaista mielenkiintoista. Ei mitään hirmulenkkejä tarvitse tehdä, mutta luonto oikeasti parantaa masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten woltattu ruoka. Voi olla halvempaa kuin itse tehty? Marttojen sivuilta löytynee ohjeita edulliseen ruuanlaittoon.suosittelen tutustumaan.
Varmaan joku eksoottisempi kuin porkkanakeitto.